1 min. čítanie

Prieskum z 5 európskych krajín odhaľuje, ako sa zmenilo online nákupné správanie

Až 98 % spotrebiteľov hľadá produkty na sociálnych sieťach. Tieto údaje pochádzajú z najnovšieho európskeho e-commerce reportu od spoločnosti Mollie. Vo vzorke 5 000 spotrebiteľov v Belgicku, Francúzsku, Nemecku, Holandsku a Spojenom kráľovstve len 41 uviedlo, že svoje nákupné správanie za posledný rok nezmenilo.

Prieskum z 5 európskych krajín odhaľuje, ako sa zmenilo online nákupné správanie

Kto nie je na sociálnych sieťach?

Spotrebitelia zmenili spôsob, akým hľadajú produkty. Iba 2 % opýtaných nepoužíva na prieskum produktov žiadne sociálne siete. Väčšina z nich uprednostňuje YouTube (47 %), nasledovaný Facebookom (43 %) a Instagramom (40 %).

Ružové výhľady na ekonomiku

Podľa správy viac než polovica (51 %) spotrebiteľov cíti neisto ohľadom ekonomickej situácie vo svojej krajine a ďalších 17 % sa cíti veľmi negatívne. Avšak 47 % opýtaných si myslí, že ekonomická situácia vo ich krajine sa zlepší v nasledujúcich šiestich až dvanástich mesiacoch.

Tento optimizmus je viditeľný aj v plánovaných výdavkoch spotrebiteľov. Až 47 % spotrebiteľov si myslí, že v priebehu nasledujúcich dvanástich mesiacov bude míňať viac peňazí. Dokonca 10 % hovorí, že míňa oveľa viac. Menšia časť spotrebiteľov (20 %) očakáva, že bude míňať menej.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+