
V rozhovore sa dozviete:
- 01:23 Koľko sa cez SuperFaktúru vystaví faktúr mesačne?
- 02:10 Pôsobíte v SK a CZ. Aké je percentuálne rozloženie klientov?
- 04:16 Rozmýšľate nad ďalšou expanziou?
- 05:50 Čo si sľubujete od nového redizajnu?
- 09:46 Ako funguje SuperFaktúra po marketingovej stránke?
- 12:14 Počítate si LTV u zákazníkov?
- 13:36 Freemium model a SuperFaktúra
- 19:59 SuperFaktúra a investori, ako to bolo?
- 26:26 7 hodinový pracovný čas
- 31:11 Čo chystá SuperFaktúra do budúcna?
Koľko sa cez SuperFaktúru vystaví faktúr mesačne?
Počas slabšej sezóny a leta sa to číslo pohybuje okolo 550 tisíc vystavených faktúr mesačne. Naopak v prvom a štvrtom kvartáli sa môžu pýšiť skoro dvojnásobným nárastom a cez ich systém sa vystaví takmer milión faktúr mesačne!
Pôsobíte v SK a CZ. Aké je percentuálne rozloženie klientov?
V súčasnom stave sú 2/3 klientov zo Slovenska, keďže na tomto trhu spoločnosť aj začínala. O pár rokov neskôr prešla aj na český trh a zvyšní užívatelia sú odtiaľto. Ich predstava pri presune do Česka bola jednoduchšia, ako sa napokon ukázalo. Museli meniť viaceré prvky v systéme, ako aj legislatívne. Celkovo to bolo na Slovensku jednoduchšie, keďže tu poznali ľudí či spoločnosti a na chvíľu sa dokonca mohli považovať za love brand.
Rozmýšľate nad ďalšou expanziou?
V minulosti sa pokúsili o ľahkú expanziu do Rakúska, ale nebolo to také, ako očakávali. Nastavili marketingové kanály, no výsledky boli slabé. Pri ďalších úvahách využili aj investorov, ktorí by im pomohli v tomto rozvoji. Boli tam však viaceré myšlienky veľkého rozšírenia s pokrytím len základných prvkov fakturácie, ale tím Braňa Šima baví práve vývoj a robenie vecí na mieru. Vyslovene sa teda nebránia expanzii, ale ani to nie je pre nich priorita.
Čo si sľubujete od nového redizajnu?
Zmena zatiaľ nebola taká dramatická, skôr iba jemné úpravy farieb a loga, avšak je to tak rozhodne lepšie. Ide o preukázanie klientom, že spoločnosť žije a stále sa vyvíja, ako aj o praktické aspekty ako správny pomer strán loga a podobne. Nedávno do spoločnosti nastúpil aj UX dizajnér, takže všetky podobné výstupy by mali dávať väčší zmysel.
Ako funguje SuperFaktúra po marketingovej stránke?
Dnes je trh s fakturačnými software veľmi penetrovaný. Ale najlepšie pre túto spoločnosť funguje odporúčanie. Spokojný klient dokáže výrazne zvýšiť šancu na novú konverziu. Okrem toho už dlho spracovávajú zaujímavé a prínosné témy z legislatívy fakturácie na svoj blog, čo im prináša organické návštevy. A potom sú to klasické PPC reklamy cez Google alebo Meta nástroje.
Počítate si LTV u zákazníkov?
Je to pre spoločnosť základná metrika a podľa štatistík priemerne klient zostáva približne 3 roky.
Freemium model a SuperFaktúra
Od začiatku to mali nastavené na platený model z dôvodu, že za nimi nestál veľký investor, takže nemali priestor čakať, či sa im to podarí a potom konvertovať ľudí na platených. Zatiaľ im to takto funguje a tým, že prinášajú kvalitné služby, klienti sú spokojní. Bola tam aj úvaha o sub-brande a nejakej SuperFaktúra Light, kde by tento model mohol fungovať. Teraz v súčasnej situácii by si to už aj spoločnosť mohla dovoliť. Stále je táto otázka teda otvorená. Na SK a CZ trhu by to už asi nedávalo zmysel, ale pri otváraní nového trhu práve naopak.
SuperFaktúra a investori, ako to bolo?
Bolo to rozhodovanie medzi úverom a investormi. Vývoj stál veľké peniaze a keď chcela spoločnosť napredovať, potrebovala peniaze. Nakoniec sa rozhodla pre investorov. Dopadlo to pre spoločnosť veľmi pozitívne a sú partnermi doteraz.
7 hodinový pracovný čas
Veľmi sa im to osvedčilo a ľudia to vnímajú ako jeden z hlavných benefitov. Preto neplánujú v najbližšej dobe rušiť tento stav. Pokiaľ sú zamestnanci spokojní, tak pracujú aj tak viac. No nie je to nevyhnutné.
Čo chystá SuperFaktúra do budúcna?
Neustále sa snažia byť pre klientov k dispozícii a vyvíjať nové moduly, aby uľahčili prácu so systémom. Aj s konkurenciou majú nadštandardné vzťahy. Na Slovensku si chcú udržať pozíciu jednotky a na tom českom druhé až tretie miesto.