Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Udržateľnosť v retaile: Generácia Z mení sektor rýchloobrátkového tovaru

Generácia Z sa stáva dôležitou spotrebiteľskou skupinou. A to má dopad na maloobchod – udržateľnosť sa v retaile stala kľúčovou otázkou pre sektor rýchloobrátkového tovaru. Vstup Gen Z na trh práce spolu s ich silným environmentálnym presvedčením vytvára tlak na maloobchodníkov a spoločnosti v sektore FMCG, aby lepšie pochopili dôsledky klimatickej zmeny na spotrebiteľov a produktové kategórie. Tento posun smerom k maloobchodnej udržateľnosti núti podniky prehodnotiť svoje postupy a stratégie, aby splnili očakávania tejto environmentálne uvedomelej generácie.

Udržateľnosť v retaile: Generácia Z mení sektor rýchloobrátkového tovaru
Zdroj: Depositphotos

Výkonný riaditeľ spoločnosti The Category Management Company, Patrick Finlay, poukazuje na dve štúdie, ktoré sa zamerali na Generáciu Z a jej dôraz na udržateľnosť. Štúdia Barclaycard naznačuje, že 82 % Gen Z sa zaujíma o udržateľnosť. Ďalší výskum od First Insight potvrdil, že 75 % uprednostňuje udržateľnosť pred značkami (49 %) pri rozhodovaní o nákupe.

„Nedávne príklady zelených iniciatív zahŕňajú inováciu papierovej fľaše od Frugalpac, výber vín Aldi a gin Greenall’s,“ poznamenal Finlay. „Dokonca aj zrušený pokus Asda s opätovným plnením a opätovným použitím ukazuje ochotu experimentovať a učiť sa.“

Finlay tvrdí, že implementácia zmysluplných stratégií udržateľnosti bude trvať určitý čas. Veľkí retailoví hráči sa snažia dosiahnuť nulové interné emisie do roku 2035. Otázkou je, či budú tradičné rozšírenia sortimentu produktov postačovať vzhľadom na environmentálne očakávania Generácie Z.

Verí, že vytvorenie trvalej hodnoty si vyžaduje odvážne, dlhodobé investície, najmä v neistých časoch. Zároveň varuje, že ekologicky uvedomelé mladšie generácie budú robiť nákupné rozhodnutia na základe svojich hodnôt bez očakávania, že by mali platiť prémiovú cenu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

„Naše odvetvie potrebuje, aby maloobchodníci a dodávatelia viedli a inovovali,“ uvádza Finlay. „Stále experimentujeme, ako napríklad Asda s pokusom o opätovné plnenie – plánujeme, realizujeme, učíme sa a zdokonaľujeme. Zostať relevantný znamená prispôsobovať sa trendom a konať podľa nich, učiť sa z úspechov aj neúspechov.“

Táto transformácia si vyžaduje disciplínu pri rozvíjaní dlhodobých stratégií a vízií kategórií. V dôsledku toho musia dodávatelia a maloobchodníci zvýšiť smerovanie a hodnotu kategórií, vrátane robustných environmentálnych iniciatív. Spotrebiteľom tým dajú viac dôvodov na nákup.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+