Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru za poplatok? Spoločnosť H&M chce znižovať náklady

Módny reťazec H&M zvažuje platbu za vrátenie tovaru zakúpeného online. Poplatky za vrátenie tovaru majú pomôcť znížiť rastúce náklady. H&M túto zmenu testuje v Nórsku a Spojenom kráľovstve.

Vrátenie tovaru za poplatok? Spoločnosť H&M chce znižovať náklady

Poplatok zaviedla Zara, teraz to skúša H&M 

Správu potvrdila generálna riaditeľka spoločnosti H&M Helena Helmerssonová. Iniciatíva prichádza niekoľko týždňov po rovnakom vyhlásení konkurenčnej spoločnosti Zara. Tá nedávno zaviedla poplatok za vrátenie tovaru v Spojenom kráľovstve, Írsku, Belgicku a Holandsku.

Reťazec H&M začína s testovaním poplatkov zatiaľ v Nórsku a Spojenom kráľovstve. „Testujeme to ako možné opatrenie, ktoré by sme mohli prijať,“ uviedla pre agentúru Bloomberg Helmerssonová, „všetko závisí od toho, ako zareagujú zákazníci.“

Spoločnosť dúfa, že sa jej podarí znížiť náklady

Opatrenie by mohlo pomôcť znížiť náklady spoločnosti. Tie rástli v dôsledku poklesu akcií spoločnosti, zvyšovania cien materiálov, ako aj infláciou. Okrem toho sa zmenilo aj nákupné správanie spotrebiteľov. Tí v čase hospodárskej neistoty míňajú podľa H&M menej.  

O celoplošnom zavedení poplatku sa rozhodne na základe vyhodnotenia testovacej fázy. 

„Nemáme na to presný časový limit. Rozhodneme sa, podľa vyhodnotenia testov, či je to najúčinnejšia vec, ktorú treba urobiť, alebo nie. Stále je tu pomerne veľká neistota, ale zdá sa, že inflácia dosiahla svoj vrchol a pomaly sa vyrovnáva,“ hovorí Helmerssonová. Generálna riaditeľka však dodáva, že v hre sú stále aj menové vplyvy. „Najväčším faktorom, ktorý ovplyvňuje našu budúcnosť, je hodnota amerického dolára.“

Ak sa trend zavádzania poplatkov za vrátenie tovaru zakúpeného online uchytí, je šanca, že to pomôže celému odvetviu. Segment rýchlej módy patrí medzi najväčších znečisťovateľov a producentov CO2 na svete.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?
4 min. čítanie

Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekcia komentárov. Sociálne siete čoraz viac podporujú obsah, ktorý vyvoláva interakciu a práve komentáre sú signálom, ktorý algoritmy sledujú veľmi pozorne.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.
3 min. čítanie

Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.

Rýchlosť webu je stále dôležitejšia téma. Používatelia sú netrpezlivejší, vývojárske trendy komplikujú rýchlosť u používateľov, zariadenia sú čoraz rozmanitejšie. A do toho prichádza Black Friday a nová hrozba v podobe AI botov, ktoré dokážu vyčerpať server rovnako rýchlo ako reálni zákazníci. Rýchlosť prestala byť technickým detailom. Je to otázka biznisu. Práve preto sme tento rok […]

Redakcia Redakcia