2 min. čítanie

Vydavateľstvo Gannett žaluje Google kvôli internetovej reklame

Tvrdí, že Google porušuje americké antimonopolné zákony, pretože sa snaží docieliť monopol na trhu.

Vydavateľstvo Gannett žaluje Google kvôli internetovej reklame
Zdroj: Depositphotos

Americká mediálna spoločnosť Gannett, ktorá je vydavateľom periodika USA Today a viac ako dvoch stoviek ďalších novín, zažalovala internetovú firmu Google. Tvrdí, že Google porušuje americké protimonopolné zákony, pretože sa snaží o monopolizáciu trhu s internetovou reklamou.

Likviduje Google vydavateľov a konkurentov?

Žaloba uvádza, že Google a jeho materská spoločnosť Alphabet poškodzujú mediálne firmy monopolizáciou nástrojov, ktoré sa využívajú na predaj a nákup internetovej reklamy. Vydavatelia sú tak podľa žaloby nútení predávať Googlu viac priestoru pre reklamu za znížené ceny, čo vedie k “dramaticky nižším príjmom vydavateľov a konkurentov Googlu v oblasti reklamných technológií, zatiaľ čo Google dosahuje nehorázne monopolné zisky”.

Spoločnosť Gannett v žalobe požaduje bližšie nešpecifikované odškodné. Google už čelí podobnej žalobe zo strany amerického ministerstva spravodlivosti, upozorňuje agentúra Reuters. Aktivity Googlu na trhu s digitálnou reklamou rieši tiež Európska komisia. Tá tento mesiac uviedla, že by mohla požadovať, aby Google časť svojich aktivít v oblasti digitálnej reklamy predal.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Príjmy Googlu z reklamy v minulom roku dosiahli 224,5 miliardy dolárov (takmer päť biliónov Kč). Podieľali sa tak takmer 80 percentami na celkových príjmoch materskej spoločnosti Alphabet. Príjmy z reklamy umožňujú Googlu ponúkať množstvo služieb bezplatne. Týka sa to napríklad elektronickej pošty či veľkej časti platformy pre zdieľanie videí YouTube.

Gannett sa v posledných rokoch podobne ako rad ďalších vydavateľov novín potýka s poklesom príjmov z reklamy a s presunom čitateľov k internetovému spravodajstvu. Firma od roku 2019 zrušila viac ako 170 titulov, píše Reuters.

Credit: HNonline
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+