Prehľad noviniek
Slovenská národná galéria má nový web. Spustenie bude prebiehať v dvoch fázach. V tej prvej ide o sprehľadnenie úvodnej stránky, ponuky výstav, podujatí a informácií o návšteve. V druhej fáze budú spustené ďalšie dve časti: Magazín a Vzdelávanie. Magazín bude priestorom, kde na jednom mieste nájdu ľudia články, videá, podcasty a ďalší online obsah vytvorený SNG. Sekcia Vzdelávanie ponúkne prehľad programov, kurzov a kreatívneho obsahu pre rôzne cieľové skupiny.
Mesto Bratislava minulý týždeň čelilo masívnemu kybernetickému útoku. Oznámil to primátor hlavného mesta Matúš Vallo s tým, že napriek tejto nepríjemnosti neevidujú preniknutie do IT infraštruktúry ani ohrozenie údajov, s ktorými pracujú. Ku kyberútoku na IT infraštruktúru bratislavského magistrátu sa prihlásila nemenovaná hekerská skupina.
H&M začne predávať použité oblečenie vo svojich predajniach. Švédska spoločnosť zrekonštruovala jednu zo svojich vlajkových predajní v Európe, konkrétne v Barcelone, a vytvorila v nej nový maloobchodný koncept so špeciálnou sekciou použitého oblečenia pod názvom “H&M Pre-Loved”. Viaceré veľké mená začínajú v mene udržateľnosti zavádzať reselling použitého oblečenia. Sú tieto kroky začiatkom konca secondhandov ako ich poznáme?
Švédska značka bude penalizovať svojich zákazníkov za nadmerné vrátenie tovaru. Spoločnosť Boozt Fashion sa rozhodola jednoducho vymazať účty tisícov používateľov, ktorí podľa jej názoru príliš často vracali tovar resp. so zámienkou nesprávnej veľkosti. Obchodníci poukazujú na to, že takéto zneužívanie dopravy zdarma nie je na trhu s módou ničím výnimočným. Čistka účtov zneužívajúcich právo na vrátenie sa týkala až 2 % všetkých registrovaných používateľov.
Skupina PPF získava od spoločnosti Advent International podiel v poľskej spoločnosti InPost. Tá prevádzkuje jednu z najväčších sietí samoobslužných balíkomatov v Európe. Trhová hodnota spoločnosti InPost je takmer päť miliárd eur. PPF by mala za 15-percentný podiel zaplatiť približne 750 miliónov eur. InPost aktuálne pôsobí v 9 krajinách Európy a prevádzkuje viac ako 29000 balíkomatov.
Uber prichádza s novou funkcionalitou, ktorá umožní zákazníkom rezervovať si lety priamo vo svojej aplikácii. Vďaka partnerstvu s porovnávačom leteniek, spoločnosťou Hopper, môže Uber rozšíriť ponuku služieb a vytvoriť komplexný nástroj na cestovanie. Nová funkcia bude k dispozícii už toto leto, zatiaľ však len pre používateľov v Spojenom kráľovstve. Viaceré spoločnosti sa obávajú ako toto partnerstvo naruší ceny leteniek. Gigant Uber dokáže totiž fungovať so stratou, čím by jeho cenová politika mohla zlikvidovať konkurentov v tomto segmente.
CEO košickej fullservisovej marketingovej agentúry Vivantina, Ľubomír Radič, nám v minulej časti rozhovoru pre Ecommerce Bridge objasnil, ako spolupracujú agentúry s malými a ako s veľkými klientmi. Či je tam pre nich rozdiel z hľadiska prestíže, financií alebo prípadne celkovej motivácie. A možno sa taktiež dozviete, ako by malo vyzerať ideálne portfólio klientov. Ak vedieť aké sú rozdiely medzi klientmi u nás a v zahraničí, určite si pozrite náš inšpiratívny rozhovor.
Rýchlovky:
Reťazec Aldi začal testovať donášku potravín v Nemecku. Služba je aktuálne dostupná len v Mülheime, kde Aldi sídli a len medzi zamestnancami spoločnosti.
Poľsko plánuje na budúci rok zvýšiť minimálnu mzdu dvakrát z dôvodu vysokej inflácie. Minimálna mzda v budúcom roku bude viac ako 926 eur.
Spoločnosť Amazon v tichosti zrušila svoju iniciatívu “Shipment Zero”, v rámci ktorej sa zaviazala, že do roku 2030 bude polovica jej zásielok uhlíkovo neutrálna.
Chcete si založit startup? Podľa analýzy Global Startup Index najlepšie podmienky v Európe pre založenie startupu má Česká republika. Slovensko patrí do prvej desiatky.
Dr. Max hlási zmenu vo vedení. Na pozíciu výkonného riaditeľa prichádza Marián Jánoš. Miesto komerčného riaditeľa obsadí Emil Huraj. Okrem riadenia rozsiahleho tímu oddelenia predaja a marketingu, sa Huraj zameria na rozvoj eCommerce biznisu.
Írsky úrad pre ochranu osobných údajov má v úmysle udeliť spoločnosti LinkedIn pokutu vo výške 425 miliónov dolárov. Spoločnosť Microsoft má v úmysle spochybniť právny základ návrhu a výšku pokuty a bude naďalej obhajovať svoj súlad s GDPR.