3 min. čítanie

Jan Bednář končí ako šéf spoločnosti ShipMonk

Hoci svoju spoločnosť založil v zahraničí, Jan Bednář je jednou z najvýraznejších tvárí českej startupovej scény. Teraz otvára novú kapitolu.

Jan Bednář končí ako šéf spoločnosti ShipMonk

Bednář prenecháva miesto na čele spoločnosti ShipMonk

Ako sedemnásťročný odišiel do Spojených štátov, aby si splnil svoj americký sen. V roku 2014 Jan Bednář založil na Floride logistický startup ShipMonk, ktorý pod jeho vedením postupne dosiahol miliardové obraty a z USA expandoval do Mexika, Kanady, Veľkej Británie a na jar tohto roku otvoril distribučné centrum v rodnej krajine zakladateľa, v Českej republike. Teraz však on a jeho startup budú písať novú kapitolu. Bednář oznámil, že odovzdáva pozíciu výkonného riaditeľa, ktorú doteraz zastával.

Bednář prenecháva miesto na čele spoločnosti ShipMonk Joshovi McCarterovi, ktorý má skúsenosti s riadením niekoľkých spoločností zaoberajúcich sa vývojom softvéru a finančnými technológiami. V súčasnosti je napríklad členom predstavenstva cloudovej spoločnosti Mindbody, ktorej akcie sa obchodovali na burze Nasdaq, alebo spoločnosti Compass zameranej na nehnuteľnosti, ktorej akcie sa obchodujú na newyorskej burze.

“Na začiatku roka 2022 som začal premýšľať o svojej ceste so spoločnosťou ShipMonk a o svojich skutočných vášňach v rámci podnikania. Uvedomil som si, že pre moje osobné naplnenie a ďalší úspech ShipMonku je nevyhnutné, aby som hľadal nového generálneho riaditeľa, ktorý by ho posunul na ďalšiu úroveň a zároveň mi umožnil sústrediť sa na to, čo ma v rámci ShipMonku najviac baví,” píše Bednár o svojom odchode na LinkedIn a dodáva, že sa cíti ako staviteľ a tvorca, zatiaľ čo ako generálny riaditeľ startupu bola jeho úloha viac o riadení, čo mu nechávalo menej času na projekty, ktoré ho napĺňajú.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Posledných deväť rokov označil za najväčšiu profesionálnu skúsenosť svojho života. “Napriek rozsahu a vplyvu, ktorý sme dosiahli, mám v mnohých ohľadoch stále pocit, že sme len na začiatku. Už sa neviem dočkať, kam to náš tím dotiahne,” pokračuje Bednár, ktorý logistický startup založil zo svojho bytu. 

Spoločnosť ShipMonk pôsobí na trhu tzv. fulfillmentu, kde zabezpečuje skladovanie tovaru, balenie a prepravu zásielok koncovým zákazníkom. Využívajú ho najmä e-shopy namiesto toho, aby museli budovať vlastné sklady. A na tejto ceste ju podporili aj investori, ktorí do nej investovali viac ako osem miliárd korún, naposledy začiatkom roka 2021.

Spoločnosti len o vlások unikol status jednorožca, ako sa označujú startupy s hodnotou vyššou ako jedna miliarda amerických dolárov. Následne začala expandovať mimo územia svojich domovských Spojených štátov, koncom toho istého roka vstúpila prostredníctvom akvizície do Mexika a začiatkom minulého roka do Kanady a Spojeného kráľovstva.

Špekulácie o tom, že ShipMonk by mohol mať distribučné centrum v Českej republike, sa naplnili vlani v lete a stali sa skutočnosťou tento rok, keď startup otvoril sklad v Chebe. Spoločnosť obsluhuje najmä amerických klientov, čím sa jej otvára prístup na európske trhy. Z dlhodobého hľadiska má ShipMonk v Prahe vlastný vývojový tím, ktorý vedie David Pavlík so skúsenosťami zo spoločností SpaceX, Amazon a Netflix.

“Nikdy som si nepredstavoval, že sa dostaneme tak ďaleko,” priznáva Bednář a pridáva štatistiky – ShipMonk v súčasnosti prevádzkuje osemnásť skladov, má dvetisíc zamestnancov a od svojho vzniku odoslal viac ako sto miliónov objednávok po celom svete.

Credit: CC.cz

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+