
Rozhodnutie Okresného súdu aj dlh voči Sociálnej poisťovni
Slovenský ponožkový svet má už pár mesiacov hlavu v smútku. Začiatkom apríla vypukla kríza okolo značky Dedoles. Prepúšťala, nestíhala hradiť záväzky voči svojim partnerom. Aj preto sa rozhodla pre reštrukturalizáciu a koncom mája podala návrh na jej povolenie na Okresnom súde Bratislava I. Okresný súd jej žiadosti vyhovel a Dedoles teraz čaká náročný proces. Konečným cieľom bude uspokojenie požiadaviek veriteľov a ozdravenie spoločnosti. Podľa Finstatu len dlh na Sociálnej poisťovni presahuje 448-tisíc eur.
Tím Dedoles vníma reštrukturalizáciu ako reštart: “Momentálne posilňujeme manažérsky tím a finalizujeme rokovania s investorom. Zmena riadenia firmy, zníženie fixných nákladov a príprava sofistikovanejšej expanznej stratégie, ktorú podporíme externým kapitálom, sú hlavnými bodmi ozdravného plánu.“
Tím firmy objasnil, že výška finálneho uspokojenia záväzkov bude závisieť od toho, ako sa im podarí firmu „nakopnúť“ k ďalšiemu rastu a profitabilite v najbližších rokoch.
„Plány máme zdravo ambiciózne. Hlavne sme sa poučili z chýb, ktoré sme spravili. Firma má solídny základ. Teraz sa potrebujeme fokusovať na to, aby sme náročný priebeh súdnej reštrukturalizácie zvládli.Dedoles má na sklade tovar, ktorého hodnota z pohľadu očakávaných tržieb významne prevyšuje naše záväzky. V konkurze nás vidieť nechcel takmer nikto. Keďže v spoločnosti nie sú tvrdé aktíva ako nehnuteľnosti, miera uspokojenia veriteľov by bola v prípade konkurzu veľmi nízka.“
Aj preto firma vníma podporu zo strany dodávateľov. „Pre všetkých je najlepšie, aby Dedoles pokračoval v obchodnej činnosti, generoval tržby a profit a vytváral zaujímavé pracovné miesta.“
Fusakle bez hotovosti
Firma Fusakle minulý pondelok prostredníctvom instagramového postu priznala, že má finančne náročné obdobie. Ovplyvnilo ju ťažké obdobie koronakrízy, následky vojny, inflácia a zdražovanie energií a materiálov. Fusakle začali ako predajca ponožiek, dnes majú v portfóliu napríklad aj plavky, legíny, tričká a spodnú bielizeň. Výrobu majú v Česku a na Slovensku. Značka patrí firme Eric SK, ktorej len za posledných päť rokov vyleteli tržby z 280-tisíc na 9 miliónov eur. Vlani jej však padol zisk o viac než 48 %.