2 min. čítanie

Temu sa snaží expandovať a spoznáva svoje limity

Čínska e-commerce aplikácia Temu vzala snahy o expanziu do Európy útokom už začiatkom tohto roka. Teraz sa snaží preraziť na americkom trhu a konkurovať firmám ako Shein a Amazon.

Temu sa snaží expandovať a spoznáva svoje limity
Zdroj: Depositphotos

Čínska e-commerce aplikácia Temu vzala snahy o expanziu do Európy útokom už začiatkom tohto roka. Teraz sa snaží preraziť na americkom trhu a konkurovať firmám ako Shein a Amazon.

Od svojho uvedenia na americký trh v septembri 2022 sa Temu rýchlo vyšplhala na vrchol stiahnutí v obchodoch s aplikáciami. Aplikácia patrí čínskej spoločnosti PDD Holdings, ktorá vlastní aj obrovskú e-commerce platformu Pinduoduo. Ponúka výrazné zľavy prostredníctvom kupónov a dotácií, pričom v súčasnosti funguje v 47 krajinách.

Týždenný podcast UPdate

Firma však čelí niekoľkým problémom. Temu bojuje s kapacitou skladu, keďže sa snaží plniť objednávky a spracovávať vrátené tovary. Navyše, spoločnosť stále stráca veľa peňazí. Odhaduje sa, že na každej objednávke v USA firma prichádza o približne 30 – 35 % a v priemere 40 % z objednávok celosvetovo. Aj keď Temu tvrdí, že tieto odhady nie sú v súlade s realitou, magazín Wired získal vyjadrenie od anonymného zdroja s informáciami o finančnej situácii PDD potvrdil tieto čísla.

Temu investuje obrovské sumy do reklamy a promo akcií, vrátane výdavkov v miliónoch dolárov na Super Bowl reklamy. Denne míňa reklamný rozpočet na platformách Meta a Google. Napriek rýchlemu rastu a úspechu v získavaní zákazníkov existujú obavy, že firma by sa mohla ťažko dostávať k zisku z obrovského počtu používateľov.

Firma tiež čelí logistickým problémom, ktoré spôsobujú oneskorenia pri odosielaní produktov a komplikácie procesov vrátenia tovaru. Okrem toho Temu tvrdí, že nechce byť vnímané ako čínska platforma, a preto investuje do lobbingu v USA na odvrátenie kritiky týkajúcej sa jeho dodávateľského reťazca v Číne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Týždenný sumár 23/2024: Sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače, unikátny produkt priťahuje viac ako cena, otestuje Reel ešte pred zverejnením
6 min. čítanie

Týždenný sumár 23/2024: Sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače, unikátny produkt priťahuje viac ako cena, otestuje Reel ešte pred zverejnením

Pozrite sa na príklady ako využiť aplikáciu WhatsApp for Business na zvýšenie predajov. Shein začína ponúkať zánovné položky. Zhrnuli sme najzaujímavejšie májové udalosti a pridali k nim vlastný pohľad na vec.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+