Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
1 min. čítanie

Prieskum z 5 európskych krajín odhaľuje, ako sa zmenilo online nákupné správanie

Až 98 % spotrebiteľov hľadá produkty na sociálnych sieťach. Tieto údaje pochádzajú z najnovšieho európskeho e-commerce reportu od spoločnosti Mollie. Vo vzorke 5 000 spotrebiteľov v Belgicku, Francúzsku, Nemecku, Holandsku a Spojenom kráľovstve len 41 uviedlo, že svoje nákupné správanie za posledný rok nezmenilo.

Prieskum z 5 európskych krajín odhaľuje, ako sa zmenilo online nákupné správanie

Kto nie je na sociálnych sieťach?

Spotrebitelia zmenili spôsob, akým hľadajú produkty. Iba 2 % opýtaných nepoužíva na prieskum produktov žiadne sociálne siete. Väčšina z nich uprednostňuje YouTube (47 %), nasledovaný Facebookom (43 %) a Instagramom (40 %).

Ružové výhľady na ekonomiku

Podľa správy viac než polovica (51 %) spotrebiteľov cíti neisto ohľadom ekonomickej situácie vo svojej krajine a ďalších 17 % sa cíti veľmi negatívne. Avšak 47 % opýtaných si myslí, že ekonomická situácia vo ich krajine sa zlepší v nasledujúcich šiestich až dvanástich mesiacoch.

Tento optimizmus je viditeľný aj v plánovaných výdavkoch spotrebiteľov. Až 47 % spotrebiteľov si myslí, že v priebehu nasledujúcich dvanástich mesiacov bude míňať viac peňazí. Dokonca 10 % hovorí, že míňa oveľa viac. Menšia časť spotrebiteľov (20 %) očakáva, že bude míňať menej.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+