4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Do dnešného scenára noviniek z ecommerce sa nám zmestili zaujímavé aktuality affiliate siete Dognet, povieme si tiež o definitívnom konci francúzskeho módneho reťazca Camaïeu a doprajeme si aj časť inšpiratíávneho rozhovoru s Martinom Dostálom, ktorý založil weby Simpleshop.cz a Vyfakturuj.cz. Celý 40 minútový rozhovor nájdete na webe ecommercebridge.sk 

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Affiliate sieť Dognet prekonala významný míľnik.  Spravuje už viac ako 1000 kampaní, a to nielen zo Slovenska, Česka, či Maďarska. V Dognete nájdete tiež desiatky rumunských, chorvátskych či poľských kampaní. Aj preto je už niekoľko rokov trhovou dvojkou v rámci regiónu CEE a Balkánu. Za necelých 10 rokov priniesla svojim inzerentom viac ako 3,3 milóna konverzií. Sieť už vydala 7 kníh, niekoľko kurzov, e-booky a 2x ročne organizuje HotDognet – meetup pre affiliate publisherov. Dognet spolupracuje so švédskou sieťou TradeDoubler, ktorá pôsobí hlavne v západnej Európe. Otvára klientom dvere do strednej Európy a na Balkán, a naopak, klienti Dognetu sa cez TradeDoubler dokážu etablovať na západných trhoch. 

zdroj: Dognet.sk

Objavte s Mattey Mikom zo spoločnosti Chianna way trendy, ktoré najviac ovplyvňujú úsudok zákazníkov a naučte sa ako posunúť zákazníka od inšpirácie k akcii. Vedeli ste, že až 47 % zákazníkov vyhľadáva inšpiráciu a nápady na darčeky? Zároveň však len 44 % zákazníkov nakupuje na základe počiatočného zoznamu darčekov. Každý nákup začína zvedavosťou, no môžete sa naučiť ako zákazníkov motivovať, ako presnejšie zacieliť a doručiť im obsah práve v čase, keď ho dopytujú. Článok s názvom “Vianoce 2022: Trendy, ktoré menia zvedavcov na zákazníkov” je určený všetkým, ktorí sa pripravujú na hlavnú sezónu.

Francúzsky módny reťazec Camaïeu po mesiacoch súdnych bojov definitívne končí. Reťazec sa dostáva do súdnej likvidácie, 2 600 zamestnancov prichádza o prácu a všetky obchody sa nenávratne zatvoria. Táto renomovaná odevná značka pôsobila na trhu takmer 40 rokov. Takýto koniec si nikto neželá, obzvlášť nie tisíce zamestnancov, ktorí v spoločnosti pracovali roky. Značka za sebou zanecháva stovky prázdnych predajní a dlhy v astronomickej výške 240 miliónov eur.

zdroj: Pexels.com

Naše štúdio tentokrát navštívil Martin Dostál. Je zakladateľom webov SimpleShop.cz a Vyfakturuj.cz, ktoré sa zaoberajú predajom digitálnych produktov. So Štefanom Polgárim sa bavili aké sú hlavné rozdiely medzi eshopom, ktorý predáva fyzické a digitálne produkty, dozviete sa aké najčastejšie chyby robia digitálni predajcovia a tiež prečo je zbytočné robiť eshop, ak predávate kurzy. Prinášame vám 40 minútový rozhovor “Ako na predaj kurzov, videí, vstupeniek či e-bookov?” 

Módny reťazec H&M začal v Nórsku a Spojenom kráľovstve testovať platbu za vrátenie tovaru zakúpeného online. Spoločnosť verí, že sa jej týmto krokom podarí znížiť rastúce náklady. Ako uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Helena Helmerssonová, o celoplošnom zavedení poplatku sa rozhodne na základe vyhodnotenia testovacej fázy. Iniciatíva prichádza niekoľko týždňov po rovnakom vyhlásení konkurenčnej spoločnosti Zara. Tá nedávno zaviedla poplatok za vrátenie tovaru v Spojenom kráľovstve, Írsku, Belgicku a Holandsku.

Online lekáreň Pilulka expanduje. Minulý týždeň oznámila vstup na maďarský trh, kde ju záujemcovia nájdu pod doménou Pilulka.hu. O niekoľko týždňov rozšíri svoje podnikanie do Rakúska. Po Česku, Slovensku a Rumunsku ide o štvrtý resp. piaty trh spoločnosti. Ak sa spoločnosti bude dariť môžeme podľa vyjadrení očakávať jej vstup aj na trh v Nemecku.  Spolumajiteľ Petr Kasa uviedol, že na spomínaných trhoch začne Pilulka zatiaľ s online predajom a  po dosiahnutí určitej veľkosti začne skupina hľadať partnera s kamennými predajňami. Českú online lekáreň čaká v Maďarsku silná konkurencia, no Pilulka je pripravená bojovať, aby sa pre zákazníkov stala prvou voľbou. 

zdroj: Kasa

Chcete pripraviť svoj eshop na hlavnú sezónu? Prečítajte si 10 tipov Martina Kroupu z agentúry ui42. Vyberáme niekoľko z nich: Nepodceňujte rýchlosť webu – Už prvé sekundy a rýchlosť načítania stránky rozhoduje o tom, či ho vaši zákazníci obratom opustia, alebo si ponuku prehliadnu a ideálne aj nakúpia. Zvýšte priemernú hodnotu objednávok vďaka automatizovanému odporúčaniu produktov – Umelá inteligencia v e-shope zvyšuje preklikovosť, priemernú hodnotu objednávky a taktiež čas strávený na stránke. Ďalšou radou Martina Kroupu je – Myslite na UX pri každej zmene webu– Aj tá najmenšia zmena môže totiž negatívne vplývať na používateľskú skúsenosť a spôsobiť neželané odchody návštevníkov, prípadne neukončené nákupy na stránke. Prečítajte si Martinov bonusový tip ako budovať váš brand a uistite sa, že váš podnik je pripravený na hlavnú sezónu.

Zvažujete dropshipping cez AliExpress? Máme pre vás niekoľko užitočných informácií. Nespornou výhodou AliExpressu je jeho popularita, tisíce dropshippingových dodávateľov a nízka cena produktov. S rastúcou popularitou sa však objavuje aj kritika. Je AliExpress vhodný pre tých, ktorí začínajú s dropshippingom? Aké sú plusy a mínusy používania tejto platformy? V článku na ecommercebridge.sk sa zároveň dozviete, ako na výber dodávateľa, ktorý je pre segment dropshippingu kľúčový. 

Pre dnešok je to všetko. Sledujte náš magazín na ecommercebridge.sk alebo si vypočujte posledný podcast Ecommerce Bridge UPDATE.  

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+