3 min. čítanie

Biometrické platby formujú budúcnosť. Budeme platiť úsmevom?

 Bezkontaktné platby nám už niekoľko rokov šetria čas pri platení. Nepotrebujeme dokonca kartu ani peňaženku, Apple Pay a Google Pay to vybavia za nás. Ľahšie to už nemôže byť, no nie? Zdá sa, že túto otázku si kartové spoločnosti vzali k srdcu a sľubujú posunúť hranice ešte ďalej. Čo by ste povedali na zaplatenie účtu jediným úsmevom?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Biometrické platby formujú budúcnosť. Budeme platiť úsmevom?

Očakáva sa, že trh s bezkontaktnými biometrickými technológiami dosiahne v roku 2026 hodnotu 18,6 miliardy dolárov. Rastúci trend však zaznamenávajú aj online podvody, ktoré sa za posledné desaťročie strojnásobili na viac ako 30 miliárd dolárov.

Pre kartové spoločnosti to samozrejme predstavuje značný problém. Ak chcú konkurovať elektronickým peňaženkám ako Apple Pay a Google Pay, ktoré dokážu riziko online podvodov lepšie eliminovať, vývoj platieb musia posunúť na vyššiu úroveň.   

Nová éra platieb sa už testuje

Mastercard nedávno predstavil nový systém biometrických platieb, ktorý umožňuje zákazníkom zaplatiť úsmevom alebo mávnutím ruky nad čítačkou. Po registrácii do systému zákazník prepojí biometriu tváre a odtlačky prstov s platobnou kartou. Platobný terminál tak k spracovaniu transakcie nepotrebuje kartu ani mobil.

Testovacia fáza začala v Brazílii a pokračovať má v Ázii a na Blízkom východe. Hoci sľubuje dostatočnú úroveň ochrany osobných údajov, ide o kontroverznú tému. Získanie informácií ohľadom štruktúry tváre a odtlačkov prstov ohrozuje súkromie spotrebiteľov, nakoľko ide o jedinečné a identifikovateľné údaje.

V USA sa voči tejto novinke ohradilo viacero štátov, Mastercard však plánuje systém expandovať a získať silných partnerov po celom svete.

Aké (ne)výhody prináša?

Medzi najväčšie prínosy sa uvádza jednoduchosť a rýchlosť platobného procesu, čo vedie k spokojným zákazníkom. Podľa Mastercard až 74 % zákazníkov má pozitívny vzťah k biometrickým technológiám. Potenciálne komplikácie však môžu viesť k presnému opaku.

Hoci najlepšie algoritmy na autentifikáciu tváre vykazujú chybu len na 0,08 %, zatiaľ sa nedá predpokladať, ako bude systém fungovať v realite. Problém môže spôsobiť osvetlenie alebo aj rôzne uhly snímania. Štúdie tiež dokazujú, že algoritmy rozpoznania tváre zákazníkov z rasových a etnických menšín vykazovali menej presné výsledky.

Ak preto softvér nerozpozná zákazníka a neautorizuje mu platbu, spokojný asi nebude. Spoločnosť sa však komplikácií neobáva a má aj ďalšie plány do blízkej budúcnosti.

Dajú sa hranice posúvať ešte ďalej?

Mastercard má ambície zdokonaliť online platby a prosperovať aj v metaverse. Aktuálne pracuje na vývoji VR okuliarov, s ktorými sa bude dať doslova nakupovať očami. Napríklad pri nákupe oblečenia si pred zaplatením zákazník veci virtuálne vyskúša. Ďalšou výhodou je, že ho okuliare upozornia, ak sa nachádza na nebezpečnej webstránke. 

Nechajme sa prekvapiť, ako ďaleko nás technologický vývoj posunie v najbližšom období.

Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píšem texty, zastrešujem marketing, hrám sa s grafickým dizajnom, prekladám do angličtiny a organizujem top eventy. Kreativitu naplno oslavujem pod značkou Stay Creative.

Tento článok ti prináša

Besteron

Besteron je moderná platobná brána a POS terminál, ktorý ponúka riešenia pre e-shopy aj kamenné prevádzky. S viac ako 8 rokmi skúseností a miliónmi spracovaných transakcií, Besteron ponúka spoľahlivé a efektívne platobné riešenia. Ponúka rôzne platobné metódy vrátane platby kartou a bankového prevodu. Besteron sa zaviazal poskytovať jednoduché a výhodné riešenia pre svojich zákazníkov, čo zahŕňa jednoduchú implementáciu, prispôsobené riešenia a vždy výhodné ceny. S viac ako 2500 spokojnými zákazníkmi, Besteron je dôveryhodným partnerom pre váš biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
TikTok posilňuje trh automotive marketingu
4 min. čítanie

TikTok posilňuje trh automotive marketingu

Rastúce náklady na digitálnu reklamu a zmeny v správaní spotrebiteľov nútia automobilové značky hľadať nové spôsoby, ako efektívne osloviť kupujúcich. TikTok sa preto rozhodol vstúpiť do sveta automobilovej reklamy s TikTok Automotive Ads – novým nástrojom, ktorý má pomôcť predajcom a výrobcom áut spojiť sa s potenciálnymi kupujúcimi. Tento krok naznačuje, že TikTok chce konkurovať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Firmy s Google Business Profile môžu komunikovať cez WhatsApp a SMS
2 min. čítanie

Firmy s Google Business Profile môžu komunikovať cez WhatsApp a SMS

Do Google Business Profile pribudla funkcia, ktorá umožňuje firmám integrovať WhatsApp a SMS správy na priamu komunikáciu so zákazníkmi. Táto zmena môže výrazne zjednodušiť proces zákazníckej podpory, odpovedanie na otázky či správu rezervácií, a tým zlepšiť celkový zákaznícky zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+