5 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

V dnešnej časti sa pozrieme na zaujímavé štatistiky TikToku a povieme si aj o novom marketplace svetoznámej značky Victoria Secret. Chcete vedieť o jednotlivých témach viac? Navštívte náš magazín na ecommercebridge.sk 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Turecký marketplace s oblečením Trendyol prichádza do Európy. Platforma je považovaná za najväčšiu tureckú ecommerce spoločnosť, ktorá má viac ako 30 miliónov zákazníkov a viac ako 260 tisíc zmluvných predajcov. Biznis v Európe začnú v Nemecku a budúci rok plánujú pokračovať v Luxembursku, Holandsku a Spojenom kráľovstve. Trendyol  si už stiahlo viac ako milión nemeckých spotrebiteľov a podľa analytickej spoločnosti Similar Web je zároveň druhou najrýchlejšie rastúcou módnou platformou v Nemecku.

zdroj: Trendyol.com

Pri príležitosti osláv Performance Week, využila spoločnosť TikTok príležitosť podeliť sa o svoje úspechy s marketingovými odborníkmi. Chcela im ukázať, že existuje mnoho dôvodov, prečo investovať do marketingových kampaní na tejto platforme. Podľa TikToku si 25 % používateľov kúpilo produkt po tom, čo ho videli v obsahu platformy, a zároveň 71 % týchto nákupov bolo spontánnych a neplánovaných. Takmer tri štvrtiny používateľov odporúčajú ľuďom vo svojom okolí produkty, ktoré videli na TikToku. Ide o zaujímavé čísla, ktoré radia túto sociálnu sieť medzi popredné marketingové platformy.

Ako je možné založiť e-shop za pár dní? Tento týždeň sme sa zhovárali s Ivom Mrenom, riaditeľom slovenského Shoptetu. Poradí všetkým začínajúcim e-shoperom, ktorí sa nevedia rozhodnúť, aké riešenie zvoliť, ako to všetko rozbehnúť aj ako si čo najrýchlejšie získať zákazníkov. Ak chcete vedieť ktoré riešenie je ideálne pre začiatočníka a kto by si mal namiesto Shoptetu radšej vybrať riešenie na mieru, pozrite si posledný rozhovor s Ivom Mrenom v sekcii multimédiá.

Viac ako polovica obchodníkov PrestaShop Million Club hlási pokles predaja a priznáva, že súčasná ekonomická situácia ovplyvňuje ich podnikanie. 57 % majiteľov obchodov zaviedlo nové opatrenia na udržanie konkurencieschopnosti a 15 % z nich prestalo prijímať nových zamestnancov. Prestashop realizovala prieskum v máji a zúčastnili sa ho len spoločnosti s ročným obratom nad 1 milión eur.

zdroj: Depositphotos.com

Prinášame zoznam deviatich európskych startupov, do ktorých investori vložili desiatky miliónov eur. Medzi najväčšie ecommerce jednorožce patrí švédska Klarna s ponukou Buy now, pay later alebo francúzsky Back Market s repasovanou elektronikou. Vďačnými objektmi pre investorov sú stále fintech startupy, spoločnosti z oblasti elektroniky, použitého oblečenia a rozvozu potravín. Ak hľadáte oblasť, ktorá osloví investorov, inšpirujte sa článkom “Spoznajte významné európske ecommerce jednorožce.”

Prečítajte si rozhovor so zakladateľom spoločnosti Lumenet Istvánom Zabarim. Popredný maďarský maloobchodný predajca osvetlenia sa definitívne presúva na internet a zatvára svoje kamenné prevádzky. Pred niekoľkými rokmi by šlo zo strany spoločnosti o nemysliteľný krok, ale matematika nepustí a István Zabari popisuje, čo ich k tomuto kroku viedlo. V článku sa tiež dozviete ako veľmi sa trh s osvetľovacími produktmi zmenil a prečo spoločnosť neustále inovuje.  

zdroj: Depositphotos.com

Victoria’s Secret otvára marketplace VS&Co-Lab určený pre značky vlastnené ženami. Tento krok je odpoveďou Victoria’s Secret na dlhodobú kritiku za jej nedostatočné začlenenie do sveta módy. Minulý rok zaznamenala pokles predaja, zatvorila 50 obchodov a takmer zbankrotovala. V súčasnosti marketplace obsahuje 19 značiek, z ktorých tri tretiny založili, vlastnia alebo vedú ženy. Medzi predstavené značky patria plavky Buki Ade, tvarovacie oblečenie Leonisa a značka plus-size intímneho oblečenia Mindd. Spoločnosť verí, že sa jej podarí zmeniť postavenie žien v elektronickom biznise.

Ľudská pamäť je schopná zapamätať si príbeh až 22-krát lepšie než holé fakty, tvrdia to vedci zo Stanfordskej univerzity. Richard Zimmermann s Mondays Group nás previedol brandingom z pohľadu dobrého príbehu. V autorskom článku – Príbehy predávajú – aký je príbeh Vašej značky? – sa dozviete, prečo je storytelling pre vašu firmu veľmi dôležitý a ako cez túto metódu Apple vybudoval svoju značku.

Dnes sa rozlúčime novinkou od našich českých susedov. Najväčšia legenda českého hokeja Jaromír Jágr prichádza s vlastnou značkou JJ68. Pod touto značkou, ktorú netreba bližšie vysvetľovať,  sa budú predávať predovšetkým potravinové doplnky určené športovcom a domácim miláčikom. Všetky produkty sú vytvorené na prírodnej báze a hlavnou zložkou týchto produktov je konope. Výrobky sú rozdelené do troch produktových kategórií a majú byť riešením na bolesť s ktorou sa profesionálni športovci bežne stretávajú. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články