2 min. čítanie

PPF posilňuje v e-commerce, kupuje podiel v spoločnosti InPost

Skupina PPF získava od spoločnosti Advent International 15-percentný podiel v poľskej spoločnosti InPost, ktorá prevádzkuje samoobslužné poštové boxy a logistické centrá pre internetové obchody.

PPF posilňuje v e-commerce, kupuje podiel v spoločnosti InPost

InPost patrí medzi najväčších doručovateľov pre e-shopy

Finančné impérium, ktoré vlastní rodina Kellnerovcov, je v súčasnosti druhým najväčším akcionárom spoločnosti InPost po spoločnosti Advent International s celkovým podielom 16,75 %. Súčasťou dohody je aj opcia pre PPF na odkúpenie ďalších 15 percent akcií InPost od Advent International.

Trhová hodnota spoločnosti InPost je takmer päť miliárd eur. PPF by mala za 15-percentný podiel zaplatiť približne 750 miliónov eur.

„Touto investíciou sme urobili významný krok k posilneniu nášho podnikania v oblasti elektronického obchodu, ktorý je popri finančných službách, telekomunikáciách a médiách jedným zo štyroch základných pilierov podnikania skupiny,“ komentoval akvizíciu Didier Stoeseel, investičný riaditeľ PPF.

„Ako hlavný akcionár sme odhodlaní prispieť k medzinárodnej expanzii a rastu hodnoty spoločnosti InPost ako jednej z najdynamickejších spoločností vo svojom odvetví v Európe,“ dodáva.

Spoločnosť prevádzkuje desaťtisíce výdajných balíkomatov

Spoločnosť InPost, ktorej akcie sa obchodujú na burze Euronext Amsterdam, bola založená v roku 1999 v Poľsku. V súčasnosti pôsobí v ďalších ôsmich západoeurópskych krajinách – Belgicku, Francúzsku, Taliansku, Luxembursku, Holandsku, Portugalsku, Španielsku a Spojenom kráľovstve.

InPost prevádzkuje viac ako 29 000 balíkomatov a buduje distribučné centrá, aby zákazníkom aj online predajcom zabezpečila najlepšie možné služby.

Skupina PPF pôsobí v dvadsiatich piatich krajinách. Investuje do rôznych odvetví, od finančných služieb cez telekomunikácie, médiá, biotechnológie, nehnuteľnosti až po strojárstvo. PPF pôsobí v Európe, Ázii a Severnej Amerike.

Skupina, ktorú po smrti zakladateľa Petra Kellnera spoluvlastní jeho manželka Renáta Kellnerová a jej rodina, má vo svojom portfóliu majetok v hodnote 40,1 miliardy EUR a zamestnáva 70 000 ľudí na celom svete.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+