1 min. čítanie

Indonézska vláda zakázala transakcie s tovarmi na sociálnych sieťach

Cieľom je ochrániť malé podniky pred konkurenciou e-commerce. Offline predajcovia vidia ohrozenie v predaji lacnejších produktov na TikTok Shop a iných platformách.

Indonézska vláda zakázala transakcie s tovarmi na sociálnych sieťach

Z feedu sa na e-shop nedostanete

Indonézsky minister obchodu Zulkifli Hasan vyhlásil, že sociálne siete a e-commerce budú oddelené. Platformy majú na dodržanie nového pravidla týždeň. V dokumente o regulácii sa uvádza, že obchodné spoločnosti nesmú uľahčovať platobné transakcie vo svojom elektronickom systéme. Umiestňovanie reklám na sociálnych médiách je povolené, nesmú však priamo predávať a viesť na e-shop. Regulácia tiež stanovuje minimálnu cenu 100 dolárov pre určité zahraničné výrobky zakúpené od indonézskych predajcov na platformách e-commerce.

Najprv testovali TikTok Shop

V Indonézii má TikTok 125 miliónov používateľov a po Spojených štátoch je druhým najväčším svetovým trhom na platforme. Navyše krajina ako prvá testovala e-commerce časť tejto aplikácie – TikTok Shop. Krajina sa však stala prvou v regióne, ktorá koná proti rastúcej popularite platformy v oblasti obchodu na sociálnych médiách.

TikTok vyjadril nad rozhodnutím znepokojenie a Meta zatiaľ nepodala vyhlásenie. Obchodné spoločnosti, ktoré pravidlo nedodržia, môžu stratiť licenciu na podnikanie v Indonézii.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+