
Vzdelávanie v oblasti merania emisií
Platforma udržateľnosti pomôže partnerom značky bezplatne znížiť emisie skleníkových plynov. Program ponúkne “postupné vzdelávanie” v oblasti merania emisií a stanovovania klimatických cieľov v súlade s iniciatívou Science Based Targets.
Pilotný projekt s vybranými partnermi má štartovať na jeseň tohto roka. V roku 2023 sa platforma spustí pre všetkých partnerov značky. Podľa spoločností by platforma mohla byť v budúcnosti dostupná pre všetky módne značky a maloobchodníkov, ktorí o ňu prejavia záujem.
Spoločnosť Zalando ročne vypúšťa milióny ton CO2
Zalando, About You a Noox Net-a-Porter patria k najväčším online predajcom módy. Zalando dokáže mesačne osloviť 48 miliónov zákazníkov, About You približne 30 miliónov a predajca luxusnej módy Net-a-Porter generuje mesačne viac ako 5 miliónov zákazníkov.
Módny priemysel patrí medzi odvetvia, ktoré životné prostredie zaťažujú najviac a nesie zodpovednosť za približne 10 % celosvetových emisií. Odhaduje sa, že Zalando, najväčší z troch maloobchodných predajcov módy, vypúšťa ročne 5 až 6 miliónov ton Co2.
Väčšinu emisií spoločnosti Zalando produkujú práve partneri z radov značiek, ktorí na marketplace predávajú. Aj preto si tento e-commerce gigant stanovil cieľ, aby 90 % partnerov malo do roku 2025 vedecky podložené klimatické ciele. Nová platforma je “kľúčovou iniciatívou na dosiahnutie tohto cieľa”, ako uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Zalando David Schneider.
Generálny riaditeľ spoločnosti Yoox Net-a-Porter Geoffroy Lefebvre komentuje: “Náš záväzok v oblasti klímy sa dá realizovať len prostredníctvom inovatívneho partnerstva. Spoluprácou so spoločnosťami ABOUT YOU a ZALANDO môžeme spoločne presadzovať dôslednejší prístup v našom úsilí o znižovanie emisií v oblasti luxusu a módy.”