Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Temu sa snaží expandovať a spoznáva svoje limity

Čínska e-commerce aplikácia Temu vzala snahy o expanziu do Európy útokom už začiatkom tohto roka. Teraz sa snaží preraziť na americkom trhu a konkurovať firmám ako Shein a Amazon.

Temu sa snaží expandovať a spoznáva svoje limity
Zdroj: Depositphotos

Čínska e-commerce aplikácia Temu vzala snahy o expanziu do Európy útokom už začiatkom tohto roka. Teraz sa snaží preraziť na americkom trhu a konkurovať firmám ako Shein a Amazon.

Od svojho uvedenia na americký trh v septembri 2022 sa Temu rýchlo vyšplhala na vrchol stiahnutí v obchodoch s aplikáciami. Aplikácia patrí čínskej spoločnosti PDD Holdings, ktorá vlastní aj obrovskú e-commerce platformu Pinduoduo. Ponúka výrazné zľavy prostredníctvom kupónov a dotácií, pričom v súčasnosti funguje v 47 krajinách.

Týždenný podcast UPdate

Firma však čelí niekoľkým problémom. Temu bojuje s kapacitou skladu, keďže sa snaží plniť objednávky a spracovávať vrátené tovary. Navyše, spoločnosť stále stráca veľa peňazí. Odhaduje sa, že na každej objednávke v USA firma prichádza o približne 30 – 35 % a v priemere 40 % z objednávok celosvetovo. Aj keď Temu tvrdí, že tieto odhady nie sú v súlade s realitou, magazín Wired získal vyjadrenie od anonymného zdroja s informáciami o finančnej situácii PDD potvrdil tieto čísla.

Temu investuje obrovské sumy do reklamy a promo akcií, vrátane výdavkov v miliónoch dolárov na Super Bowl reklamy. Denne míňa reklamný rozpočet na platformách Meta a Google. Napriek rýchlemu rastu a úspechu v získavaní zákazníkov existujú obavy, že firma by sa mohla ťažko dostávať k zisku z obrovského počtu používateľov.

Firma tiež čelí logistickým problémom, ktoré spôsobujú oneskorenia pri odosielaní produktov a komplikácie procesov vrátenia tovaru. Okrem toho Temu tvrdí, že nechce byť vnímané ako čínska platforma, a preto investuje do lobbingu v USA na odvrátenie kritiky týkajúcej sa jeho dodávateľského reťazca v Číne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+