Prehľad noviniek
Spoločnosť HealthFactory.cz, ktorá sa zaoberá detskou výživou a starostlivosťou o deti, prichádza so službou HomeBox. Ide vlastne o predaj produktov formou predplatného. Ako to funguje? Po prihlásení do e-shopu HealthFactory.cz si rodičia môžu vybrať produkty, ktoré potrebujú, určiť frekvenciu doručovania a všetko ostatné vrátane platby sa uskutoční automaticky. Hoci je celý proces automatizovaný, predplatné HomeBox poskytuje flexibilitu. Každú objednávku možno upraviť podľa aktuálnych potrieb.
iSTYLE, najväčší partner značky Apple v regióne strednej a východnej Európy, sa spojil so spoločnosťou m:zone, aby spoločne prevádzkovali šesť predajní na Slovensku a celkovo 61 predajní v strednej a východnej Európe. Novým generálnym riaditeľom iSTYLE SK sa stal Branislav Rentka, bývalý CEO a majiteľ m:zone. Zlúčenie oboch spoločností sa uskutoční čo najskôr po splnení podmienok akvizície v súlade s platnými právnymi predpismi. Vďaka tomuto spojeniu plánuje iSTYLE dosiahnuť na slovenskom trhu v nasledujúcom roku obrat 85 miliónov eur.
Spoločnosť Instacart, ktorá sa špecializuje na doručovanie potravín priamo k dverám zákazníkov, vstúpila na burzu. Jej vstup na verejný trh je dlho očakávaným krokom a urobil z nej prvú významnú technologickú spoločnosť podporovanú rizikovým kapitálom, ktorá sa rozhodla ísť touto cestou v Spojených štátoch. Ako informovala agentúra Reuters, akcie donáškovej služby začali obchodovanie na burze v New Yorku s impozantným rastom 43 percent. Tento úspech zvýšil hodnotu spoločnosti na takmer 14 miliárd dolárov.
Vývojári umelej inteligencie spoločnosti Microsoft omylom odhalili 38 terabajtov citlivých údajov vrátane súkromných kľúčov a hesiel. Ide o doteraz najväčší únik údajov v spojitosti s AI, ktorý dokazuje, že s údajmi pracujú ľudia, ktorí robia rovnaké bezpečnostné chyby ako väčšina z nás. Spoločnosť Microsoft potvrdila chybu, ale zdôraznila, že bezpečnosť týchto údajov je teraz nastavená správne a podobný incident by sa v budúcnosti nemal opakovať.
Maloobchodný gigant Jysk dosiahol v poslednom finančnom roku obrat vo výške 5,2 miliardy eur. Tento úspech predstavuje nárast o 6,3 percenta a zároveň stanovuje nový rekord pre túto dánsku spoločnosť. Spoločnosť tiež otvorila 135 nových predajní, investovala do 619 stavebných projektov a digitalizovala pokladničný systém na všetkiach 112 predajniach v Dánsku. Správa o tomto úspechu bola zverejnená na oficiálnej webovej stránke spoločnosti Jysk.
Hosťom v našom štúdiu bol Tomáš Brunovský, IT architekt zo spoločnosti MagicScript. Hovorili sme umelej inteligencii, jej mieste v online podnikaní a Tomáš nám predstavil niektoré tipy, ktoré pomôžu eshopu ušetriť čas a peniaze. V rozhovore sa dozviete ako sa zmenia reklamné kampane, ako funguje prepojenie AI a chatbotov alebo aj to či sa zmenia marketingové služby z pohľadu nákladov.
Rýchlovky:
Európske regulačné orgány uložili populárnej platforme TikTok vysokú pokutu vo výške 345 miliónov eur s odvolaním sa na nedostatočnú ochranu osobných údajov detí. Pokutu udelila írska Komisia pre ochranu údajov.
Alza ponúkla riešenie reklamácií zákazníkom Mall.cz a CZC.cz. Táto kampaň sa nestretla s pochopením konkurencie, ktorá Alze odkázala, že jej marketing je plný veľkohubých slov.
Trh s online módou v roku 2022 vygeneroval 122 miliárd eur, pričom 45 miliárd eur z obratu pochádzalo z cezhraničného obchodu. 12 % celého obchodu s módou pochádzalo z platforiem C2C predaja.
Meta pridáva niekoľko nových nástrojov na optimalizáciu reklám. K dispozícii budú nové možnosti variabilného rozpočtu kampane, nové nástroje na podporu nákupných akcií a priame prepojenie na nákup produktov z reklám.
Akcie spoločnosti Pilulka sa prepadli na historické minimum a pozícia, ktorú získala počas pandémie, je preč. V súčasnosti sa akcie spoločnosti predávajú už pod cenou 424 Kč, za ktorú boli upísané počas IPO koncom októbra 2020. Spolu s neutešeným vývojom na burze sa od spoločnosti odvracajú aj niektorí veľkí akcionári.
Družstevný reťazec Coop plánuje do konca roka 2024 otvoriť v Českej republike najmenej 50 nových automatických predajní. Vďaka jej automatizovaným predajniam, ktoré môžu byť otvorené mimo bežných otváracích hodín bez prítomnosti personálu, sa spoločnosť dostala do zisku.