Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
4 min. čítanie

Týždenný sumár: Instacart vstúpil na burzu, Alza naštvala konkurentov a masívny únik údajov z Microsoftu

Trh s online módou v roku 2022 vygeneroval 122 miliárd eur. Česká online lekáreň Pilulka prežíva náročné obdobie. iSTYLE sa spojil so spoločnosťou m:zone do 6 predajní na Slovensku. Tipy na využitie AI pre e-shopy nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel dať Tomáš Brunovský, Architekt IT riešení v MagicScript.

Týždenný sumár: Instacart vstúpil na burzu, Alza naštvala konkurentov a masívny únik údajov z Microsoftu

Prehľad noviniek

Spoločnosť HealthFactory.cz, ktorá sa zaoberá detskou výživou a starostlivosťou o deti, prichádza so službou HomeBox. Ide vlastne o predaj produktov formou predplatného. Ako to funguje? Po prihlásení do e-shopu HealthFactory.cz si rodičia môžu vybrať produkty, ktoré potrebujú, určiť frekvenciu doručovania a všetko ostatné vrátane platby sa uskutoční automaticky. Hoci je celý proces automatizovaný, predplatné HomeBox poskytuje flexibilitu. Každú objednávku možno upraviť podľa aktuálnych potrieb.

iSTYLE, najväčší partner značky Apple v regióne strednej a východnej Európy, sa spojil so spoločnosťou m:zone, aby spoločne prevádzkovali šesť predajní na Slovensku a celkovo 61 predajní v strednej a východnej Európe. Novým generálnym riaditeľom iSTYLE SK sa stal Branislav Rentka, bývalý CEO a majiteľ m:zone. Zlúčenie oboch spoločností sa uskutoční čo najskôr po splnení podmienok akvizície v súlade s platnými právnymi predpismi. Vďaka tomuto spojeniu plánuje iSTYLE dosiahnuť na slovenskom trhu v nasledujúcom roku obrat 85 miliónov eur.

Týždenný podcast UPdate

Spoločnosť Instacart, ktorá sa špecializuje na doručovanie potravín priamo k dverám zákazníkov, vstúpila na burzu. Jej vstup na verejný trh je dlho očakávaným krokom a urobil z nej prvú významnú technologickú spoločnosť podporovanú rizikovým kapitálom, ktorá sa rozhodla ísť touto cestou v Spojených štátoch. Ako informovala agentúra Reuters, akcie donáškovej služby začali obchodovanie na burze v New Yorku s impozantným rastom 43 percent. Tento úspech zvýšil hodnotu spoločnosti na takmer 14 miliárd dolárov.

Vývojári umelej inteligencie spoločnosti Microsoft omylom odhalili 38 terabajtov citlivých údajov vrátane súkromných kľúčov a hesiel. Ide o doteraz najväčší únik údajov v spojitosti s AI, ktorý dokazuje, že s údajmi pracujú ľudia, ktorí robia rovnaké bezpečnostné chyby ako väčšina z nás. Spoločnosť Microsoft potvrdila chybu, ale zdôraznila, že bezpečnosť týchto údajov je teraz nastavená správne a podobný incident by sa v budúcnosti nemal opakovať. 

zdroj: Depositphotos

Maloobchodný gigant Jysk dosiahol v poslednom finančnom roku obrat vo výške 5,2 miliardy eur. Tento úspech predstavuje nárast o 6,3 percenta a zároveň stanovuje nový rekord pre túto dánsku spoločnosť. Spoločnosť tiež otvorila 135 nových predajní, investovala do 619 stavebných projektov a digitalizovala pokladničný systém na všetkiach 112 predajniach v Dánsku. Správa o tomto úspechu bola zverejnená na oficiálnej webovej stránke spoločnosti Jysk.

Hosťom v našom štúdiu bol Tomáš Brunovský, IT architekt zo spoločnosti MagicScript. Hovorili sme umelej inteligencii, jej mieste v online podnikaní a Tomáš nám predstavil niektoré tipy, ktoré pomôžu eshopu ušetriť čas a peniaze. V rozhovore sa dozviete ako sa zmenia reklamné kampane, ako funguje prepojenie AI a chatbotov alebo aj to či sa zmenia marketingové služby z pohľadu nákladov.

zdroj: Tomáš Brunovský, MagicScript

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Európske regulačné orgány uložili populárnej platforme TikTok vysokú pokutu vo výške 345 miliónov eur s odvolaním sa na nedostatočnú ochranu osobných údajov detí. Pokutu udelila írska Komisia pre ochranu údajov.

Alza ponúkla riešenie reklamácií zákazníkom Mall.cz a CZC.cz. Táto kampaň sa nestretla s pochopením konkurencie, ktorá Alze odkázala, že jej marketing je plný veľkohubých slov.

Trh s online módou v roku 2022 vygeneroval 122 miliárd eur, pričom 45 miliárd eur z obratu pochádzalo z cezhraničného obchodu. 12 % celého obchodu s módou pochádzalo z platforiem C2C predaja. 

Meta pridáva niekoľko nových nástrojov na optimalizáciu reklám. K dispozícii budú nové možnosti variabilného rozpočtu kampane, nové nástroje na podporu nákupných akcií a priame prepojenie na nákup produktov z reklám. 

Akcie spoločnosti Pilulka sa prepadli na historické minimum a pozícia, ktorú získala počas pandémie, je preč. V súčasnosti sa akcie spoločnosti predávajú už pod cenou 424 Kč, za ktorú boli upísané počas IPO koncom októbra 2020. Spolu s neutešeným vývojom na burze sa od spoločnosti odvracajú aj niektorí veľkí akcionári.

Družstevný reťazec Coop plánuje do konca roka 2024 otvoriť v Českej republike najmenej 50 nových automatických predajní. Vďaka jej automatizovaným predajniam, ktoré môžu byť otvorené mimo bežných otváracích hodín bez prítomnosti personálu, sa spoločnosť dostala do zisku. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+