8 min. čítanie

10 tipov pre úspešnú online expanziu v roku 2025 – predávajte v 5 krajinách s Kauflandom

Nový rok prináša nové príležitosti rastu. Doveďte svoj online biznis k medzinárodnému úspechu – s Kaufland Global Marketplace! Nasledujúcich 10 tipov vám pomôže rozšíriť vaše podnikanie do zahraničia a využiť nový potenciál.

Anita Griebling Anita Griebling
B2B Partner Manager CZ/SK, Kaufland Global Marketplace
10 tipov pre úspešnú online expanziu v roku 2025 – predávajte v 5 krajinách s Kauflandom
Zdroj: Kaufland

1. tip: Predávajte jednoducho a rýchlo v piatich krajinách s Kaufland Global Marketplace

Kaufland Global Marketplace ponúka optimálne podmienky pre predajcov a značky všetkých veľkostí a sortimentov – od začínajúcich online predajcov až po globálnych hráčov s miliónovým obratom – s Kaufland Global Marketplace môže zvýšiť svoj obrat každý. Stačí jedna registrácia a prostredníctvom piatich online trhovísk Kaufland na Slovensku, v Česku, Nemecku, Poľsku a Rakúsku je možné osloviť potenciálne 81 miliónov online zákazníkov. Vyše 11 000 predajcov tu už ponúka produkty z viac ako 6 400 kategórií a každý mesiac láka na trhoviská milióny návštevníkov. Technológia viacerých trhovísk a komplexné riešenie all-in-one umožňuje centralizovanú správu všetkých ponúk, objednávok a údajov o produktoch prostredníctvom súboru CSV alebo rozhrania REST API priamo v portáli pre predajcov, čím ponúka optimálne podmienky pre domáci i medzinárodný predaj. Pomocou 120 softvérových rozhraní je možné automatizované spracovanie všetkých predajných procesov s mnohými bežnými obchodnými a ERP systémami.

Predaj na trhoviskách Kaufland rozširuje cieľové skupiny, zvyšuje dosah ponuky a umožňuje rozšírenie vlastného online biznisu. Na optimalizáciu tohto potenciálu ponúka Kaufland Global Marketplace širokú škálu doplnkových služieb, ktoré pomáhajú predajcom napríklad pri štarte a onboardingu na trhoviskách, ďalšom raste alebo stratégii expanzie. Trhoviská Kaufland ponúkajú ideálne podmienky aj pre značky. S Kaufland Global Marketplace ako silným (expanzným) partnerom po svojom boku môžu predajcovia, výrobcovia a značky vybudovať a rozšíriť svoje online podnikanie rýchlejšie a finančne výhodnejšie, než keby sa do toho pustili sami.

Prvým tipom pre váš obchodný úspech v roku 2025 je preto: Zaregistrujte sa ako predajca a spustite svoj predaj na všetkých online trhoviskách Kaufland súčasne. Na konci článku nájdete návod, ako si zabezpečiť 3 mesiace bez základného poplatku. 👌

Zdroj: Kaufland

2. tip: Objavte širokú škálu možností od Kaufland Global Marketplace: Od jednoduchého onboardingu až po nepretržitý rast

Kaufland Global Marketplace vám prináša možnosť nezávislého rastu a neustáleho zlepšovania výkonnosti. Na stránkach Seller University nájdete množstvo informácií a materiálov, ktoré pomáhajú predajcom úspešne predávať. Patria sem rôzne tutoriály a podrobné návody, napríklad o registrácii či onboardingu, inštruktážne videonávody, vzorové súbory pre údaje o produktoch a ponukách či informácie o možnostiach reklamy na ďalšie zvýšenie predaja. Kaufland Global Marketplace tiež organizuje pravidelné webináre v rôznych jazykoch s cennými radami, ako najlepšie začať predávať a optimalizovať svoj účet predajcu.

