2 min. čítanie

Vrátenie tovaru za poplatok? Spoločnosť H&M chce znižovať náklady

Módny reťazec H&M zvažuje platbu za vrátenie tovaru zakúpeného online. Poplatky za vrátenie tovaru majú pomôcť znížiť rastúce náklady. H&M túto zmenu testuje v Nórsku a Spojenom kráľovstve.

Vrátenie tovaru za poplatok? Spoločnosť H&M chce znižovať náklady

Poplatok zaviedla Zara, teraz to skúša H&M 

Správu potvrdila generálna riaditeľka spoločnosti H&M Helena Helmerssonová. Iniciatíva prichádza niekoľko týždňov po rovnakom vyhlásení konkurenčnej spoločnosti Zara. Tá nedávno zaviedla poplatok za vrátenie tovaru v Spojenom kráľovstve, Írsku, Belgicku a Holandsku.

Reťazec H&M začína s testovaním poplatkov zatiaľ v Nórsku a Spojenom kráľovstve. „Testujeme to ako možné opatrenie, ktoré by sme mohli prijať,“ uviedla pre agentúru Bloomberg Helmerssonová, „všetko závisí od toho, ako zareagujú zákazníci.“

Spoločnosť dúfa, že sa jej podarí znížiť náklady

Opatrenie by mohlo pomôcť znížiť náklady spoločnosti. Tie rástli v dôsledku poklesu akcií spoločnosti, zvyšovania cien materiálov, ako aj infláciou. Okrem toho sa zmenilo aj nákupné správanie spotrebiteľov. Tí v čase hospodárskej neistoty míňajú podľa H&M menej.  

O celoplošnom zavedení poplatku sa rozhodne na základe vyhodnotenia testovacej fázy. 

„Nemáme na to presný časový limit. Rozhodneme sa, podľa vyhodnotenia testov, či je to najúčinnejšia vec, ktorú treba urobiť, alebo nie. Stále je tu pomerne veľká neistota, ale zdá sa, že inflácia dosiahla svoj vrchol a pomaly sa vyrovnáva,“ hovorí Helmerssonová. Generálna riaditeľka však dodáva, že v hre sú stále aj menové vplyvy. „Najväčším faktorom, ktorý ovplyvňuje našu budúcnosť, je hodnota amerického dolára.“

Ak sa trend zavádzania poplatkov za vrátenie tovaru zakúpeného online uchytí, je šanca, že to pomôže celému odvetviu. Segment rýchlej módy patrí medzi najväčších znečisťovateľov a producentov CO2 na svete.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali
3 min. čítanie

Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali

Slováci nechcú len digitálnu zábavu. Hľadajú nástroje, ktoré im nákup zjednodušia. Zákazníci ukazujú, že ak sa o nich obchodník stará offline, pokojne za ním prejdú aj do online prostredia. A hoci metaverzum ešte nie je mainstream, väčšina spotrebiteľov ho úplne neodmieta. Čo ďalšie prezrádza najnovší prieskum Médiá a technológie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge