2 min. čítanie

Inflácia v Pakistane otvára dvere pre social commerce

Ceny spotrebného tovaru na celom svete prudko stúpajú, čo mnohým ľuďom spôsobuje nemalé problémy. Na túto situáciu sa rozhodol reagovať startup DealCart, ktorý sa venuje social commerce. Len tri mesiace po spustení prevádzky už získal od investorov 4,5 milióna dolárov. 

Inflácia v Pakistane otvára dvere pre social commerce

Pakistanská spoločnosť DealCart sa rozhodla vyriešiť problém nízkeho záujmu o elektronický obchod a pomôcť svojim krajanom. Väčšina obyvateľov piatej najľudnatejšej krajiny sveta sa z pohľadu príjmov nachádza na úrovni strednej a nižšej strednej vrstvy.Hoci čoraz viac ľudí má v krajine prístup k smartfónom a internetu, online nakupovanie ostáva výsadou bohatých vrstiev obyvateľstva a tomu je prispôsobený tovar. Nový startup svojím prístupom zaujal investorov a oznámil investíciu vo výške 4,5 milióna dolárov.

Spoločnosť sa chce orientovať na predaj potravín

Spoločnosť je v podstate jednou zo štyroch v tomto segmente, ktorá v krajine začala pôsobiť v relatívne krátkom čase. Medzi ďalšie platformy sociálneho obchodu patria BazaarGhar, CelebShop a Gahhak. Zakladatelia DealCartu sa chcú zamerať na spotrebiteľov, ktorí zvyčajne minú približne 50 % až 60 % svojho mesačného príjmu na potraviny.

DealCart umožňuje skupinové nákupy a hromadné zdieľanie ponúk prostredníctvom aplikácií a sociálnych sietí. Účasťou na skupinových nákupoch môžu spotrebitelia odblokovať nižšie ceny a výrazne ušetriť.DealCart je schopný ponúkať nižšie ceny, pretože získava produkty priamo od výrobcov, spolupracuje s lokálnymi značkami. 

“Napriek prudkému nárastu smartfónov a rozšíreniu internetu zostáva používanie elektronického obchodu v segmentoch so strednými a nižšími strednými príjmami, ktoré tvoria väčšinu krajiny, nízke. Súčasné prostredie elektronického obchodu v krajine je preto orientované na elektroniku, módu s cenami, ktoré si môžu dovoliť obyvatelia s vyššími príjmami,” uviedli zakladatelia v e-maile pre TechCrunch

“Väčšina Pakistancov si uvedomuje, že súčasné prostredie elektronického obchodu neuspokojuje ich potreby.”

Medzi položky dostupné prostredníctvom DealCart patrí olej na varenie, ryža, pšenica, strukoviny a cukor, čaj a mlieko, ovocie a zelenina, detská výživa a plienky, nápoje a výrobky na starostlivosť o domácnosť. V súčasnosti DealCart nakupuje zásoby priamo od výrobcov a skladuje ich vo svojom sklade. Po potvrdení objednávok sa produkty pre skupinové nákupy rozvážajú každý deň do 23:00.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+