3 min. čítanie

Poučená Meta? V aplikácii Threads chce skrotiť algoritmy

Sociálna sieť X sa mení a prináša svoje obete v podobe straty užívateľov. Profitovať z toho môže Threads.

Poučená Meta? V aplikácii Threads chce skrotiť algoritmy
Zdroj: Depositphotos

Mnohé spoločnosti, ktoré zvažujú odchod z X, hľadajú náhradu. Ako prvá možnosť sa ponúka textová aplikácia Threads z dielne Instagramu. Ako sieť funguje a ako maximalizovať svoje pôsobenie, aby ste dosiahli optimálne zapojenie?

Meta ešte stále pracuje na rozšírení platformy, aby uspokojila rastúci dopyt. Marketingová riaditeľka spoločnosti Meta na konferencii CreatorIQ Connect predstavila niekoľko dôležitých prvkov, na ktoré sa oplatí sústrediť.

“Obsah, ktorý funguje, sú témy, ktoré rozprúdia konverzáciu. Na stránkach Threads vidíme oveľa väčšiu angažovanosť pri podnetnom obsahu. Motivujeme ľudí, aby reagovali – a chceme, aby ľudia reagovali,” priblížila Jacki Pimentelová.

Zlatá baňa konverzácií

Podobný prístup už poznáme aj zo zabehnutých sociálnych sietí. Stratégie často zahŕňajú vyzývavé podnety, na ktoré používatelia reagujú. Prispievajú vlastnými myšlienkami a pohľadmi na danú tému a zvyšujú organický dosah. Je preto logické, že budú fungovať aj v aplikácii Threads. 

Obsah, ktorý v aplikáciách vyvoláva najväčšiu angažovanosť, sú informácie, ktoré vyvolávajú emócie. Algoritmus vyhodnotí, že daný príspevok získava pozornosť a mal by byť distribuovaný väčšiemu počtu používateľov, aby sa zvýšila širšia angažovanosť. Rôzne štúdie ukázali, že najlepšii emocionálnu odozvu prináša obsah, ktorý vyvoláva silné emócie – napríklad hnev, strach a šťastie. Takýto obsah má potenciál prerásť do virálu. Meta sa v rámci tejto sociálnej siete aktívne snaží uľahčiť pozitívnejšiu angažovanosť, čo sieti Threads dodáva trochu iný rozmer.

Cesta z toxického prostredia

Podľa Social Media Today mnoho závisí od toho, akú váhu algoritmus priradí rôznym typom zapojenia. “Možno samotný počet komentárov nie je taký dôležitý, ale komentáre plus lajky v určitej korelácii viac poukazujú na pozitívnu interakciu, zatiaľ čo zdieľania môžu byť tiež iným ukazovateľom zapojenia. Meta by o tom mala mať viac údajov ako ktokoľvek iný a zdá sa, že pracuje na vytvorení iného typu algoritmu, ktorý by bol viac v súlade s pozitívnosťou na základe rôznych faktorov,” uvádzajú v článku.

Reposty v aplikácii Threads nemajú rovnakú silu ako v iných aplikáciách. To môže byť tiež podnet k priamej angažovanosti na rozdiel od jednoduchého doslovného šírenia príspevku.

Renomovaný magazín Wired uviedol: “Meta pre WIRED potvrdila, že zdieľanie príspevku Vážený algoritmus neovplyvňuje príspevky, ktoré používatelia nakoniec vidia v aplikácii Threads. Podľa hovorkyne spoločnosti Meta Seine Kimovej je kanál aplikácie For You prispôsobený každému používateľovi na základe viacerých signálov, ako sú účty a príspevky, s ktorými používateľ komunikoval. Tieto interakcie sa vzťahujú na aplikáciu Threads aj Instagram, keďže aplikácia Threads je rozšírením rozhrania API Instagramu.”

Aby Threads získala obraz o tom, čo chcú používatelia vidieť, používa Instagram. Aj tu platí, že čím viac používateľov Threads získa, tým lepší graf záujmov sa vytvorí aj bez takýchto externých vstupov. Ako dlho to potrvá, je otázne. 

Ako byť krok vpred?

Zatiaľ neexistuje návod, ktorý definitívne skrotí algoritmus. Marketéri zatiaľ môžu profitovať z informácií, ktoré ponúka Instagram. Čo zaujíma vašich používateľov? Ako to môžete pretaviť v komunikácii na Threads? Čím zapojíte svojich followerov? Ak tieto poznatky pretavíte do novej sociálnej siete a zameráte sa na pozitívne interakcie, môže vás to rovnako pozitívne prekvapiť zvýšením záujmu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+