Zaujíma ma
26. júla 2022
26. júla 2022

Právne kroky Amazonu voči podvodníkom s falošnými recenziami

2 min čítanie

Spoločnosť Amazon podala žalobu na správcov facebookových skupín, ktoré sa pokúšajú zabezpečovať falošné recenzie na Amazone výmenou za peniaze alebo za bezplatné produkty. Jedná sa o tisíce podvodníkov.

Podvody s recenziami sú celosvetový problém

Tieto skupiny sú vytvorené za účelom náboru osôb ochotných uverejňovať pozitívne a zavádzajúce recenzie. Ide o globálny fenomén a podvodné konanie sa objavilo v USA, Spojenom kráľovstve, Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Japonsku.

Podvodníci, ktorí stoja za týmito skupinami, získavajú falošné recenzie na tisíce produktov dostupných v sieti Amazon. Jednou zo skupín uvedených v žalobe je “Amazon Product Review”, ktorá mala viac ako 43 000 členov, kým Meta začiatkom tohto roka skupinu nezrušila. Vyšetrovanie spoločnosti Amazon odhalilo, že administrátori skupiny sa pokúšali zakryť svoju činnosť a vyhnúť sa odhaleniu zo strany Facebooku.

Dharmesh Mehta, viceprezident spoločnosti Amazon pre predajné služby, uviedol: “Proaktívne právne kroky zamerané na podvodné subjekty sú jedným z mnohých spôsobov, ako chrániť zákazníkov tým, že za ne vyvodzujeme zodpovednosť. Naše tímy zastavia milióny podozrivých recenzií skôr, ako ich vôbec uvidia zákazníci, a táto žaloba ide ešte ďalej, aby mohla odhaliť páchateľov pôsobiacich na sociálnych sieťach.”

Tisíce zamestnancov Amazonu sa venuje ochrane spotrebiteľa 

Spoločnosť Amazon prísne zakazuje falošné recenzie a má viac ako 12 000 zamestnancov, ktorí sa venujú ochrane spotrebiteľa pred podvodmi a zneužitím vrátane falošných recenzií. Špeciálny tím vyšetruje schémy falošných recenzií na stránkach sociálnych sietí ako je Facebook, Instagram, TikTok, či Twitter a pravidelne nahlasuje zneužívajúce skupiny týmto spoločnostiam. 

Amazon za posledné dva roky nahlásil spoločnosti Meta viac ako 10 000 skupín a zastavil takmer 200 miliónov falošných recenzií. 

Spoločnosť Amazon bola priekopníkom v oblasti recenzií produktov, keď ich zaviedla v roku 1995 s cieľom pomôcť zákazníkom robiť informovanejšie nákupné rozhodnutia.

Podvodné podnikanie sprostredkovateľov falošných recenzií však zostáva problémom celého odvetvia a občianskoprávne spory sú len jedným z krokov. Trvalé odstránenie falošných recenzií v maloobchode, cestovnom ruchu a ďalších odvetviach si bude vyžadovať väčšie verejno-súkromné partnerstvo vrátane spolupráce medzi dotknutými spoločnosťami, sociálnymi médiami a orgánmi činnými v trestnom konaní, pričom všetci sa zamerajú na cieľ väčšej ochrany spotrebiteľov.  Amazon je naďalej ochotný pokračovať v spolupráci so všetkými príslušnými zainteresovanými stranami na dosiahnutie tohto spoločného cieľa.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.


Posledné
Obľúbené