Výkonný riaditeľ spoločnosti The Category Management Company, Patrick Finlay, poukazuje na dve štúdie, ktoré sa zamerali na Generáciu Z a jej dôraz na udržateľnosť. Štúdia Barclaycard naznačuje, že 82 % Gen Z sa zaujíma o udržateľnosť. Ďalší výskum od First Insight potvrdil, že 75 % uprednostňuje udržateľnosť pred značkami (49 %) pri rozhodovaní o nákupe.
„Nedávne príklady zelených iniciatív zahŕňajú inováciu papierovej fľaše od Frugalpac, výber vín Aldi a gin Greenall’s,“ poznamenal Finlay. „Dokonca aj zrušený pokus Asda s opätovným plnením a opätovným použitím ukazuje ochotu experimentovať a učiť sa.“
Finlay tvrdí, že implementácia zmysluplných stratégií udržateľnosti bude trvať určitý čas. Veľkí retailoví hráči sa snažia dosiahnuť nulové interné emisie do roku 2035. Otázkou je, či budú tradičné rozšírenia sortimentu produktov postačovať vzhľadom na environmentálne očakávania Generácie Z.
Verí, že vytvorenie trvalej hodnoty si vyžaduje odvážne, dlhodobé investície, najmä v neistých časoch. Zároveň varuje, že ekologicky uvedomelé mladšie generácie budú robiť nákupné rozhodnutia na základe svojich hodnôt bez očakávania, že by mali platiť prémiovú cenu.
„Naše odvetvie potrebuje, aby maloobchodníci a dodávatelia viedli a inovovali,“ uvádza Finlay. „Stále experimentujeme, ako napríklad Asda s pokusom o opätovné plnenie – plánujeme, realizujeme, učíme sa a zdokonaľujeme. Zostať relevantný znamená prispôsobovať sa trendom a konať podľa nich, učiť sa z úspechov aj neúspechov.“
Táto transformácia si vyžaduje disciplínu pri rozvíjaní dlhodobých stratégií a vízií kategórií. V dôsledku toho musia dodávatelia a maloobchodníci zvýšiť smerovanie a hodnotu kategórií, vrátane robustných environmentálnych iniciatív. Spotrebiteľom tým dajú viac dôvodov na nákup.