4 min. čítanie

Ako dokáže umelá inteligencia e-shopom ušetriť veľa času a peňazí? (Tomáš Brunovský, MagicScript)

Umelá inteligencia ako buzzword posledných mesiacov stále rezonuje v marketingových a biznis kruhoch. Aké všetky možnosti nám ponúka a v čom dokáže byť užitočná v rámci online podnikania? Tipy pre využitie AI pre e-shopy nám prišiel dať Tomáš Brunovský, Architekt IT riešení v MagicScript.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:49 Čo sa dá predstaviť pod pojmom umelá inteligencia?
  • 03:55 Aké veci by mali s AI využívať e-shopy v roku 2023?
  • 08:35 Dá sa rovnaká stratégia aplikovať aj na obrázky?
  • 14:27 Mení sa niečo príchodom AI aj pri reklamných kampaniach?
  • 18:35 Funguje to rovnako aj s postami na sociálne siete?
  • 22:37 Prepojenie AI a chatbotov
  • 30:29 Ako inak vie pomôcť AI pri spravovaní e-shopu?
  • 34:18 Ako nájsť konzultanta, ktorý by vám vedel nárazovo pomôcť?
  • 37:42 Budú sa kvôli AI zlacňovať marketingové služby?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Čo sa dá predstaviť pod pojmom umelá inteligencia?

Dnes už je toto slovo veľmi populárne, ako to bolo pred pár rokmi napríklad s blokchainom. Množstvo ľudí z biznisu už s AI prišlo do styku. V skratke by sa to dalo zosumarizovať ako množstvo asistentov v jednom, ktorým dávam otázky a pomôcky a oni na základe týchto vstupov produkujú veci, čo sú zadané.

Je to ideálny pomocník napríklad na opakujúce sa úlohy, ktoré by mohli byť automatizované, ale za negatívum sa dá považovať, že aj keď AI nevie úplne správnu odpoveď, aj napriek tomu poskytne názor a tvári sa suverénne, že to tak má byť.

Aké veci by mali s AI využívať e-shopy v roku 2023?

Jednou z najlepších vecí, čo vecí AI pomôcť pri online biznise, sú texty. Ide najmä o popisy produktov a nadpisy. Pri kvalitnom zadaní a použití kľúčových slov vám vie napísať fantastické podklady pre web za pár minút, namiesto dlhého trápenia a vymýšľania svojpomocne.

Druhým príkladom môžu byť preklady webu pri expanzii. AI to dokáže uchopiť omnoho lepšie, ako klasické prekladače od Google. Vie to teda byť veľmi šikovný pomocník aj pri podnikaní. Existujú potom rôzne plug-iny, ktoré vedia taktiež veľmi dobre poslúžiť. Môže sa to zdať komplikované, ale je to skôr len o dobrom zadaní.

Dá sa rovnaká stratégia aplikovať aj na obrázky?

Čo už dnes umelá inteligencia vie, tak to sú zmeny pozadia obrázkov, vymazanie vodoznaku a dá sa to dokonca robiť aj hromadne. Prepojením cez API si dokážete ušetriť množstvo času. Pri príliš malých fotkách dokáže AI zlepšiť rozlíšenie. Treba často len hľadať, pretože tie plug-iny na to existujú a je ich veľa. Vyskúšate, ktorý vám bude najlepšie fungovať a môžete mať hotovo.

Mení sa niečo príchodom AI aj pri reklamných kampaniach?

Rovnako to vie pomôcť ako aj pri iných textoch. Ani Tu už človek nemusí toľko premýšľať, aký nadpis použije. Dokonca pri Google ads AI funguje už pomerne dlho, keď sa snažia aby bolo nastavenie kampaní pre inzerentov čo najjednoduchšie. Celkovo teda ubúda manuálne nastavených kampaní a väčšina ide cez Performance max.

A nie je to len o jednotlivých veciach. Viete dokonca stiahnuť celý .CSV súbor s produktami a nechať si vygenerovať kompletnú kampaň, ktorú potom len vložíte do Google ads editora.

|

Majú sa marketéri báť AI automatizácie? Máme tu úsvit úpadku marketingu ako sme ho poznali doteraz? Inšpiratívny rozhovor so šéfom a zakladateľom agentúry PS:Digital, Petrom Šebom.

Funguje to rovnako aj s postami na sociálne siete?

V podstate áno. Z dlhého blogu stačí prekopírovať URL adresu alebo časti textov, ktoré si chcete nechať spracovať do príspevkov na sociálne siete a AI vám s tým dokáže veľmi dobre pomôcť. V konečnom dôsledku ide vždy o úsporu času.

Prepojenie AI a chatbotov

Aj tento problém je riešený pomerne dlhšiu dobu pomocou umelej inteligencie. Avšak tu vzniká problém, že je potrebné veľké množstvo vstupných dát. Aby mohol nástroj na odpovede fungovať správne a nepísať zákazníkom hlúposti, vstupy musia byť presne a napojené na databázy. Aj preto má toto riešenie význam pravdepodobne skôr už pre väčšie podniky, keďže sa to môže nakoniec celé výrazne predražiť.

Ako inak vie pomôcť AI pri spravovaní e-shopu?

Dokáže napríklad pomôcť pri radení produktov do kategórii. Čo sa týka ešte obrázkov, tak pokiaľ by ste nahrali produktovú fotku do nástroja, môže vám pomôcť pri vyplnení pracných, ale za to jednoduchých vecí. Sú to napríklad farby produkty, meta popisy a podobne.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vypli sme influencerov a nič sa nestalo (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)
1 min. čítanie

Vypli sme influencerov a nič sa nestalo (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)

Využívanie Influencerov v poslednom období dostáva jednu ranu za druhou. Niet sa čomu čudovať. Vysoké ceny za spolupráce, vlažné vzťahy k prezentovaným produktom či službám a prílišná saturácia sponzorovaných príspevkov sú azda najväčšími výkričníkmi z pohľadu značiek. Či sú influenceri vhodní pre každú značku, ako fungujú krátkodobé kampane oproti dlhodobým a kam smeruje celé toto […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+