Zaujíma ma
1. augusta 2022
1. augusta 2022

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

3 min čítanie

V dnešnom súhrne noviniek z ecommerce sa v skratke zameriame aj na najnovšie udalosti vo firme Dedoles a povie si aj o žalobe Amazonu, ktorú tento gigant podal na správcov facebookových skupín. Viac z ecommerce nie len o týchto témach nájdete na webe ecommercebridge.sk

Prehľad noviniek

Módny priemysel patrí medzi odvetvia, ktoré životné prostredie zaťažujú najviac a nesie zodpovednosť za približne 10 % celosvetových emisií. Aj preto sa spoločnosti Zalando, ABOUT YOU a NET-A-PORTER spojili, aby vytvorili vzdelávaciu platformu, ktorá pomôže ich obchodným partnerom pri stanovovaní klimatických cieľov. Pilotný projekt má štartovať na jeseň tohto roka a v roku 2023 sa platforma spustí pre všetkých partnerov značky. Odhaduje sa, že Zalando, najväčší z troch maloobchodných predajcov módy, vypúšťa cez svojich predajných partnerov ročne 5 až 6 miliónov ton Co2.

zdroj: Zalando.com

Spoločnosť Amazon podala žalobu na správcov facebookových skupín, ktoré sa pokúšajú zabezpečovať falošné recenzie na Amazone výmenou za peniaze alebo produkty. Ide vraj o tisíce podvodníkov. Tieto skupiny sú vytvorené za účelom náboru osôb ochotných uverejňovať pozitívne a zavádzajúce recenzie. Je to globálny problém a takéto podvodné konanie sa objavilo v USA, Spojenom kráľovstve, Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Japonsku. Amazon za posledné dva roky nahlásil spoločnosti Meta viac ako 10 000 skupín a zastavil takmer 200 miliónov falošných recenzií.

Budeme platiť úsmevom? Prečítajte si článok Nadi Csillágovej o tom, ako biometrické platby formujú budúcnosť. Mastercard nedávno predstavil nový systém biometrických platieb, ktorý umožňuje zákazníkom zaplatiť úsmevom alebo mávnutím ruky nad čítačkou. Po registrácii do systému zákazník prepojí biometriu tváre a odtlačky prstov s platobnou kartou. Platobný terminál tak k spracovaniu transakcie nepotrebuje kartu ani mobil.

zdroj: Biometrics

Zabaliť Európu do ovčej vlny. To je vízia českého e-shopu Ovečkárna.cz, ktorý sa zameriava na výrobu a predaj vlnených produktov. Tento cieľ mu pomôže dosiahnuť nová posila. Zo startupu DoDo prichádza Ondřej Machala a stane sa novým generálnym riaditeľom. Ondřej Machala bude mať v Ovečkárni na starosti všetky prevádzkové záležitosti a zameria sa na rozširovanie produktového radu Vlnka a expanziu na ďalšie zahraničné trhy. Martin Bernátek, pôvodný zakladateľ spoločnosti,  sa bude naďalej venovať najmä marketingu, obchodu a rozvoju produktov spoločnosti.

Inflácia v Pakistane otvára dvere pre social commerce. V krátkom čase vznikli štyri spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na skupinové nákupy. Väčšina obyvateľov piatej najľudnatejšej krajiny sveta sa z pohľadu príjmov nachádza na úrovni strednej a nižšej strednej vrstvy. Hoci čoraz viac ľudí má v krajine prístup k smartfónom a internetu, online nakupovanie ostáva výsadou bohatých vrstiev obyvateľstva a tomu je prispôsobený tovar. Startup DealCart to chce zmeniť so svojim konceptom lacnejších potravín. Za tri mesiace prevádzky získal od investorov už 4,5 milióna dolárov a zameriava sa na spotrebiteľov, ktorí minú približne 50 % až 60 % svojho mesačného príjmu na potraviny.

zdroj: Pexels.com

Niekoľko mesiacov trvajúca sága menom Dedoles prechádza ďalším míľnikom. Okresný súd Bratislava I rozhodol, že Dedoles môže začať s reštrukturalizáciou firmy.  Firmu virálnych škrečkov teraz čaká náročný proces. Konečným cieľom bude uspokojenie požiadaviek veriteľov a ozdravenie spoločnosti.  Podľa Finstatu len dlh na Sociálnej poisťovni presahuje takmer 450 tisíc eur. Vedenie firmy vníma súčasnú situáciu ako výsledok niektorých zlých rozhodnutí a zároveň priznáva, že ju ovplyvnilo ťažké obdobie koronakrízy, následky vojny, inflácia a zdražovanie energií a materiálov.

Popredný internetový obchod pre deti a mamičky v Maďarsku sa zaviazal k trvalo udržateľnému fungovaniu, preto si od júla môžu zákazníci Pelenka.hu vybrať doručenie s označením ZERO. Zákazníci si vyzdvihnú svoje objednávky od kuriéra pomocou prepravky a po vyložení sa prepravka vráti do systému, čím sa odstráni problém s hromadením odpadu v dome zákazníka. Služba ZERO je v súčasnosti dostupná v Budapešti a 51 okolitých obciach. Prevádzkovatelia internetového obchodu dúfajú, že tento udržateľný spôsob doručovania zaujme čoraz viac ľudí a službu budú ponúkať celoplošne.

Pre dnešok je to všetko. Ak sa vám tento súhrn z ecommerce páčil, budeme vďační za jeho zdieľanie. A potešíme sa ak budete odoberať aj náš denný newsletter. 

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.


Posledné
Obľúbené