
Pakistanská spoločnosť DealCart sa rozhodla vyriešiť problém nízkeho záujmu o elektronický obchod a pomôcť svojim krajanom. Väčšina obyvateľov piatej najľudnatejšej krajiny sveta sa z pohľadu príjmov nachádza na úrovni strednej a nižšej strednej vrstvy.Hoci čoraz viac ľudí má v krajine prístup k smartfónom a internetu, online nakupovanie ostáva výsadou bohatých vrstiev obyvateľstva a tomu je prispôsobený tovar. Nový startup svojím prístupom zaujal investorov a oznámil investíciu vo výške 4,5 milióna dolárov.
Spoločnosť sa chce orientovať na predaj potravín
Spoločnosť je v podstate jednou zo štyroch v tomto segmente, ktorá v krajine začala pôsobiť v relatívne krátkom čase. Medzi ďalšie platformy sociálneho obchodu patria BazaarGhar, CelebShop a Gahhak. Zakladatelia DealCartu sa chcú zamerať na spotrebiteľov, ktorí zvyčajne minú približne 50 % až 60 % svojho mesačného príjmu na potraviny.
DealCart umožňuje skupinové nákupy a hromadné zdieľanie ponúk prostredníctvom aplikácií a sociálnych sietí. Účasťou na skupinových nákupoch môžu spotrebitelia odblokovať nižšie ceny a výrazne ušetriť.DealCart je schopný ponúkať nižšie ceny, pretože získava produkty priamo od výrobcov, spolupracuje s lokálnymi značkami.
“Napriek prudkému nárastu smartfónov a rozšíreniu internetu zostáva používanie elektronického obchodu v segmentoch so strednými a nižšími strednými príjmami, ktoré tvoria väčšinu krajiny, nízke. Súčasné prostredie elektronického obchodu v krajine je preto orientované na elektroniku, módu s cenami, ktoré si môžu dovoliť obyvatelia s vyššími príjmami,” uviedli zakladatelia v e-maile pre TechCrunch.
“Väčšina Pakistancov si uvedomuje, že súčasné prostredie elektronického obchodu neuspokojuje ich potreby.”
Medzi položky dostupné prostredníctvom DealCart patrí olej na varenie, ryža, pšenica, strukoviny a cukor, čaj a mlieko, ovocie a zelenina, detská výživa a plienky, nápoje a výrobky na starostlivosť o domácnosť. V súčasnosti DealCart nakupuje zásoby priamo od výrobcov a skladuje ich vo svojom sklade. Po potvrdení objednávok sa produkty pre skupinové nákupy rozvážajú každý deň do 23:00.