3. tip: Prekonajte jazykovú bariéru s bezplatnými prekladateľskými službami od Kauflandu

Jazykové bariéry sťažujú medzinárodný rast spoločnosti. Predstavujú výzvu pre optimálnu prezentáciu ponúk a komunikáciu so zákazníkmi. Ako máte osloviť zákazníkov, ktorých jazyk neovládate? Kaufland tento problém pozná a prekonáva ho pomocou rôznych doplnkových služieb, vďaka ktorým môžete bez námahy zverejniť svoje ponuky na všetkých trhoviskách Kaufland:

  • preklady údajov o produktoch – bezplatné a automatizované;
  • osobná podpora pre predajcov vo všetkých jazykoch trhovísk – telefonicky a e-mailom;
  • preklady zákazníckych tiketov v tiketovom systéme – podpora komunikácie so zákazníkmi prostredníctvom prekladu otázok a odpovedí jedným kliknutím.

4. tip: Kaufland Global Marketplace za vás prevezme spracovanie platieb – využite túto výhodu!

Dosiahnite medzinárodný úspech podľa hesla „konaj globálne, mysli lokálne“! Jednoducho prispôsobte svoje podnikanie charakteristikám príslušnej cieľovej skupiny v danej krajine. Rozhodujúcim faktorom je pritom ponuka spôsobov platieb, pretože zákazníci, ktorí nakupujú online napríklad v Nemecku, uprednostňujú iný spôsob platby za objednávku ako zákazníci na Slovensku či v Česku.

A to najlepšie na tomto tipe: Predajcovia s Kaufland Global Marketplace nemusia pohnúť ani prstom. Spracovanie platieb so všetkými relevantnými platobnými metódami zabezpečuje online trhovisko.

Po implementácii týchto tipov a rozšírení svojho predaja do nových krajín vám Kaufland Global Marketplace ponúka rôzne možnosti ďalšieho zvýšenia obratu. Ešte väčší úspech na trhoviskách Kaufland dosiahnete s týmito tipmi:

5. tip: Predstavte zákazníkom najlepšiu ponuku a vyhrajte BuyBox

BuyBox sa nachádza na každej stránke s podrobnosťami o produkte a zobrazuje najlepšiu ponuku pre zákazníka. Ak rovnaký produkt ponúka viacero predajcov, je rozhodujúce odlíšiť sa od konkurencie. Získajte pre svoju ponuku vedúcu pozíciu tým, že zákazníkom ponúknete kombináciu najvýhodnejšej celkovej ceny (cena produktu a doručenia), krátkej dodacej doby a špičkového zákazníckeho servisu! Aby ste v konkurenčnom boji uspeli, mali by ste pravidelne sledovať svoje ponuky a ponuky konkurencie.

Buďte však bez obáv: Ak sa chcete vyhnúť neustálemu sledovaniu cien a manuálnemu prispôsobovaniu svojich vlastných cien, odporúčame vám využívať funkciu inteligentnej úpravy cien (Plus). Vďaka nej sa vaše ceny optimalizujú tak, aby boli výhodnejšie ako ceny konkurencie, ale pritom nikdy neklesli pod vami stanovený cenový limit.

Zdroj: Kaufland

6. tip: Prilákajte zákazníkov atraktívnymi zľavami prostredníctvom poukazov

Vďaka zľavovým poukazom môžete zvýšiť svoju šancu na výhru BuyBoxu. Ponúknite svojim zákazníkom atraktívne zľavy vo forme aktivovateľných poukazov na stránkach s podrobnosťami o produkte, výsledkami vyhľadávania a odporúčaniami. Vytvárajte si vlastné poukazy pre vybrané ponuky s plnou kontrolou nad svojimi zľavovými akciami.

