Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Threads plánuje zakročiť proti dezinformáciám. Do boja povolá fact-checkerov

Obsah na novej sociálnej sieti Threads rastie. Platforma chce zakročiť a využiť svoju spoločenskú zodpovednosť voči šíreniu dezinformácií.

Threads plánuje zakročiť proti dezinformáciám. Do boja povolá fact-checkerov
Zdroj: Depositphotos

V novembri 2024 si Američania budú voliť prezidenta. Práve po prezidentských voľbách v USA v roku 2016 sa začalo otvorene hovoriť o vplyve sociálnych médií na mienku širokej verejnosti a o tom, ako sa dajú manipulovať výsledky hlasovania. Sociálna sieť Threads sa na tieto výzvy pripravuje už teraz.

Nové nástroje na kontrolu príspevkov na Threads

Šéf Instagramu Adam Mosseri sa vyjadril, že sociálna platforma v súčasnosti priraďuje k podobnému obsahu hodnotenia z Facebooku alebo Instagramu. V nasledujúcom roku však budú mať fact-checkeri k dispozícii nástroje na kontrolu príspevkov.

“Začiatkom budúceho roka budú môcť naši partneri z tretích strán, ktorí sa zaoberajú kontrolou faktov, kontrolovať a hodnotiť nepravdivý obsah v službe Threads. V súčasnosti, keď fact-checker ohodnotí obsah na Facebooku alebo Instagrame ako nepravdivý, rozšírime toto hodnotenie na takmer identický obsah na Threads, ale fact-checkeri nemôžu hodnotiť obsah Threads samostatne,” uvádza Meta vo vyhlásení.

Bude Threads kvalitnejšia platforma?

Algoritmy aplikácie Threads majú fungovať inak, ako na Facebooku či Instagrame. Reposty v nebudú mať rovnakú silu ako v iných aplikáciách. To môže byť tiež podnet k priamej angažovanosti na rozdiel od jednoduchého doslovného šírenia príspevku.

Vzhľadom na rastúce používanie aplikácie Threads je to nevyhnutný krok. Aplikácia má už viac ako 100 miliónov aktívnych denných používateľov. Čoskoro sa má rozšíriť do Európy a trúfa si pokoriť miliardu používateľov.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Čím väčší dosah platforma dosiahne, tým väčšie je riziko šírenia dezinformácií. Podľa portálu Social Media Today sa Meta výrazne presadzuje v športových komunitách. Ukázalo sa to na náraste popularity medzi fanúšikmi basketbalu, keď jeden z turnajov NBA znamenal kľúčový míľnik pre zapojenie NBA práve skrz Threads.

Threads kontruje X

Kontrola faktov sa tento rok stala ešte kontroverznejšou témou, keď Elon Musk označil väčšinu kontroly faktov na sociálnych médiách za “vládnu cenzúru” a súčasť širšieho sprisahania. Koniec koncov, bol to jeden z dôvodov, prečo v minulom roku odkúpil Twitter a rozhodol sa nedodržiavať kódex EÚ proti dezinformáciám.

“Určitá úroveň overovania faktov je potrebná, aby sa zabránilo šíreniu škodlivých dezinformácií. Pretože keď máte na starosti platformu, ktorá môže takéto informácie šíriť medzi miliónmi, dokonca miliardami ľudí, máte zodpovednosť za meranie a zmierňovanie týchto škôd, ak je to možné,” píše Andrew Hutchinson pre Social Media Today.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+