3 min. čítanie

Mobilné nakupovanie celosvetovo rastie. Čo nás môže naučiť čínske Temu?

Globálna pandémia a karanténa naučili spotrebiteľov nakupovať online. Zákazníci sa ešte viac presunuli do virtuálneho priestoru. Vyhľadávajú, prezerajú a nakupujú najmä cez aplikácie. Sú dokonca pripravení uskutočniť svoje nákupy s doteraz neznámymi značkami, najmä ak je cena nízka.

Mobilné nakupovanie celosvetovo rastie. Čo nás môže naučiť čínske Temu?

Ako príklad si vezmime nákupnú aplikáciu Temu. V októbri 2022 mala len v USA 850 000 týždenných aktívnych používateľov. O rok neskôr číslo vzrástlo na 38 miliónov. Tento ohromný nárast potvrdzuje dominanciu zahraničných spoločností v mobilnom maloobchode. Temu sídli v Číne, ako aj druhá a štvrtá najrýchlejšie rastúca aplikácia podľa času stráveného v prvom polroku 2023 (Shein a AliExpress).

Ako byť iný, ale zachovať to najdôležitejšie

Aby sa predajcovia odlíšili od konkurencie, neustále experimentujú s novými funkciami. Zdá sa však, že od niektorých praktík sa jednoducho nedá upustiť. Pri pohľade na 10 globálne najlepších aplikácií je možné vidieť 3 funkcie, ktoré ich spájajú: platba tretími stranami, kurátorský obsah nákupov a denné/hodinové ponuky. Iné funkcie, ako napríklad odmeny pre členov, nakúpiť hneď či odložená platba sú tiež veľmi populárne. Dá sa vypozorovať aj ústredný motív – mobile first prístup.

Očakávania spotrebiteľov od kvality nákupných aplikácií rastú

Spotrebitelia si zvykajú na mobilné nakupovanie a od aplikácií začínajú požadovať viac. V roku 2021 si 85,5 % nakupujúcich stiahlo aplikácie s hodnotením výkonnosti na mobilných zariadeniach nad 80. 

Spotrebitelia majú vysoké očakávania. Od nákupných aplikácií si sľubujú objavovanie a zážitok od vstupu do aplikácie po splnenie ich prvého nákupu, ako aj funkcie, ktoré ich budú motivovať k opakovaným nákupom.

Americkému trhu vládnu e-commerce a retail aplikácie

V mobilných aplikáciách sa dá nakúpiť takmer všetko. Americkí spotrebitelia jednoznačne uprednostňujú dve kategórie produktov. V prvom polroku 2023 si stiahli približne 140 miliónov aplikácií pre elektronický obchod a 100 miliónov aplikácií pre maloobchodné predajne. Ďalej nasledujú supermarkety a obchody s potravinami, kupóny a odmeny, second hand predaj, BNPL (nakúp teraz, plať neskôr), lekárne a drogérie, nákupné a obchodné centrá.

Hoci je najväčší záujem o e-commerce značky, vidíme, že mobilné aplikácie pre nákupy prenikajú všetky časti nákupného zážitku: od objednávania potravín cez hľadanie výhodných ponúk až po kúpu produktov z druhej ruky. V roku 2023 je dôležitá cena – niečo, čo rafinovaným čínskym hráčom ide dobre. Spotrebitelia pocítili inflačný tlak na svoj príjem a sústredilo sa na šetrenie peňazí alebo hľadajú vyššiu hodnotu za peniaze.

Nákupné návyky v mobilných aplikáciách ešte nedosiahli vrchol

Spotrebitelia so systémom Android po celom svete už druhý rok po sebe strávili viac ako 50 miliárd hodín v nákupných aplikáciách. Od roku 2020 je to nárast o 42 percent. V nasledujúcich rokoch sa očakáva ďalší rast.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+