Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Recommerce rastie v číslach predaja aj na popularite medzi spotrebiteľmi

Slovo recommerce sa skloňuje čoraz viac. Označuje predaj spotrebného tovaru, ktorý už niekto vlastnil – môže ísť o používané, ale aj o zánovné alebo rozbalené produkty.

Recommerce rastie v číslach predaja aj na popularite medzi spotrebiteľmi
Zdroj: Depositphotos

Pojem zahŕňa aj opravy, repasovanie, renováciu či prenájom spotrebného tovaru. Podľa odhadov by jeho hodnota mala do roku 2025 stúpnuť na 120 miliárd eur. Na trend predaja použitého tovaru nastúpili aj veľkí hráči ako Amazon, ktorým sa vypláca – vďaka nemu minulý rok dosiahol miliardový obrat.

Podľa štúdie spoločnosti Cross-Border Commerce Europe v spolupráci s FedEx Express a Poste Italiane recommerce raketovo rastie. V rokoch 2022/23 mal európsky trh recommerce hodnotu 94 miliárd eur. Podiel na trhu v porovnaní s celkovým európskym trhom elektronického obchodu je v súčasnosti 12,3 %. Očakáva sa, že v nasledujúcich troch rokoch hodnota dosiahne 14 %.

Verejnosť si second hand výrobky obľúbila

Ako ukazuje prieskum, až 85 % nakupujúcich za posledný rok kúpilo alebo predalo použitý tovar, pričom 27 % z nich tak urobilo po prvýkrát. Pritom až 75 % transakcií recommerce sa uskutočňuje v kategóriách mimo oblečenia. Ide najmä o elektroniku, nábytok, domáce a športové potreby, knihy, outdoorové vybavenie a autá. 76 % nakupujúcich vníma, že stigma spojená s nakupovaním z druhej ruky sa znížila. Naopak, 41 % z opýtaných tvrdí, že nákup z druhej ruky je teraz symbolom statusu.

V nedávnom prieskume britského trhu sa ukázalo, že vyšším predajom tovaru z druhej ruky prajú ekologické aj ekonomické dôvody. Viac ako polovica (55 %) nakupujúcich priznala, že second hand tovar kupuje kvôli nižšej cene. Udržateľnosť uviedlo ako dôvod nákupov len 8 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Vyššie uvedený prieskum Cross-Border Commerce Europe odhalil, že 69 % nakupujúcich použilo peniaze získané z ďalšieho predaja vecí na zaplatenie účtov alebo pokrytie každodenných životných nákladov a 39 % uviedlo, že ďalší predaj im pomohol vyjsť s peniazmi.

Sú zelené záujmy skutočne ekologické?

Pri hľadaní udržateľných možností v oblasti módy a spotreby sa naskytá otázka, či je ďalší predaj skutočne efektívnym riešením. Ako uvádza správa Cross-Border Commerce Europe, nakupovať z druhej ruky neznamená stále pomáhať planéte:

“Hoci je ďalší predaj pozitívnym krokom, jeho prínosy by mohli byť obmedzené, ak si kupujúci vyberajú oblečenie z druhej ruky ako doplnok k novému oblečeniu, a nie namiesto neho. Požičiavanie by mohlo viac škodiť životnému prostrediu, a to predovšetkým kvôli preprave spojenej s výmenou zdieľaného tovaru. Online P2P platformy na prenájom ponúkajúce módne výrobky viacerých kategórií podporujú udržateľnosť, ale zároveň zvyšujú počet logistických trás “poslednej míle” pre upratovacie služby.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+