2 min. čítanie

Temu sa snaží expandovať a spoznáva svoje limity

Čínska e-commerce aplikácia Temu vzala snahy o expanziu do Európy útokom už začiatkom tohto roka. Teraz sa snaží preraziť na americkom trhu a konkurovať firmám ako Shein a Amazon.

Temu sa snaží expandovať a spoznáva svoje limity
Zdroj: Depositphotos

Čínska e-commerce aplikácia Temu vzala snahy o expanziu do Európy útokom už začiatkom tohto roka. Teraz sa snaží preraziť na americkom trhu a konkurovať firmám ako Shein a Amazon.

Od svojho uvedenia na americký trh v septembri 2022 sa Temu rýchlo vyšplhala na vrchol stiahnutí v obchodoch s aplikáciami. Aplikácia patrí čínskej spoločnosti PDD Holdings, ktorá vlastní aj obrovskú e-commerce platformu Pinduoduo. Ponúka výrazné zľavy prostredníctvom kupónov a dotácií, pričom v súčasnosti funguje v 47 krajinách.

Týždenný podcast UPdate

Firma však čelí niekoľkým problémom. Temu bojuje s kapacitou skladu, keďže sa snaží plniť objednávky a spracovávať vrátené tovary. Navyše, spoločnosť stále stráca veľa peňazí. Odhaduje sa, že na každej objednávke v USA firma prichádza o približne 30 – 35 % a v priemere 40 % z objednávok celosvetovo. Aj keď Temu tvrdí, že tieto odhady nie sú v súlade s realitou, magazín Wired získal vyjadrenie od anonymného zdroja s informáciami o finančnej situácii PDD potvrdil tieto čísla.

Temu investuje obrovské sumy do reklamy a promo akcií, vrátane výdavkov v miliónoch dolárov na Super Bowl reklamy. Denne míňa reklamný rozpočet na platformách Meta a Google. Napriek rýchlemu rastu a úspechu v získavaní zákazníkov existujú obavy, že firma by sa mohla ťažko dostávať k zisku z obrovského počtu používateľov.

Firma tiež čelí logistickým problémom, ktoré spôsobujú oneskorenia pri odosielaní produktov a komplikácie procesov vrátenia tovaru. Okrem toho Temu tvrdí, že nechce byť vnímané ako čínska platforma, a preto investuje do lobbingu v USA na odvrátenie kritiky týkajúcej sa jeho dodávateľského reťazca v Číne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge