2 min. čítanie

Ponožkárne to nemajú jednoduché. Problémy ohlásili aj Fusakle

Tretí mesiac trvajúca sága menom Dedoles prechádza ďalším míľnikom. Okresný súd Bratislava I rozhodol, že Dedoles môže začať s reštrukturalizáciou firmy. Pred týždňom Hospodárske noviny informovali o ďalšej ponožkovej spoločnosti s finančnými problémami. Fusakle na Instagrame prosia o pomoc.

Ponožkárne to nemajú jednoduché. Problémy ohlásili aj Fusakle

Rozhodnutie Okresného súdu aj dlh voči Sociálnej poisťovni

Slovenský ponožkový svet má už pár mesiacov hlavu v smútku. Začiatkom apríla vypukla kríza okolo značky Dedoles. Prepúšťala, nestíhala hradiť záväzky voči svojim partnerom. Aj preto sa rozhodla pre reštrukturalizáciu a koncom mája podala návrh na jej povolenie na Okresnom súde Bratislava I. Okresný súd jej žiadosti vyhovel a Dedoles teraz čaká náročný proces. Konečným cieľom bude uspokojenie požiadaviek veriteľov a ozdravenie spoločnosti.  Podľa Finstatu len dlh na Sociálnej poisťovni presahuje 448-tisíc eur.

Tím Dedoles vníma reštrukturalizáciu ako reštart: “Momentálne posilňujeme manažérsky tím a finalizujeme rokovania s investorom. Zmena riadenia firmy, zníženie fixných nákladov a príprava sofistikovanejšej expanznej stratégie, ktorú podporíme externým kapitálom, sú hlavnými bodmi ozdravného plánu.“ 

Tím firmy objasnil, že výška finálneho uspokojenia záväzkov bude závisieť od toho, ako sa im podarí firmu „nakopnúť“ k ďalšiemu rastu a profitabilite v najbližších rokoch.

„Plány máme zdravo ambiciózne. Hlavne sme sa poučili z chýb, ktoré sme spravili. Firma má solídny základ. Teraz sa potrebujeme fokusovať na to, aby sme náročný priebeh súdnej reštrukturalizácie zvládli.Dedoles má na sklade tovar, ktorého hodnota z pohľadu očakávaných tržieb významne prevyšuje naše záväzky. V konkurze nás vidieť nechcel takmer nikto. Keďže v spoločnosti nie sú tvrdé aktíva ako nehnuteľnosti, miera uspokojenia veriteľov by bola v prípade konkurzu veľmi nízka.“

Aj preto firma vníma podporu zo strany dodávateľov. „Pre všetkých je najlepšie, aby Dedoles pokračoval v obchodnej činnosti, generoval tržby a profit a vytváral zaujímavé pracovné miesta.“

Fusakle bez hotovosti

Firma Fusakle minulý pondelok prostredníctvom instagramového postu priznala, že má finančne náročné obdobie. Ovplyvnilo ju ťažké obdobie koronakrízy, následky vojny, inflácia a zdražovanie energií a materiálov. Fusakle začali ako predajca ponožiek, dnes majú v portfóliu napríklad aj plavky, legíny, tričká a spodnú bielizeň. Výrobu majú v Česku a na Slovensku. Značka patrí firme Eric SK, ktorej len za posledných päť rokov vyleteli tržby z 280-tisíc na 9 miliónov eur. Vlani jej však padol zisk o viac než 48 %. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+