3 min. čítanie

Týždenný sumár: Bonami otvára kuchynské štúdio, Pilulka čelí slabému záujmu o akcie a Shipmonk povedie nový šéf

Prinášame vám ďalší týždenný sumár ecommerce noviniek. Bonami otvára prvé kamenné kuchynské štúdio. Notino vlani predalo parfumy a kozmetiku za stovky miliónov a patrí medzi top online predajcov v Európe. Záujem o akcie spoločnosti Pilulka ochladol.

Týždenný sumár: Bonami otvára kuchynské štúdio, Pilulka čelí slabému záujmu o akcie a Shipmonk povedie nový šéf

Prehľad noviniek

Q-commerce vo Francúzsku prechádza náročným obdobím. Spoločnosť Getir plánuje opustiť krajinu kvôli regulačným problémom, Flink vyhlásila konkurz a Gopuuf skončila nadobro začiatkom tohto roka. Spoločnosť Getir síce tvrdí, že plánuje úplne opustiť francúzsky trh, ale zároveň požiadala o vyhlásenie konkurzu. Súdom určení správcovia stále hľadajú investora,  ktorý by bol ochotný prevziať aktivity spoločnosti. Takmer 2000 zamestnancov nevie, či budú mať o niekoľko týždňov prácu.

Je pre klienta vhodnejší freelancer alebo agentúra? A čo takí pop-up freelanceri? Tento pojem sa len pomaly udomácňuje v našich končinách, no ponúka množstvo benefitov. Tony Dúbravec z Wild Cards nám prišiel do štúdia Ecommerce Bridge porozprávať, prečo to môže fungovať, pre ktorých klientov je pop-up freelance tím vhodný a ako sú nastavené procesy v rámci ich práce. Pozrite si náš inšpiratívny rozhovor.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Jan Bednář si našiel nástupcu a odchádza z  pozície šéfa ShipMonku. Najmladší český miliardár končí po 9 rokoch vo funkcii generálneho riaditeľa spoločnosti, ktorá je jedným z najvýznamnejších fulfilment hráčov v USA. Novým šéfom je Josh McCarter. Bednár na LinkedIne reagoval, že sa cíti skôr ako staviteľ a tvorca, zatiaľ čo ako generálny riaditeľ startupu bola jeho úloha viac o riadení, čo mu nechávalo menej času na projekty, ktoré ho napĺňajú.

Americká mediálna spoločnosť Gannett, ktorá je vydavateľom periodika USA Today a viac ako dvoch stoviek ďalších novín, zažalovala internetovú firmu Google. Tvrdí, že Google porušuje americké protimonopolné zákony, pretože sa snaží o monopolizáciu trhu s internetovou reklamou. Vydavatelia sú tak podľa žaloby nútení predávať Googlu viac priestoru pre reklamu za znížené ceny, čo vedie k dramaticky nižším príjmom vydavateľov a konkurentov Googlu v oblasti reklamných technológií, zatiaľ čo Google dosahuje nehorázne monopolné zisky.

Bonami otvára prvé kamenné kuchynské štúdio. To sa nachádza v pražskom nákupnom centre Westfield Chodov. Bonami ponúka viacero online návrhov , ktorými sa môžu zákazníci inšpirovať a zároveň majú k dispozícii dizajnéra, ktorý im pomôže s online návrhom ich kuchyne. Finálnu verziu kuchyne potom Bonami zostaví v kuchynskom štúdiu s rozlohou 200 metrov štvorcových, kde si zákazník môže svoj návrh pred samotným nákupom vyskúšať.

Týždenný podcast UPdate

Rýchlovky:

Záujem o akcie spoločnosti Pilulka ochladol. Po veľkom úspechu v prvom kole, druhé kolo nie je ani zďaleka ideálne. Podľa zverejnených informácií investori zadali 120 objednávok na nákup 43 000 akcií. Na predaj je až 389 730 akcií. 

Vlaňajší obrat Notina presiahol jednu miliardu eur. Spoločnosť celkovo obslúžila viac ako 20 miliónov zákazníkov a odoslala 109 miliónov produktov, čo je o 32 miliónov viac ako v predchádzajúcom roku.

Meta sa vzdáva svojich retailových ambícií. Po otvorení kalifornského showroomu zameraného na VR technológiu mali nasledovať ďalšie kamenné predajne po celom svete. Vedenie však tieto ambície zmietlo zo stola.

Marketing donáškovej platformy Foodora v Česku bude odteraz viesť Jan Gemrich. Jeho hlavnou úlohou bude po rebrandingu priblížiť značku používateľom, zameria sa tiež na rast zákazníckej základne.

Sociálna a mikroblogovacia sieť Twitter bude rešpektovať pravidlá Európskej únie týkajúce sa moderovania obsahu, známe ako Zákon o digitálnych službách. Twitter bude musieť od 25. augusta zaviesť opatrenia proti šíreniu falošných správ.

Radek Hudák nastúpil na pozíciu marketingového riaditeľa (CMO) online kníhkupectva Knihobot pre český a zahraničný trh. Hudák prichádza do spoločnosti Knihobot zo spoločnosti Shoptet.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+