2 min. čítanie

Švédska značka bude penalizovať svojich zákazníkov za nadmerné vrátenie tovaru

E-shop Boozt Fashion sa rozhodol vymazať účty tisícov používateľov, ktorí zneužívajú právo na vrátenie tovaru. Môžeme vidieť zárodok nového trendu? 

Švédska značka bude penalizovať svojich zákazníkov za nadmerné vrátenie tovaru

Boozt Fashion odstraňuje účty zákazníkov, ktorí príliš často vracajú tovar

O kontroverznom riešení problému ako prvý informoval web Spider’s Web. Švédsky internetový predajca oblečenia Boozt Fashion AB zistil, že je pre neho príliš nákladné riešiť nadmerné vrátenie tovaru. Preto sa rozhodol jednoducho vymazať účty tisícov používateľov, ktorí podľa jeho názoru príliš často vracali tovar. Rozhodnutie spoločnosti Boozt Fashion sa môže zdať ako pomerne radikálny krok.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Bezplatné vrátenie tovaru? Obchody už toho majú dosť

E-shopy na celom svete sa už dlhší čas snažia obmedziť nadmerné vracanie tovaru zákazníkmi. 

Švédsky e-shop reagoval pomerne jednoducho. V jeho vysvetlení nie je nič skutočne objavné. Len to, že niektorí používatelia sa rozhodli príliš často vracať pod zámienkou nesprávnej veľkosti. Ani to nie je na trhu s módou nič nezvyčajné. Z tohto dôvodu sa politika bezplatného vrátenia tovaru spoločnosti dostala na pokraj rentability. Zdá sa, že kľúčovým slovom je tu „bezplatné vrátenie“. Zaujímavé je, že čistka účtov zneužívajúcich právo na vrátenie sa týkala až 2 % všetkých registrovaných používateľov.

Stojí za zmienku, že Amazon sa tiež rozhodol penalizovať používateľov za nadmerné vrátenie tovaru.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+