Boozt Fashion odstraňuje účty zákazníkov, ktorí príliš často vracajú tovar
O kontroverznom riešení problému ako prvý informoval web Spider’s Web. Švédsky internetový predajca oblečenia Boozt Fashion AB zistil, že je pre neho príliš nákladné riešiť nadmerné vrátenie tovaru. Preto sa rozhodol jednoducho vymazať účty tisícov používateľov, ktorí podľa jeho názoru príliš často vracali tovar. Rozhodnutie spoločnosti Boozt Fashion sa môže zdať ako pomerne radikálny krok.
Bezplatné vrátenie tovaru? Obchody už toho majú dosť
E-shopy na celom svete sa už dlhší čas snažia obmedziť nadmerné vracanie tovaru zákazníkmi.
Švédsky e-shop reagoval pomerne jednoducho. V jeho vysvetlení nie je nič skutočne objavné. Len to, že niektorí používatelia sa rozhodli príliš často vracať pod zámienkou nesprávnej veľkosti. Ani to nie je na trhu s módou nič nezvyčajné. Z tohto dôvodu sa politika bezplatného vrátenia tovaru spoločnosti dostala na pokraj rentability. Zdá sa, že kľúčovým slovom je tu “bezplatné vrátenie”. Zaujímavé je, že čistka účtov zneužívajúcich právo na vrátenie sa týkala až 2 % všetkých registrovaných používateľov.
Stojí za zmienku, že Amazon sa tiež rozhodol penalizovať používateľov za nadmerné vrátenie tovaru.