2 min. čítanie

Vrátenie tovaru za poplatok? Spoločnosť H&M chce znižovať náklady

Módny reťazec H&M zvažuje platbu za vrátenie tovaru zakúpeného online. Poplatky za vrátenie tovaru majú pomôcť znížiť rastúce náklady. H&M túto zmenu testuje v Nórsku a Spojenom kráľovstve.

Vrátenie tovaru za poplatok? Spoločnosť H&M chce znižovať náklady

Poplatok zaviedla Zara, teraz to skúša H&M 

Správu potvrdila generálna riaditeľka spoločnosti H&M Helena Helmerssonová. Iniciatíva prichádza niekoľko týždňov po rovnakom vyhlásení konkurenčnej spoločnosti Zara. Tá nedávno zaviedla poplatok za vrátenie tovaru v Spojenom kráľovstve, Írsku, Belgicku a Holandsku.

Reťazec H&M začína s testovaním poplatkov zatiaľ v Nórsku a Spojenom kráľovstve. “Testujeme to ako možné opatrenie, ktoré by sme mohli prijať,” uviedla pre agentúru Bloomberg Helmerssonová, “všetko závisí od toho, ako zareagujú zákazníci.”

Spoločnosť dúfa, že sa jej podarí znížiť náklady

Opatrenie by mohlo pomôcť znížiť náklady spoločnosti. Tie rástli v dôsledku poklesu akcií spoločnosti, zvyšovania cien materiálov, ako aj infláciou. Okrem toho sa zmenilo aj nákupné správanie spotrebiteľov. Tí v čase hospodárskej neistoty míňajú podľa H&M menej.  

O celoplošnom zavedení poplatku sa rozhodne na základe vyhodnotenia testovacej fázy. 

“Nemáme na to presný časový limit. Rozhodneme sa, podľa vyhodnotenia testov, či je to najúčinnejšia vec, ktorú treba urobiť, alebo nie. Stále je tu pomerne veľká neistota, ale zdá sa, že inflácia dosiahla svoj vrchol a pomaly sa vyrovnáva,” hovorí Helmerssonová. Generálna riaditeľka však dodáva, že v hre sú stále aj menové vplyvy. “Najväčším faktorom, ktorý ovplyvňuje našu budúcnosť, je hodnota amerického dolára.”

Ak sa trend zavádzania poplatkov za vrátenie tovaru zakúpeného online uchytí, je šanca, že to pomôže celému odvetviu. Segment rýchlej módy patrí medzi najväčších znečisťovateľov a producentov CO2 na svete.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+