1 min. čítanie

Meta predá platformu Giphy, kupujúcim je známa fotobanka

Meta musí odpredať platformu Giphy, kupuje ju fotobanka Shutterstock. Firma Shutterstock uviedla, že vďaka prevzatiu Giphy bude schopná osloviť širší okruh užívateľov.

Meta predá platformu Giphy, kupujúcim je známa fotobanka

Mete odpredaj nariadil úrad CMA

Tri roky po tom, čo materská spoločnosť Facebooku Meta kúpila Giphy za 315 miliónov dolárov, predáva vyhľadávač GIFov spoločnosti Shutterstock len za 53 miliónov dolárov, čo predstavuje stratu 262 miliónov dolárov.

Vinníkom nebola neschopnosť spoločnosti, ale britský protimonopolný úrad. Úrad pre hospodársku súťaž a trhy (CMA) nariadil spoločnosti Meta, aby predala Giphy v októbri minulého roka, pričom tvrdil, že fúzia poskytla spoločnosti Meta nezákonnú výhodu oproti konkurentom na trhu sociálnych médií a digitálnej reklamy.

Spoločnosť Meta neoznámila, koľko v roku 2020 za prevzatie platformy Giphy zaplatila. Podľa médií však hodnota transakcie presahovala 300 miliónov dolárov.

Giphy prevádzkuje knižnicu animovaných obrázkov vo formáte GIF. Databáza animovaných obrázkov a krátkych videí GIF si medzi užívateľmi získala značnú obľubu. Často ich vkladajú do textových správ, používajú sa ako reakcia na konkrétnu situáciu alebo udalosť. 

Spoločnosť Shutterstock prevádzkuje rozsiahlu databázu fotografií, ktorá slúži primárne pre profesionálne marketingové a reklamné využitie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+