4 min. čítanie

Týždenný sumár: Primark už aj na Slovensku, Meta predáva Giphy a Patagonia hľadá novú agentúru

Prinášame ďalšiu nálož ecommerce noviniek za posledný týždeň. Primark otvoril prvú predajňu už aj na Slovensku. Európska komisia plánuje reformu colného systému. Pivovar Bernard spustil aplikáciu na hodnotenie kvality ich piva a Patagonia hľadá marketingovú agentúru.

Týždenný sumár: Primark už aj na Slovensku, Meta predáva Giphy a Patagonia hľadá novú agentúru

Prehľad noviniek

Americký marketplace so šperkami Katchin mieri na ďalšie trhy v Európe.  Svoju prevádzku otvára v Nemecku a Francúzsku. Táto správa prichádza len 4 mesiace po spustení trhoviska v Spojenom kráľovstve. Spoločnosť sa špecializuje na lifestylové doplnky ako hodinky, šperky a zastrešuje veľké portfólio vlastných značiek, vrátane Armani Exchange, Diesel, Emporio Armani, Michael Kors a Tory Burch. Katchin je podnikom americkej skupiny Fossil Group.

Európska komisia plánuje reformu colného systému. Po novom každý, kto dováža tovar z krajín mimo EÚ – napríklad pri nákupe od online predajcu v USA alebo Číne, bude musieť platiť dovozné clo. Objednávky do 150 EUR však boli doteraz od tohto cla oslobodené. Nie je to prvýkrát, čo Brusel stanovil nové pravidlá proti dumpingu lacného tovaru z krajín mimo EÚ. Pred dvoma rokmi bolo napríklad zrušené oslobodenie od DPH pre tovar do 22 eur. Toto opatrenie mimoriadne tvrdo zasiahlo čínske internetové obchody, ktoré väčšinou posielajú tovar poštou.

zdroj: Pexels

Primark pokračuje vo svojej expanzii v CEE regióne. Po Poľsku, Rumunsku, Česku a Slovinsku reťazec otvoril aj svoju prvú predajňu na Slovensku. Okrem Slovenska otvorí predajca koncom júna svoju druhú predajňu v Rumunsku v Bukurešti a ďalšie dve predajne v Poľsku, a to vo Vroclave a v Lodži. Po otvorení predajne v Maďarsku sa počet predajní v strednej a východnej Európe zvýši na 13. 

Írsky reťazec Primark spustil nový web pre americký trh. Zákazníci si na ňom môžu prezerať jednotlivé položky, skontrolovať dostupnosť tovaru, ale bohužiaľ nie nakupovať. Podľa tlačovej správy sa spoločnosť Primark zámerne vyhýba tradičnému obchodnému modelu elektronického obchodu, to umožňuje spoločnosti ušetriť peniaze na logistike a prejavuje sa to v nižších cenách tovaru.

Týždenný podcast UPdate

Meta predá platformu Giphy fotobanke Shutterstock za 53 miliónov USD. Tri roky po tom, čo Meta kúpila Giphy za 315 miliónov dolárov ju predáva so stratou 262 miliónov dolárov. Za všetkým má stáť britský protimonopolný úrad. Úrad pre hospodársku súťaž a trhy (CMA) nariadil spoločnosti Meta, aby predala Giphy v októbri minulého roka, pričom tvrdil, že fúzia poskytla spoločnosti Meta nezákonnú výhodu oproti konkurentom na trhu sociálnych médií a digitálnej reklamy.

Módny reťazec Zara spustil v októbri minulého roka v Spojenom kráľovstve marketplace s použitým oblečením pod názvom Zara Pre-Owned. Predajca minulý týždeň oznámil, že trhovisko bude spustené aj v ďalších krajinách. Nie je zatiaľ jasné koľko trhov má značka vo svojom hľadáčiku, ale Holandsko je jedným z nich. Podľa viacerých výskumov sa v súčasnosti vracia do obehu len 8,6 % surovín. Prechod na udržateľnejšie modely by mohol do roku 2030 priniesť 4,5 bilióna eur dodatočnej hospodárskej produkcie, uviedlo Svetové ekonomické fórum. 

zdroj: Zara

Patagonia, značka outdoorového oblečenia, hľadá marketingovú agentúru, ktorá zastreší významnú časť komunikácie v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. Proces výberu vedie marketingová konzultantská firma AAA Group so sídlom v Londýne. Jednou z hlavných podmienok pre pozvanie do tendra je preukázanie sa certifikáciou B-Corporation. V Európe sa však nachádza len 1 200 certifikovaných spoločností a v prostredí komunikačného biznisu je držanie tejto súkromnej akreditácie stále ojedinelé.

Doba je čoraz rýchlejšia a ľudia chcú mať všetko ideálne hneď. Skvelým riešením je rozmáhajúce sa quick commerce, kde dokážete mať objednaný tovar pri sebe doslova do pár desiatok minút. Ako táto technológia funguje? Je možné to implementovať všade na Slovensku, alebo opäť budú bodovať len veľké mestá? To všetko sa dozviete v rozhovore s Josefom Dvořákom, Head of Wolt Drive. Nechajte sa inšpirovať. 

zdroj: Josef Dvořák, Wolt

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky:

Pivovar Bernard spustil aplikáciu, prostredníctvom ktorej môžu zákazníci hodnotiť kvalitu jeho piva. Údaje sa zhromažďujú v pivovare, ktorý potom vyšle do konkrétnej prevádzky odborníka, aby pomohol personálu nastaviť starostlivosť o pivo, výčapné zariadenie a podľa potreby aj samotné čapovanie.

Kontrolóri finančnej správy odhalili v ôsmich reštauráciách v Nitrianskom samosprávnom kraji vydávanie falošných pokladničných dokladov. Všetky prevádzky patrili rovnakému majiteľovi.

O kreatívu značky O2 sa po novom bude starať agentúra TRIAD Advertising. Agentúra Free Andy, ktorá kreatívu O2 rozvíjala doteraz, pokračuje aj naďalej v práci pre značku Radosť .

Britskému predajcovi oblečenia a potravín Marks & Spencer klesol v uplynulom finančnom roku zisk pred zdanením a mimoriadnymi položkami o 7,8 percenta na 555,4 mil. eur. Hlavnou príčinou boli vyššie náklady na energie a zamestnancov a nepriaznivý vývoj výmenných kurzov. 

Jan Suchý bol vymenovaný za marketingového riaditeľa pre značky Mall a CZC. V Mall Group bude zodpovedný za všetky marketingové aktivity súvisiace s ďalším smerovaním značiek CZC a Mall, a to vo všetkých krajinách, kde skupina pôsobí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+