7. tip: Zvýšte kvalitu svojich údajov o produktoch

Uistite sa, že vaše ponuky obsahujú všetky povinné atribúty a sú viditeľné pre zákazníkov. Ak povinné atribúty nie sú správne uložené alebo chýbajú, vaše produkty sa zákazníkom nebudú zobrazovať, hoci ich ponúkate. Preto si skontrolujte všetky údaje a po splnení týchto základných požiadaviek sa môžete pustiť do optimalizovania ich kvality. Kvalitné údaje o produktoch sú jedným z kľúčových faktorov na dosiahnutie vyššieho predaja, a teda aj vyššieho obratu na trhoviskách Kaufland. Vďaka dobre štruktúrovaným údajom o produktoch zákazníci dokážu rýchlo vyhľadať informácie, ktoré sú kľúčové pri ich rozhodovaní o kúpe. Navyše prispievajú k zníženiu počtu vrátených zásielok a zvýšeniu spokojnosti zákazníkov. Ak zákazník musí dlho hľadať relevantné údaje o produkte, môže ho to odradiť od kúpy.

Dôležité pri údajoch o produktoch:

  • správna kategória,
  • výstižný názov,
  • kvalitné a pútavé obrázky,
  • zaujímavý a jasný popis vyzdvihujúci vlastnosti produktu,
  • prehľadné fakty,
  • (povinné) atribúty (ide o dôležité, niekedy zákonom požadované dodatočné informácie o produkte).

8. tip: Maximalizujte viditeľnosť svojich produktov

Využite naše marketingové nástroje na maximálne zviditeľnenie svojich produktov:

  • Reklamy na sponzorované produkty (SPA):
    SPA predstavujú náš marketingový nástroj založený na výkonnosti, ktorý vám umožňuje zvýšiť viditeľnosť vašich produktov na trhoviskách Kaufland vďaka ich prominentnému umiestneniu. Oslovte práve tých zákazníkov, ktorí hľadajú vaše produkty alebo si prezerajú podobné produkty. Nad nákladmi máte pritom plnú kontrolu, pretože ponuky a rozpočty kampaní si môžete individuálne definovať. Navyše platíte iba za kliknutia na vašu reklamu, jej samotné zobrazenie je bezplatné
  • Reklamy na sponzorované značky (SBA):
    SBA predstavujú platené reklamy podobne ako reklamy na sponzorované produkty. Sú však špeciálne určené výrobcom a predajcom, ktorí sú majiteľmi ochranných známok alebo práv k ochranným známkam, aby mohli prostredníctvom nich propagovať svoje značky. Reklamy na sponzorované značky umožňujú predajcom vyhradiť si reklamný priestor so zacielením na kľúčové slová a pomocou jednej kampane zviditeľniť naraz niekoľko ponúk so svojou značkou na stránkach s výsledkami vyhľadávania a kategóriami na trhoviskách Kaufland.
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

9. tip: Odhaľte doposiaľ nevyužitý potenciál vo svojej výkonnosti 

Po vykonaní prvých krokov na trhoviskách Kaufland môžete začať optimalizovať svoju výkonnosť. Nová funkcia „Analýza a štatistiky“ vám prináša prehľad o vašej výkonnosti predaja. Na individuálnych paneloch s analýzami môžete sledovať podrobné údaje a štatistiky o svojich ponukách, predajoch či cenách. Okrem toho získate exkluzívne tipy a odporúčania na základe svojej výkonnosti, ktoré vám poradia, na čo sa máte zamerať pri svojich ponukách, aby ste mohli zvýšiť svoje predajné čísla.

Funkcia „Analýza a štatistiky“ ponúka päť možností optimalizácie – v závislosti od toho, čo je pre vás ako predajcu dôležité.

  1. Analýza predaja: Sledujte svoju výkonnosť a analyzujte napríklad svoje predaje, mieru konverzie, priemerný obrat či pozíciu v BuyBoxe.
  2. Štatistiky o reklamách na sponzorované produkty (SPA): Identifikujte, ktoré z vašich produktov majú najväčší potenciál na propagáciu pomocou SPA, a rovno využite odporúčané kľúčové slová vo svojej SPA kampani.
  3. Medzinárodný predaj: Na prvý pohľad zistite, ktoré ponuky majú šancu vyhrať BuyBox na ostatných trhoviskách Kaufland, a expandujte do zahraničia so svojím sortimentom a cenami už od začiatku ako popredný predajca.

