Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
4 min. čítanie

Týždenný sumár: Instacart vstúpil na burzu, Alza naštvala konkurentov a masívny únik údajov z Microsoftu

Trh s online módou v roku 2022 vygeneroval 122 miliárd eur. Česká online lekáreň Pilulka prežíva náročné obdobie. iSTYLE sa spojil so spoločnosťou m:zone do 6 predajní na Slovensku. Tipy na využitie AI pre e-shopy nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel dať Tomáš Brunovský, Architekt IT riešení v MagicScript.

Týždenný sumár: Instacart vstúpil na burzu, Alza naštvala konkurentov a masívny únik údajov z Microsoftu

Prehľad noviniek

Spoločnosť HealthFactory.cz, ktorá sa zaoberá detskou výživou a starostlivosťou o deti, prichádza so službou HomeBox. Ide vlastne o predaj produktov formou predplatného. Ako to funguje? Po prihlásení do e-shopu HealthFactory.cz si rodičia môžu vybrať produkty, ktoré potrebujú, určiť frekvenciu doručovania a všetko ostatné vrátane platby sa uskutoční automaticky. Hoci je celý proces automatizovaný, predplatné HomeBox poskytuje flexibilitu. Každú objednávku možno upraviť podľa aktuálnych potrieb.

iSTYLE, najväčší partner značky Apple v regióne strednej a východnej Európy, sa spojil so spoločnosťou m:zone, aby spoločne prevádzkovali šesť predajní na Slovensku a celkovo 61 predajní v strednej a východnej Európe. Novým generálnym riaditeľom iSTYLE SK sa stal Branislav Rentka, bývalý CEO a majiteľ m:zone. Zlúčenie oboch spoločností sa uskutoční čo najskôr po splnení podmienok akvizície v súlade s platnými právnymi predpismi. Vďaka tomuto spojeniu plánuje iSTYLE dosiahnuť na slovenskom trhu v nasledujúcom roku obrat 85 miliónov eur.

Týždenný podcast UPdate

Spoločnosť Instacart, ktorá sa špecializuje na doručovanie potravín priamo k dverám zákazníkov, vstúpila na burzu. Jej vstup na verejný trh je dlho očakávaným krokom a urobil z nej prvú významnú technologickú spoločnosť podporovanú rizikovým kapitálom, ktorá sa rozhodla ísť touto cestou v Spojených štátoch. Ako informovala agentúra Reuters, akcie donáškovej služby začali obchodovanie na burze v New Yorku s impozantným rastom 43 percent. Tento úspech zvýšil hodnotu spoločnosti na takmer 14 miliárd dolárov.

Vývojári umelej inteligencie spoločnosti Microsoft omylom odhalili 38 terabajtov citlivých údajov vrátane súkromných kľúčov a hesiel. Ide o doteraz najväčší únik údajov v spojitosti s AI, ktorý dokazuje, že s údajmi pracujú ľudia, ktorí robia rovnaké bezpečnostné chyby ako väčšina z nás. Spoločnosť Microsoft potvrdila chybu, ale zdôraznila, že bezpečnosť týchto údajov je teraz nastavená správne a podobný incident by sa v budúcnosti nemal opakovať. 

zdroj: Depositphotos

Maloobchodný gigant Jysk dosiahol v poslednom finančnom roku obrat vo výške 5,2 miliardy eur. Tento úspech predstavuje nárast o 6,3 percenta a zároveň stanovuje nový rekord pre túto dánsku spoločnosť. Spoločnosť tiež otvorila 135 nových predajní, investovala do 619 stavebných projektov a digitalizovala pokladničný systém na všetkiach 112 predajniach v Dánsku. Správa o tomto úspechu bola zverejnená na oficiálnej webovej stránke spoločnosti Jysk.

Hosťom v našom štúdiu bol Tomáš Brunovský, IT architekt zo spoločnosti MagicScript. Hovorili sme umelej inteligencii, jej mieste v online podnikaní a Tomáš nám predstavil niektoré tipy, ktoré pomôžu eshopu ušetriť čas a peniaze. V rozhovore sa dozviete ako sa zmenia reklamné kampane, ako funguje prepojenie AI a chatbotov alebo aj to či sa zmenia marketingové služby z pohľadu nákladov.

zdroj: Tomáš Brunovský, MagicScript

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Európske regulačné orgány uložili populárnej platforme TikTok vysokú pokutu vo výške 345 miliónov eur s odvolaním sa na nedostatočnú ochranu osobných údajov detí. Pokutu udelila írska Komisia pre ochranu údajov.

Alza ponúkla riešenie reklamácií zákazníkom Mall.cz a CZC.cz. Táto kampaň sa nestretla s pochopením konkurencie, ktorá Alze odkázala, že jej marketing je plný veľkohubých slov.

Trh s online módou v roku 2022 vygeneroval 122 miliárd eur, pričom 45 miliárd eur z obratu pochádzalo z cezhraničného obchodu. 12 % celého obchodu s módou pochádzalo z platforiem C2C predaja. 

Meta pridáva niekoľko nových nástrojov na optimalizáciu reklám. K dispozícii budú nové možnosti variabilného rozpočtu kampane, nové nástroje na podporu nákupných akcií a priame prepojenie na nákup produktov z reklám. 

Akcie spoločnosti Pilulka sa prepadli na historické minimum a pozícia, ktorú získala počas pandémie, je preč. V súčasnosti sa akcie spoločnosti predávajú už pod cenou 424 Kč, za ktorú boli upísané počas IPO koncom októbra 2020. Spolu s neutešeným vývojom na burze sa od spoločnosti odvracajú aj niektorí veľkí akcionári.

Družstevný reťazec Coop plánuje do konca roka 2024 otvoriť v Českej republike najmenej 50 nových automatických predajní. Vďaka jej automatizovaným predajniam, ktoré môžu byť otvorené mimo bežných otváracích hodín bez prítomnosti personálu, sa spoločnosť dostala do zisku. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe