3 min. čítanie

Biometrické platby formujú budúcnosť. Budeme platiť úsmevom?

 Bezkontaktné platby nám už niekoľko rokov šetria čas pri platení. Nepotrebujeme dokonca kartu ani peňaženku, Apple Pay a Google Pay to vybavia za nás. Ľahšie to už nemôže byť, no nie? Zdá sa, že túto otázku si kartové spoločnosti vzali k srdcu a sľubujú posunúť hranice ešte ďalej. Čo by ste povedali na zaplatenie účtu jediným úsmevom?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Biometrické platby formujú budúcnosť. Budeme platiť úsmevom?

Očakáva sa, že trh s bezkontaktnými biometrickými technológiami dosiahne v roku 2026 hodnotu 18,6 miliardy dolárov. Rastúci trend však zaznamenávajú aj online podvody, ktoré sa za posledné desaťročie strojnásobili na viac ako 30 miliárd dolárov.

Pre kartové spoločnosti to samozrejme predstavuje značný problém. Ak chcú konkurovať elektronickým peňaženkám ako Apple Pay a Google Pay, ktoré dokážu riziko online podvodov lepšie eliminovať, vývoj platieb musia posunúť na vyššiu úroveň.   

Nová éra platieb sa už testuje

Mastercard nedávno predstavil nový systém biometrických platieb, ktorý umožňuje zákazníkom zaplatiť úsmevom alebo mávnutím ruky nad čítačkou. Po registrácii do systému zákazník prepojí biometriu tváre a odtlačky prstov s platobnou kartou. Platobný terminál tak k spracovaniu transakcie nepotrebuje kartu ani mobil.

Testovacia fáza začala v Brazílii a pokračovať má v Ázii a na Blízkom východe. Hoci sľubuje dostatočnú úroveň ochrany osobných údajov, ide o kontroverznú tému. Získanie informácií ohľadom štruktúry tváre a odtlačkov prstov ohrozuje súkromie spotrebiteľov, nakoľko ide o jedinečné a identifikovateľné údaje.

V USA sa voči tejto novinke ohradilo viacero štátov, Mastercard však plánuje systém expandovať a získať silných partnerov po celom svete.

Aké (ne)výhody prináša?

Medzi najväčšie prínosy sa uvádza jednoduchosť a rýchlosť platobného procesu, čo vedie k spokojným zákazníkom. Podľa Mastercard až 74 % zákazníkov má pozitívny vzťah k biometrickým technológiám. Potenciálne komplikácie však môžu viesť k presnému opaku.

Hoci najlepšie algoritmy na autentifikáciu tváre vykazujú chybu len na 0,08 %, zatiaľ sa nedá predpokladať, ako bude systém fungovať v realite. Problém môže spôsobiť osvetlenie alebo aj rôzne uhly snímania. Štúdie tiež dokazujú, že algoritmy rozpoznania tváre zákazníkov z rasových a etnických menšín vykazovali menej presné výsledky.

Ak preto softvér nerozpozná zákazníka a neautorizuje mu platbu, spokojný asi nebude. Spoločnosť sa však komplikácií neobáva a má aj ďalšie plány do blízkej budúcnosti.

Dajú sa hranice posúvať ešte ďalej?

Mastercard má ambície zdokonaliť online platby a prosperovať aj v metaverse. Aktuálne pracuje na vývoji VR okuliarov, s ktorými sa bude dať doslova nakupovať očami. Napríklad pri nákupe oblečenia si pred zaplatením zákazník veci virtuálne vyskúša. Ďalšou výhodou je, že ho okuliare upozornia, ak sa nachádza na nebezpečnej webstránke. 

Nechajme sa prekvapiť, ako ďaleko nás technologický vývoj posunie v najbližšom období.

Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Zastrešujem marketing pre platobné systémy Besteron. Vyše 8 rokov tiež pôsobím ako prekladateľ a kreatívny copywriter. Riadim sa heslom: „Nikto nečíta reklamy. Ľudia čítajú to, čo ich zaujíma, čo je občas aj reklama…“.

Tento článok ti prináša

Besteron

Besteron je moderná platobná brána a POS terminál, ktorý ponúka riešenia pre e-shopy aj kamenné prevádzky. S viac ako 8 rokmi skúseností a miliónmi spracovaných transakcií, Besteron ponúka spoľahlivé a efektívne platobné riešenia. Ponúka rôzne platobné metódy vrátane platby kartou a bankového prevodu. Besteron sa zaviazal poskytovať jednoduché a výhodné riešenia pre svojich zákazníkov, čo zahŕňa jednoduchú implementáciu, prispôsobené riešenia a vždy výhodné ceny. S viac ako 2500 spokojnými zákazníkmi, Besteron je dôveryhodným partnerom pre váš biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?
4 min. čítanie

Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotiť vaše produkty zvládne bez problémov aj niektorý z vašich zamestnancov? Určite zvládne, faktom však je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosiahnu kvalitu výstupov od profesionála. Produktový fotograf využíva svoje know-how, skúsenosti a rôzne triky, aby výsledné fotografie pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň a podporili tak vaše predaje. Hovoríme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Prečítať článok
100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.
4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, než sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, ale všetkého veľmi škodia. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Prečítať článok
Obal ako kľúčový prvok marketingu
3 min. čítanie

Obal ako kľúčový prvok marketingu

Obal je nepostrádateľnou súčasťou každého produktu a plní mnoho funkcií. Základná je, pochopiteľne, ochrana tovaru na účely distribúcie a skladovania. Hneď potom ale nastupuje marketing. Primárnou funkciou obalu je zachovanie vlastností daného produktu tak, aby sa dostal ku koncovým zákazníkom v požadovanom a nepoškodenom stave. Predovšetkým pri potravinách, hygienických produktoch, liečivách a podobne je ochranná […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+