Nasledujúce dve možnosti optimalizácie za vás prevezme trhovisko:

  • Optimalizácia dodacích dôb: Ak existuje potenciál na zlepšenie, dostanete odporúčanie na úpravu dodacej doby, aby ste si udržali konkurencieschopnosť a zvýšili spokojnosť zákazníkov. Stačí, keď si aktivujete funkciu automatickej úpravy dodacej doby.
  • Optimalizácia cien: Optimalizujte svoju cenovú stratégiu porovnávaním svojich cien nielen s cenami konkurencie na trhoviskách Kaufland, ale aj s najlepšími referenčnými cenami dostupnými online. Aktivujte si inteligentnú úpravu cien (Plus)!

10. tip: Poskytujte špičkový zákaznícky servis

Ak chcete zákazníkom zaistiť špičkový servis, ktorý zvyšuje ich spokojnosť, odporúčame vám spracovávať ich tikety čo najskôr. Ako predajca môžete zákazníkovi trhoviska poskytnúť pozitívnu skúsenosť tým, že na jeho tiket odpoviete v priebehu 48 hodín. Bezodkladná a osobná komunikácia navyše prispieva k lojálnosti zákazníkov, čím sa zvyšuje pravdepodobnosť, že u vás nakúpia aj v budúcnosti. Ďalším faktorom, ako zvýšiť spokojnosť zákazníkov, je dodržiavanie stanovených dodacích dôb. Uistite sa, že objednávky dorazia k zákazníkom včas, aby ste sa vyhli sklamaniu a frustrácii.

AKCIA: Začnite predávať na Kaufland Global Marketplace zadarmo! Zaregistrujte sa teraz pomocou propagačného kódu BRIDGESK25 a využite túto jedinečnú príležitosť. Získajte 3 mesiace bez základného poplatku na všetkých trhoviskách Kaufland. Akcia trvá do 31.3.2025 – nepremeškajte ju a zaregistrujte sa teraz.

Zdieľať článok
Anita Griebling
B2B Partner Manager CZ/SK, Kaufland Global Marketplace
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aký bol Black Friday 2024 na e-shopoch od CREATIVE sites? Zaujímavé zistenia nás prekvapili
5 min. čítanie

Aký bol Black Friday 2024 na e-shopoch od CREATIVE sites? Zaujímavé zistenia nás prekvapili

Black Friday a Cyber Monday sú pre prevádzkovateľov e-shopov každoročne veľmi dôležité, pričom počas nich neraz padajú predajné rekordy. V posledných rokoch sa však povráva, že tieto nákupné sviatky už postupne strácajú na popularite a nemajú tak veľký zmysel. No kde je pravda? V CREATIVE sites si pripravili prieskum medzi svojimi klientmi a prišli na veľmi zaujímavé zistenia, ktoré nás […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Prečítať článok
Výnimočná investičná príležitosť v Expandeco. Budujte európsku e-commerce platformu ako spolumajiteľ
5 min. čítanie

Výnimočná investičná príležitosť v Expandeco. Budujte európsku e-commerce platformu ako spolumajiteľ

Slovenská firma Expandeco je regionálnym lídrom v poskytovaní komplexných exportných služieb pre e-shopy. V tomto roku Expandeco zaznamenáva 10. rok svojej úspešnej existencie a oslavujú ho naozaj výnimočne. Prostredníctvom investičnej platformy Crowdberry ponúkajú lokálnym investorom zo Slovenska a Česka unikátnu možnosť participovať na ich ďalšom raste. V práve prebiehajúcej kampani oslovujú investorov s ich silným […]

Tomáš Vrtík Tomáš Vrtík
CEO a Partner, Expandeco
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+