Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Mobilné nakupovanie celosvetovo rastie. Čo nás môže naučiť čínske Temu?

Globálna pandémia a karanténa naučili spotrebiteľov nakupovať online. Zákazníci sa ešte viac presunuli do virtuálneho priestoru. Vyhľadávajú, prezerajú a nakupujú najmä cez aplikácie. Sú dokonca pripravení uskutočniť svoje nákupy s doteraz neznámymi značkami, najmä ak je cena nízka.

Mobilné nakupovanie celosvetovo rastie. Čo nás môže naučiť čínske Temu?

Ako príklad si vezmime nákupnú aplikáciu Temu. V októbri 2022 mala len v USA 850 000 týždenných aktívnych používateľov. O rok neskôr číslo vzrástlo na 38 miliónov. Tento ohromný nárast potvrdzuje dominanciu zahraničných spoločností v mobilnom maloobchode. Temu sídli v Číne, ako aj druhá a štvrtá najrýchlejšie rastúca aplikácia podľa času stráveného v prvom polroku 2023 (Shein a AliExpress).

Ako byť iný, ale zachovať to najdôležitejšie

Aby sa predajcovia odlíšili od konkurencie, neustále experimentujú s novými funkciami. Zdá sa však, že od niektorých praktík sa jednoducho nedá upustiť. Pri pohľade na 10 globálne najlepších aplikácií je možné vidieť 3 funkcie, ktoré ich spájajú: platba tretími stranami, kurátorský obsah nákupov a denné/hodinové ponuky. Iné funkcie, ako napríklad odmeny pre členov, nakúpiť hneď či odložená platba sú tiež veľmi populárne. Dá sa vypozorovať aj ústredný motív – mobile first prístup.

Očakávania spotrebiteľov od kvality nákupných aplikácií rastú

Spotrebitelia si zvykajú na mobilné nakupovanie a od aplikácií začínajú požadovať viac. V roku 2021 si 85,5 % nakupujúcich stiahlo aplikácie s hodnotením výkonnosti na mobilných zariadeniach nad 80. 

Spotrebitelia majú vysoké očakávania. Od nákupných aplikácií si sľubujú objavovanie a zážitok od vstupu do aplikácie po splnenie ich prvého nákupu, ako aj funkcie, ktoré ich budú motivovať k opakovaným nákupom.

Americkému trhu vládnu e-commerce a retail aplikácie

V mobilných aplikáciách sa dá nakúpiť takmer všetko. Americkí spotrebitelia jednoznačne uprednostňujú dve kategórie produktov. V prvom polroku 2023 si stiahli približne 140 miliónov aplikácií pre elektronický obchod a 100 miliónov aplikácií pre maloobchodné predajne. Ďalej nasledujú supermarkety a obchody s potravinami, kupóny a odmeny, second hand predaj, BNPL (nakúp teraz, plať neskôr), lekárne a drogérie, nákupné a obchodné centrá.

Hoci je najväčší záujem o e-commerce značky, vidíme, že mobilné aplikácie pre nákupy prenikajú všetky časti nákupného zážitku: od objednávania potravín cez hľadanie výhodných ponúk až po kúpu produktov z druhej ruky. V roku 2023 je dôležitá cena – niečo, čo rafinovaným čínskym hráčom ide dobre. Spotrebitelia pocítili inflačný tlak na svoj príjem a sústredilo sa na šetrenie peňazí alebo hľadajú vyššiu hodnotu za peniaze.

Nákupné návyky v mobilných aplikáciách ešte nedosiahli vrchol

Spotrebitelia so systémom Android po celom svete už druhý rok po sebe strávili viac ako 50 miliárd hodín v nákupných aplikáciách. Od roku 2020 je to nárast o 42 percent. V nasledujúcich rokoch sa očakáva ďalší rast.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+