2 min. čítanie

Instacart sa stala verejne obchodovateľnou spoločnosťou. Hodnota spoločnosti rastie

Akcie americkej donáškovej služby Instacart začali obchodovanie na burze v New Yorku s impozantným rastom o 43 percent. Tento úspech zdvihol hodnotu spoločnosti na takmer 14 miliárd dolárov, informovala agentúra Reuters.

Instacart sa stala verejne obchodovateľnou spoločnosťou. Hodnota spoločnosti rastie

Cena akcií Instacart bola stanovená na 30 dolárov za kus

Instacart, konkurent donáškovej služby Rohlík v Česku, sa špecializuje na doručovanie potravín priamo k dverám zákazníkov. Jeho vstup na verejný trh je dlho očakávaným krokom a urobil z neho prvú významnú technologickú spoločnosť podporovanú rizikovým kapitálom, ktorá sa rozhodla ísť touto cestou v Spojených štátoch.

Cena akcií Instacart bola stanovená na 30 dolárov za kus v rámci primárnej verejnej ponuky (IPO), čím sa celková hodnota firmy priblížila 10 miliárd dolárov. Tento krok však znamenal zníženie požadovaného ocenenia spoločnosti v porovnaní s predchádzajúcimi odhady. Na začiatku roku 2021, počas vrcholu pandémie, si Instacart zabezpečil financovanie s ocenením celej spoločnosti okolo 39 miliárd dolárov.

Týždenný podcast UPdate

Lockdown urýchlil rast spoločnosti

Pandémia znamenala pre Instacart obdobie rýchleho rastu, keďže ľudia boli nútení zdržiavať sa doma v dôsledku lockdownu a hľadali spôsoby, ako nakupovať potraviny bezpečne a bez kontaktu. Táto situácia viedla k explózii dopytu po službách Instacartu, čo zvýšilo hodnotu spoločnosti a prilákalo pozornosť investorov.

Vstup Instacartu na burzu je jednou z najvýraznejších udalostí tohto roku v oblasti technológií a financií. Spoločnosť teraz musí čeliť výzvam a príležitostiam verejného trhu, pričom sa bude snažiť udržať si svoju pozíciu v rýchlo meniacej sa donáškovej ekosystéme.

Tento krok Instacartu je ďalším príkladom dynamiky technologického sektora a jeho schopnosti prispôsobiť sa meniacim sa podmienkam na trhu. Spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2012, teraz otvára novú kapitolu svojej existencie na verejnom trhu s ambíciou zmeniť spôsob, akým nakupujeme potraviny.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Týždenný sumár 23/2024: Sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače, unikátny produkt priťahuje viac ako cena, otestuje Reel ešte pred zverejnením
6 min. čítanie

Týždenný sumár 23/2024: Sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače, unikátny produkt priťahuje viac ako cena, otestuje Reel ešte pred zverejnením

Pozrite sa na príklady ako využiť aplikáciu WhatsApp for Business na zvýšenie predajov. Shein začína ponúkať zánovné položky. Zhrnuli sme najzaujímavejšie májové udalosti a pridali k nim vlastný pohľad na vec.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+