Zaujíma ma
9. mája 2022
9. mája 2022

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

4 min čítanie

Minulý týždeň sme vám priniesli niekoľko zaujímavých zahraničných noviniek. Kaufland u nás spustí svoj marketplace. Lidl experimentuje v Spojenom kráľovstve a reč bola aj o nemeckom Berlin Brands Group. 

Prehľad noviniek

Kaufland sa v budúcom roku chystá rozšíriť svoj marketplace a spustiť ho aj u nás. Online predajcovia budú môcť ponúkať svoj tovar aj na Kaufland.sk a Kaufland.cz, a predávať tak svoje produkty na troch online trhoviskách súčasne. Toto všetko bude možné vďaka jedinej registrácii a v rámci jedného rozhrania. Slovensko a Česko sa zaradia k prvým krajinám, kde sa online predajcom otvára možnosť expandovať po boku takej silnej značky ako je Kaufland.

zdroj: Kaufland.de

Holandský predajca tonerov do tlačiarní a kancelárskych potrieb 123inkt (ein zwei drei inkt), je na predaj. Hodnota spoločnosti sa odhaduje na minimálne 500 miliónov eur. E-shop  (ein zwei drei inkt) zažaloval pred ôsmimi rokmi HP a vyzval ho, aby ukončil predaj neznačkových kaziet. So sťažnosťou však napokon neuspel a súdny spor vyhral holandskí predajca náplní. 

Jarmila Gaľová z Row&Slide opisuje ako zvládať veľké množstvo úloh a ako si stanoviť priority. Úspech v živote, práci i vo vlastnom biznise podľa nej vo veľkej miere závisí aj od správneho rozdelenia úloh a efektívneho manažovania času a priorít. V článku od Jarmily Gaľovej sa dozviete možnosti využitia účinnej metódy tzv. Eisenhowerovej matice alebo aké otázky si položiť pri riešení večnej dilemy, ktorá znie: Ako rozlíšiť dôležité úlohy od tých nedôležitých? Nezabudnite kliknúť na ecommerce bridge a posuňte svoj time manažment na nový level.

Nemecká kuriérska spoločnosť DPD otvára v Berlíne koncept vlastného pop-up obchodu. Okrem klasickej logistiky vyzdvihnutia a odosielania zásielok si zákazníci budú môcť dať kávu alebo bio občerstvenie, prenajať úložný priestor Storebox, či otestovať svoju zásielku. V prípade odoslania objednávok môžu v DPD využiť opätovné použitie kartónových krabíc, ktoré tam nechali zákazníci. Predajňa zároveň slúži aj ako mikrosklad, pre lokálny rozvoz zásielok na elektrobicykloch. 

zdroj: DPD

Aj tento týždeň si Štefan Polgári pozval do štúdia hosťa. A veru, že inšpiratívneho. Rozprával sa s Jakubom Žilinčanom, viceprezidentom pre globálny marketing v spoločnosti Berlin Brands Group, ktorá zastrešuje na európskom trhu niekoľko desiatok značiek. V rozhovore prezradil, ako robia v BBC marketing, čo najzaujímavejšie sa im v ostatnom období podarilo, ale aj to, čo možno celkom nevyšlo. Vypočujte si ako dopadla ich televízna kampaň „Ein, zwei, Klarstein“ a kde by mali slovenské a české e-shopy expandovať v budúcnosti.

Ceny v e-shopoch boli oproti kamenným prevádzkam dlhodobo nižšie. Tento trend sa však teraz mení. Súčasná situácia spôsobí zdražovanie aj v online priestore. Ako budú reagovať zákazníci? A majú sa e-shopy obávať straty zákazníkov? Prečítajte si, prečo je umelé navyšovanie marže krátkozraké a prečo podľa prieskumu spoločnosti Adobe sú spotrebitelia ochotní platiť vyššie ceny.

Spoločnosť Lidl spustila v Spojenom kráľovstve prvú inteligentnú stanicu na dopĺňanie pracieho prášku. Zákazníkom pomôže znížiť náklady aj spotrebu jednorázových plastov. Pilotný program spustený v Kingswinforde, v grófstve West Midlands, má trvať 6 mesiacov. Táto spolupráca s čilským startupom Algramo pomôže ušetriť takmer 3 tisíc jednorazových plastových obalov a zákazníci každým plnením ušetria 20 pencí. Zároveň si budú môcť vybrať zo štyroch druhov pracích práškov.

Investori spoločnosti Alibaba spanikárili a v priebehu niekoľkých minút prišli o 26 miliárd amerických dolárov. Akcie spoločnosti Alibaba sa prepadli po odvysielaní reportáže o prebiehajúcej policajnej akcii v sídle spoločnosti a zadržaní osoby menom Ma. Keďže nebolo zverejnené krstné meno zadržanej osoby, investori sa v panike domnievali, že dotknutou osobou je majiteľ spoločnosti Jacka Ma a zbavili sa akcií. Za necelých 15 minút sa akcie na Hongkongskej burze prepadli takmer o 10 %. Média však vyhlásili, že nešlo o majiteľa spoločnosti.

zdroj: Depositphotos

Jeden z najväčších eshopov pre zvieratá v Európe ZOOPlus prišiel o generálneho riaditeľa. Cornelius Patt opúšťa ZOOPlus po 16-tich rokoch. Napriek tomu, že predajca potrieb pre domácich miláčikov zvýšil v roku 2021 svoje tržby na viac ako dve miliardy, stratil časť podielu na trhu v prospech konkurenčnej spoločnosti Fressnapf. Noví majitelia, ktorí prevzali spoločnosť minulý rok, chcú viac využívať nové príležitosti na trhu, zatiaľ čo generálny riaditeľ chcel ďalej optimalizovať existujúcu činnosť. 

Švédska obchodná federácia kritizuje nový zákon o nákupe spotrebného tovaru, ktorý nadobudol účinnosť v nedeľu 1. mája. Hlavným sporným bodom je predĺženie záruky tovaru zo šiestich mesiacov na dva roky. Švédska obchodná konfederácia poukazuje na neprimerané prenášanie zodpovednosti za tovar na predajcov a táto zmena má spôsobiť švédskym obchodným spoločnostiam zvýšenie nákladov o 471 miliónov švédskych korún. Vláda chce týmto zákonom posilniť ochranu spotrebiteľov a zlepšiť kvalitu predávaného tovaru.

Sledujte náš magazín, kde nájdete desiatky noviniek, článkov a rozhovorov, ktoré môžu pomôcť vášmu ecommerce projektu. A pokiaľ chcete, aby vám od nás nič podstatné neuniklo, prihláste sa na odber denného newslettera alebo nás sledujte na sociálnych sieťach. 

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.


Posledné
Obľúbené