Z feedu sa na e-shop nedostanete
Indonézsky minister obchodu Zulkifli Hasan vyhlásil, že sociálne siete a e-commerce budú oddelené. Platformy majú na dodržanie nového pravidla týždeň. V dokumente o regulácii sa uvádza, že obchodné spoločnosti nesmú uľahčovať platobné transakcie vo svojom elektronickom systéme. Umiestňovanie reklám na sociálnych médiách je povolené, nesmú však priamo predávať a viesť na e-shop. Regulácia tiež stanovuje minimálnu cenu 100 dolárov pre určité zahraničné výrobky zakúpené od indonézskych predajcov na platformách e-commerce.
Najprv testovali TikTok Shop
V Indonézii má TikTok 125 miliónov používateľov a po Spojených štátoch je druhým najväčším svetovým trhom na platforme. Navyše krajina ako prvá testovala e-commerce časť tejto aplikácie – TikTok Shop. Krajina sa však stala prvou v regióne, ktorá koná proti rastúcej popularite platformy v oblasti obchodu na sociálnych médiách.
TikTok vyjadril nad rozhodnutím znepokojenie a Meta zatiaľ nepodala vyhlásenie. Obchodné spoločnosti, ktoré pravidlo nedodržia, môžu stratiť licenciu na podnikanie v Indonézii.