2 min. čítanie

Udržateľnosť v retaile: Generácia Z mení sektor rýchloobrátkového tovaru

Generácia Z sa stáva dôležitou spotrebiteľskou skupinou. A to má dopad na maloobchod – udržateľnosť sa v retaile stala kľúčovou otázkou pre sektor rýchloobrátkového tovaru. Vstup Gen Z na trh práce spolu s ich silným environmentálnym presvedčením vytvára tlak na maloobchodníkov a spoločnosti v sektore FMCG, aby lepšie pochopili dôsledky klimatickej zmeny na spotrebiteľov a produktové kategórie. Tento posun smerom k maloobchodnej udržateľnosti núti podniky prehodnotiť svoje postupy a stratégie, aby splnili očakávania tejto environmentálne uvedomelej generácie.

Udržateľnosť v retaile: Generácia Z mení sektor rýchloobrátkového tovaru
Zdroj: Depositphotos

Výkonný riaditeľ spoločnosti The Category Management Company, Patrick Finlay, poukazuje na dve štúdie, ktoré sa zamerali na Generáciu Z a jej dôraz na udržateľnosť. Štúdia Barclaycard naznačuje, že 82 % Gen Z sa zaujíma o udržateľnosť. Ďalší výskum od First Insight potvrdil, že 75 % uprednostňuje udržateľnosť pred značkami (49 %) pri rozhodovaní o nákupe.

„Nedávne príklady zelených iniciatív zahŕňajú inováciu papierovej fľaše od Frugalpac, výber vín Aldi a gin Greenall’s,“ poznamenal Finlay. „Dokonca aj zrušený pokus Asda s opätovným plnením a opätovným použitím ukazuje ochotu experimentovať a učiť sa.“

Finlay tvrdí, že implementácia zmysluplných stratégií udržateľnosti bude trvať určitý čas. Veľkí retailoví hráči sa snažia dosiahnuť nulové interné emisie do roku 2035. Otázkou je, či budú tradičné rozšírenia sortimentu produktov postačovať vzhľadom na environmentálne očakávania Generácie Z.

Verí, že vytvorenie trvalej hodnoty si vyžaduje odvážne, dlhodobé investície, najmä v neistých časoch. Zároveň varuje, že ekologicky uvedomelé mladšie generácie budú robiť nákupné rozhodnutia na základe svojich hodnôt bez očakávania, že by mali platiť prémiovú cenu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

„Naše odvetvie potrebuje, aby maloobchodníci a dodávatelia viedli a inovovali,“ uvádza Finlay. „Stále experimentujeme, ako napríklad Asda s pokusom o opätovné plnenie – plánujeme, realizujeme, učíme sa a zdokonaľujeme. Zostať relevantný znamená prispôsobovať sa trendom a konať podľa nich, učiť sa z úspechov aj neúspechov.“

Táto transformácia si vyžaduje disciplínu pri rozvíjaní dlhodobých stratégií a vízií kategórií. V dôsledku toho musia dodávatelia a maloobchodníci zvýšiť smerovanie a hodnotu kategórií, vrátane robustných environmentálnych iniciatív. Spotrebiteľom tým dajú viac dôvodov na nákup.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+