2 min. čítanie

Právne kroky Amazonu voči podvodníkom s falošnými recenziami

Spoločnosť Amazon podala žalobu na správcov facebookových skupín, ktoré sa pokúšajú zabezpečovať falošné recenzie na Amazone výmenou za peniaze alebo za bezplatné produkty. Jedná sa o tisíce podvodníkov.

Právne kroky Amazonu voči podvodníkom s falošnými recenziami

Podvody s recenziami sú celosvetový problém

Tieto skupiny sú vytvorené za účelom náboru osôb ochotných uverejňovať pozitívne a zavádzajúce recenzie. Ide o globálny fenomén a podvodné konanie sa objavilo v USA, Spojenom kráľovstve, Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Japonsku.

Podvodníci, ktorí stoja za týmito skupinami, získavajú falošné recenzie na tisíce produktov dostupných v sieti Amazon. Jednou zo skupín uvedených v žalobe je „Amazon Product Review“, ktorá mala viac ako 43 000 členov, kým Meta začiatkom tohto roka skupinu nezrušila. Vyšetrovanie spoločnosti Amazon odhalilo, že administrátori skupiny sa pokúšali zakryť svoju činnosť a vyhnúť sa odhaleniu zo strany Facebooku.

Dharmesh Mehta, viceprezident spoločnosti Amazon pre predajné služby, uviedol: „Proaktívne právne kroky zamerané na podvodné subjekty sú jedným z mnohých spôsobov, ako chrániť zákazníkov tým, že za ne vyvodzujeme zodpovednosť. Naše tímy zastavia milióny podozrivých recenzií skôr, ako ich vôbec uvidia zákazníci, a táto žaloba ide ešte ďalej, aby mohla odhaliť páchateľov pôsobiacich na sociálnych sieťach.“

Tisíce zamestnancov Amazonu sa venuje ochrane spotrebiteľa 

Spoločnosť Amazon prísne zakazuje falošné recenzie a má viac ako 12 000 zamestnancov, ktorí sa venujú ochrane spotrebiteľa pred podvodmi a zneužitím vrátane falošných recenzií. Špeciálny tím vyšetruje schémy falošných recenzií na stránkach sociálnych sietí ako je Facebook, Instagram, TikTok, či Twitter a pravidelne nahlasuje zneužívajúce skupiny týmto spoločnostiam. 

Amazon za posledné dva roky nahlásil spoločnosti Meta viac ako 10 000 skupín a zastavil takmer 200 miliónov falošných recenzií. 

Spoločnosť Amazon bola priekopníkom v oblasti recenzií produktov, keď ich zaviedla v roku 1995 s cieľom pomôcť zákazníkom robiť informovanejšie nákupné rozhodnutia.

Podvodné podnikanie sprostredkovateľov falošných recenzií však zostáva problémom celého odvetvia a občianskoprávne spory sú len jedným z krokov. Trvalé odstránenie falošných recenzií v maloobchode, cestovnom ruchu a ďalších odvetviach si bude vyžadovať väčšie verejno-súkromné partnerstvo vrátane spolupráce medzi dotknutými spoločnosťami, sociálnymi médiami a orgánmi činnými v trestnom konaní, pričom všetci sa zamerajú na cieľ väčšej ochrany spotrebiteľov.  Amazon je naďalej ochotný pokračovať v spolupráci so všetkými príslušnými zainteresovanými stranami na dosiahnutie tohto spoločného cieľa.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+