Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
1 min. čítanie

Prieskum z 5 európskych krajín odhaľuje, ako sa zmenilo online nákupné správanie

Až 98 % spotrebiteľov hľadá produkty na sociálnych sieťach. Tieto údaje pochádzajú z najnovšieho európskeho e-commerce reportu od spoločnosti Mollie. Vo vzorke 5 000 spotrebiteľov v Belgicku, Francúzsku, Nemecku, Holandsku a Spojenom kráľovstve len 41 uviedlo, že svoje nákupné správanie za posledný rok nezmenilo.

Prieskum z 5 európskych krajín odhaľuje, ako sa zmenilo online nákupné správanie

Kto nie je na sociálnych sieťach?

Spotrebitelia zmenili spôsob, akým hľadajú produkty. Iba 2 % opýtaných nepoužíva na prieskum produktov žiadne sociálne siete. Väčšina z nich uprednostňuje YouTube (47 %), nasledovaný Facebookom (43 %) a Instagramom (40 %).

Ružové výhľady na ekonomiku

Podľa správy viac než polovica (51 %) spotrebiteľov cíti neisto ohľadom ekonomickej situácie vo svojej krajine a ďalších 17 % sa cíti veľmi negatívne. Avšak 47 % opýtaných si myslí, že ekonomická situácia vo ich krajine sa zlepší v nasledujúcich šiestich až dvanástich mesiacoch.

Tento optimizmus je viditeľný aj v plánovaných výdavkoch spotrebiteľov. Až 47 % spotrebiteľov si myslí, že v priebehu nasledujúcich dvanástich mesiacov bude míňať viac peňazí. Dokonca 10 % hovorí, že míňa oveľa viac. Menšia časť spotrebiteľov (20 %) očakáva, že bude míňať menej.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe