2 min. čítanie

Turecký marketplace prichádza do Európy

Trendyol, ecommerce platforma z Turecka, začína pôsobiť v Nemecku. Ide o prvý trh mimo Turecka a zároveň o vstup spoločnosti na európsky trh. Do budúceho roka plánuje platforma začať svoju činnosť aj v Holandsku, Luxembursku a Spojenom kráľovstve.

Turecký marketplace prichádza do Európy

Trendyol vstupuje do Európy cez Nemecko

Nemecko má byť prvým trhom mimo domáceho Turecka. Európska pobočka sa na začiatku zameria na predaj módy a v budúcnosti plánuje ponúkať viac kategórií. Spoločnosť v Berlíne otvorí novú kanceláriu  s viac ako 200 zamestnancami.

Podľa spoločnosti Trendyol bola jej mobilná aplikácia v Nemecku stiahnutá takmer miliónkrát. Podľa webovej analytickej spoločnosti Similar Web je zároveň druhou najrýchlejšie rastúcou módnou platformou v Nemecku.

Platforma je považovaná za najväčšiu tureckú ecommerce spoločnosť, ktorá má viac ako 30 miliónov zákazníkov a viac ako 260 tisíc zmluvných predajcov.

Očakáva sa, že nemecký trh do konca roka vygeneruje viac ako 400 miliónov eur. Do roku 2025 by mala na tomto trhu dosiahnuť tržby vo výške 3 miliárd eur.

Nasleduje Luxembursko a Holandsko

Trendyol plánuje ďalšiu expanziu do Európy a svoje pobočky otvorí v Amsterdame a Luxembursku ešte tohto roku. Pobočka v Londýne je v pláne na rok 2023.

V Európe bude k dispozícii 65 000 štvorcových metrov skladových priestorov.

„Naša prítomnosť v Nemecku znamená začiatok nášho plánovaného celoeurópskeho rozšírenia,“ hovorí pre Tech.eu výkonný riaditeľ Shibu Tharakhan. Spomína nové sklady a fulfillment centrá vo východnej Európe. „V priebehu nasledujúcich dvoch rokov bude v Európe sprístupnených 65 000 metrov štvorcových skladových priestorov na podporu expanzie na miestne trhy.“

Do tureckého marketplace investovala aj Alibaba

V auguste minulého roka získala spoločnosť Trendyol okrem iného 1,3 miliardy eur od spoločnosti Softbank, čím sa stala prvým tureckým „decacornom“. Začiatkom roka do Trendyolu investovala takmer 300 miliónov eur aj spoločnosť Alibaba a získala v spoločnosti väčšinový podiel.

Trendyol oznámil svoje plány na európsku expanziu už v roku 2020. V tom čase sa spoločnosť zameriavala na Spojené kráľovstvo, Taliansko a Španielsko. Zdá sa však, že tieto trhy si budú musieť ešte chvíľu počkať.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali
3 min. čítanie

Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali

Slováci nechcú len digitálnu zábavu. Hľadajú nástroje, ktoré im nákup zjednodušia. Zákazníci ukazujú, že ak sa o nich obchodník stará offline, pokojne za ním prejdú aj do online prostredia. A hoci metaverzum ešte nie je mainstream, väčšina spotrebiteľov ho úplne neodmieta. Čo ďalšie prezrádza najnovší prieskum Médiá a technológie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge