Zaujíma ma

Mattey Myko

Founder & Strategy Director

Vianoce 2022: Trendy, ktoré menia zvedavcov na zákazníkov

3 min čítanie

Objavte tri trendy, ktoré najviac ovplyvňujú úsudok zákazníkov a naučte sa ako posunúť zákazníka od inšpirácie k akcii.

Nákupné zvyky sa zmenili najmä v posledných dvoch rokoch

Zmeny v dopyte spotrebiteľov a ich neistoty, ako je napríklad prerušenie dodávky tovaru, naďalej formujú spôsob, akým ľudia nakupujú. Jedna vec však počas týchto neistých časov zostáva rovnaká.

💡Každý nákup začína najskôr zo zvedavosti

Je jedno, či ste refinancovali hypotéku, kúpili si nábytok, alebo dovolenku. S najväčšou pravdepodobnosťou bola na začiatku nákupného procesu zvedavosť, ktorá vás motivovala kliknúť na obsah, ktorý vás inšpiroval a vyvolal vo vás potrebu či túžbu k nákupu.

Podľa dát, ktoré zverejnil Allan Thygesen za Google Global Retail Ads Marketing team, až 47 % zákazníkov vyhľadáva nápady na darčeky alebo inšpiráciu. Zároveň však len 44 % zákazníkov nakupuje na základe počiatočného zoznamu darčekov.  

Prezeranie videí, čítanie zaujímavých receptov alebo blogy ktoré poradia – to všetko pomáha pri rozhodovaní sa o nákupe

Až 67 % opýtaných divákov YouTube uskutočnilo nákup v dôsledku sponzorovaného obsahu. Videoreklamy pomáhajú značkám poskytovať relevantný a prispôsobený obsah pre publikum vo chvíli, keď ich to  zaujíma najviac. 

 Až pri 64 % amerických nákupov počas sviatkov, ktoré boli zrealizované prostredníctvom Googlu, respondenti uviedli odpoveď “discovery and inspiration”. 

Ak zákazník hľadá inšpiráciu a prezerá si fotky, videá alebo číta blogy, je to pre značku veľká príležitosť ako zanechať dobrý dojem a zvýšiť si vlastnú zapamätateľnosť a rozpoznateľnosť.

1. Ľudia nakupujú viac ako kedykoľvek predtým

Premeňte príležitostných návštevníkov a nakupujúcich na pravidelných zákazníkov! Využite jesenné obdobie na inšpiráciu potenciálnych zákazníkov a motivujte ich k predvianočným nákupom.

Vhodná marketingová stratégia a dlhodobá a konzistentná komunikácia vám prinesie opakované nákupy počas celého roka – či už ide o produkty pre vlastnú spotrebu, alebo darčeky. Ľudia predsa nakupujú celoročne. Tak prečo by to nemalo byť práve u vás?

2. Nový druh nakupovania

Premeňte “všekupcov” na zákazníkov! Pandémia preniesla mnohé zavedené kamenné predajne do online priestoru. Tie to šikovne využili a ponúkli zákazníkom produkty s možnosťou okamžitého odberu alebo doručením do druhého dňa. Kým pred pandémiou sa firmy rozhodovali či podnikať online, alebo offline, dnes už premýšľajú len nad tým, či online alebo kamenná predajňa s e-shopom.

Nákupy tovaru, pri ktorom je uvedená dostupnosť “na sklad v mojej blízkosti” vzrástla medziročne v USA o viac ako 90 %. Trendom roku 2022 sú “intuitívne nákupy”, čo znamená, že ľudia vyhľadávajú a nachádzajú inšpiráciu v online aj offline svete súčasne, a to aj vo viacerých kategóriách.

V USA ľudia nakupujú dokonca až v siedmich kategóriách v priebehu dvoch dní.

Tieto nákupy sú motivované hlavne ukojením okamžitej túžby zákazníka. Nákupná inšpirácia pritom môže vzniknúť kedykoľvek a kdekoľvek. Počet vyhľadávaní obsahujúcich výraz “otvorený obchod” vzrástol celosvetovo o viac ako 400 %.

K osloveniu väčšieho počtu zákazníkov s cieľom intuitívneho nákupu je kľúčový rozsah sortimentu a rýchlosť dodania. Ideálne je, ak dokážete ukojiť potrebu zákazníka ihneď alebo do nasledujúceho dňa.

3. To najlepšie z oboch svetov

Pri budovaní vernosti zákazníka je kľúčová schopnosť prinášať stabilne nízke a férové ceny, ako aj vysokú kvalitu tovarov a služieb.

Vyhľadávanie obsahujúce slovné spojenia ako “lacné a najlepšie” sa rozrástli medziročne celosvetovo o viac ako 40 %.

Zákazníci pritom začali výrazne viac sledovať recenzie produktov ako obchodu samotného a reálne používateľské skúsenosti s produktom, ako aj produktové videá, ktoré im pomôžu vybrať si tú vyššiu kvalitu produktu.

76 % nakupujúcich v USA chce kúpiť vysoko kvalitný produkt, ktorý vydrží dlhšie.

Z toho vyplýva, že dopyt zákazníka po nízkej cene nepramení z neochoty míňať – práve naopak. Zákazník chce nakúpiť s rozpočtom, ktorý má k dispozícií, čo najkvalitnejší produkt. 

Záver:

Čokoľvek robí vaše podnikanie jedinečným, povedzte o tom svojim potenciálnym zákazníkom už počas toho, ako sa rozhodujú o nákupe. Propagujte svoje ponuky – výhody dopravy zdarma, rýchle doručenie, vrátenie tovaru, tovar skladom či možnosť vyzdvihnutia v predajni.

Zobrazte to v meta popise vo vyhľadávaní, v bannerových a video kampaniach, na sociálnych sieťach, ale nezabúdajte ani na ďalšie komunikačné kanály. Môžete vložiť leták s benefitmi pre zákazníka do balíka, ktorý mu práve posielate, môžete mu poslať mail s novinkou ktorú ste práve zaviedli alebo jednoducho propagovať v kamennej predajni výhody online nakupovania s možnosťou vyzdvihnutia v predajni.

Či už ide o nových zákazníkov, intuitívne nákupy, alebo tých, ktorí si robia podrobný prieskum všetkých troch typov zákazníkov dohromady, kľúčovým aspektom, ktorý vám pomôže pochopiť potreby a túžby vašich zákazníkov, je kvalitná dátová analýza, marketingová stratégia a automatizácia kampaní.  Vďaka tomu budete vedieť najpresnejšie cieliť a doručiť obsah zákazníkom práve v čase, keď ho dopytujú.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Mattey Myko

Founder & Strategy Director

V obore sa pohybuje od roku 2010. Špecializuje sa na strategické marketingové plánovanie a budovanie brandu vo full service agentúre Chianna way. Na konte má 6 autorských a 100+ klientských projektov. Svoje dlhoročné skúsenosti odovzdáva ako Digitálny anjel. Vo voľnom čase sa venuje športu, turistike a dobrovoľníctvu.

Tento článok prináša

Digitálna marketingová full service agentúra pre malé a stredné firmy. Špecializuje sa na kreatívne marketingové stratégie s cieľom etablovať značku a pomôcť jej expandovať. Výsledky vieme predvídať na základe hĺbkových analýz a strategicky ich plánovať. Preto dokážeme efektívne nastaviť investície do marketingu a rozkladať ich v čase podľa potrieb a očakávaní klienta.


Posledné
Obľúbené