
Najnovší prieskum medzi majiteľmi obchodov PrestaShop Million Club, ktorý sa uskutočnil v máji, zahŕňal maloobchodných predajcov s ročným obratom aspoň 1 milión eur. Až 7 z 10 respondentov uviedlo, že hospodárska situácia ovplyvňuje ich elektronické podnikanie. V dôsledku toho sú nútení zvyšovať ceny, ako aj zvýšiť kontrolu nad svojimi obchodnými nákladmi.
Prichádza kríza po mimoriadne úspešnom roku?
Minulý rok bol pre majiteľov obchodov používajúcich platformu PrestaShop mimoriadne úspešný. Ich celkový obrat dosiahol 24 miliárd eur, čo predstavuje medziročný nárast o 9 %. Podľa prieskumu uskutočneného začiatkom roka až 75 % používateľov očakávalo, že ich podnikanie bude naďalej rásť, a to najmä vďaka medzinárodnému predaju. Vzhľadom na hroziacu hospodársku krízu sa tieto očakávania zrejme nenaplnia.
V druhom štvrťroku tohto roka sa v medzinárodnom meradle ako hlavné aspekty ovplyvňujúce pomalší rast uvádzajú strata zákazníkov (45 %) a nižšia miera konverzie.
“V nasledujúcich mesiacoch sa pravdepodobne ešte viac zintenzívni súčasný trend – vyšší počet návštev, dlhší čas strávený na webovej stránke, kvantitatívne bude všetko v súlade, ale predajov bude menej,” komentuje Eryk Wróbel, marketingový špecialista spoločnosti MeblujDom.
Napriek zložitej situácii sa viac ako polovici maloobchodných predajcov na celom svete podarilo prispôsobiť svoje podnikanie novej ekonomickej realite. Kontrola rozpočtových výdavkov (35 %) a zvyšovanie cien (38 %) sú hlavné opatrenia, ktoré majitelia prijímajú. Na druhej strane, menej ako 20 % opýtaných sa rozhodlo pre propagačné kampane. 15 % podnikateľov hľadá úspory tým, že prestane prijímať nových zamestnancov.