Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Threads plánuje zakročiť proti dezinformáciám. Do boja povolá fact-checkerov

Obsah na novej sociálnej sieti Threads rastie. Platforma chce zakročiť a využiť svoju spoločenskú zodpovednosť voči šíreniu dezinformácií.

Threads plánuje zakročiť proti dezinformáciám. Do boja povolá fact-checkerov
Zdroj: Depositphotos

V novembri 2024 si Američania budú voliť prezidenta. Práve po prezidentských voľbách v USA v roku 2016 sa začalo otvorene hovoriť o vplyve sociálnych médií na mienku širokej verejnosti a o tom, ako sa dajú manipulovať výsledky hlasovania. Sociálna sieť Threads sa na tieto výzvy pripravuje už teraz.

Nové nástroje na kontrolu príspevkov na Threads

Šéf Instagramu Adam Mosseri sa vyjadril, že sociálna platforma v súčasnosti priraďuje k podobnému obsahu hodnotenia z Facebooku alebo Instagramu. V nasledujúcom roku však budú mať fact-checkeri k dispozícii nástroje na kontrolu príspevkov.

“Začiatkom budúceho roka budú môcť naši partneri z tretích strán, ktorí sa zaoberajú kontrolou faktov, kontrolovať a hodnotiť nepravdivý obsah v službe Threads. V súčasnosti, keď fact-checker ohodnotí obsah na Facebooku alebo Instagrame ako nepravdivý, rozšírime toto hodnotenie na takmer identický obsah na Threads, ale fact-checkeri nemôžu hodnotiť obsah Threads samostatne,” uvádza Meta vo vyhlásení.

Bude Threads kvalitnejšia platforma?

Algoritmy aplikácie Threads majú fungovať inak, ako na Facebooku či Instagrame. Reposty v nebudú mať rovnakú silu ako v iných aplikáciách. To môže byť tiež podnet k priamej angažovanosti na rozdiel od jednoduchého doslovného šírenia príspevku.

Vzhľadom na rastúce používanie aplikácie Threads je to nevyhnutný krok. Aplikácia má už viac ako 100 miliónov aktívnych denných používateľov. Čoskoro sa má rozšíriť do Európy a trúfa si pokoriť miliardu používateľov.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Čím väčší dosah platforma dosiahne, tým väčšie je riziko šírenia dezinformácií. Podľa portálu Social Media Today sa Meta výrazne presadzuje v športových komunitách. Ukázalo sa to na náraste popularity medzi fanúšikmi basketbalu, keď jeden z turnajov NBA znamenal kľúčový míľnik pre zapojenie NBA práve skrz Threads.

Threads kontruje X

Kontrola faktov sa tento rok stala ešte kontroverznejšou témou, keď Elon Musk označil väčšinu kontroly faktov na sociálnych médiách za “vládnu cenzúru” a súčasť širšieho sprisahania. Koniec koncov, bol to jeden z dôvodov, prečo v minulom roku odkúpil Twitter a rozhodol sa nedodržiavať kódex EÚ proti dezinformáciám.

“Určitá úroveň overovania faktov je potrebná, aby sa zabránilo šíreniu škodlivých dezinformácií. Pretože keď máte na starosti platformu, ktorá môže takéto informácie šíriť medzi miliónmi, dokonca miliardami ľudí, máte zodpovednosť za meranie a zmierňovanie týchto škôd, ak je to možné,” píše Andrew Hutchinson pre Social Media Today.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+