3 min. čítanie

Slováci sú v nakupovaní stále neistí. eCommerce Insider prináša dáta z tretieho kvartálu

Na internete už kupujeme takmer všetko –⁠ dokazujú to čoraz obľúbenejšie nákupy pracích práškov. Absolútnym hitom sa stali sedacie súpravy.

Slováci sú v nakupovaní stále neistí. eCommerce Insider prináša dáta z tretieho kvartálu

Od 2. kvartálu sa očakával návrat k pomalému rastu slovenského e-commerce, no opak je pravdou. Oproti minulému roku sa prepadol o 9 %. David Chmelař, CEO Heureka Group, ktorá stojí za pravidelným reportingom e-commerce, to pripisuje pochybnostiam zákazníkov: “Neistota spotrebiteľov neustále bombardovaných negatívnymi správami oddiaľuje ich plánované nákupy. Tie zostávajú v rovine nevyhnutných nákupov, ktorého už je online nakupovanie súčasťou. Dnes sa na internete kupuje už takmer všetko, pričom spotrebitelia oceňujú najmä možnosť porovnať hľadaný produkt s inými či nájsť ho za čo najlepšiu cenu.  V susednom Česku, kde je e-commerce o niečo vyššej úrovni ako na Slovensku, je kvartálny prepad až -13 %. Český trh však padá z väčšej výšky, a preto nevidím zásadnejší rozdiel v zmenách nákupného správania slovenských či českých spotrebiteľov.”

Zdroj: Heureka

 

Koľko platia Slováci?

Slováci v priemere platia 65 eur na objednávku. Minulý rok to bolo až 71 eur. David Chmelař však vysvetľuje, že to nemusí byť automatický zlá správa: „Čím je online nakupovanie v krajine populárnejšie a dostupnejšie, tým častejšie ho využívame aj na menšie nákupy. Aj preto klesajúcu priemernú cenu objednávky nemôžeme považovať za negatívnu správu,” hovorí.

Zdroj: Heureka

 

Spokojnosť pomaly rastie

Zákazníci dlhodobo vyjadrujú spokojnosť s e-shopmi, čo odzrkadľuje ich pozitívne skúsenosti so službami online obchodov. Tento rok však miera spokojnosti skúpla iba o zanedbateľné 0,1 %. V oblasti slovenského e-commerce panuje vysoká konkurencia, ktorá vytvára nátlak na e-shopy, čo v konečnom dôsledku prináša výhody pre zákazníkov. Chmelař približuje, že slovenské a české e-shopy sa vyznačujú vynikajúcim servisom a ponúkajú rôzne výhody ako napríklad rýchle doručenie ešte v ten istý deň, možnosť preniesť tovar až na poschodie alebo výber z mnohých výdajných miest, čo nie je bežnou praxou vo svete e-commerce.

Čo môžeme čakať od Vianoc?

“Aj keď patrí 4. kvartál vzhľadom na nákup vianočných darčekov a očakávanej ponuky zliav  medzi najsilnejšie, neočakávame v porovnaní s predchádzajúcim rokom výraznejší nárast. Neistota spojená s infláciou, očakávaným rastom cien niektorých energií a celkovým negatívnym výhľadom slovenskej ekonomiky bude naďalej spôsobovať odkladanie nákupov. Na Vianoce budeme praktickejší a vyčkávať na akciové ponuky ako je Black Friday. E-commerce na Slovensku však má veľký priestor rásť, takže obdobie rastu, ktoré vymaže straty posledného obdobia, je len otázkou času,” uzatvára CEO Heureka Group.

 

Na svetlo sveta prišiel aj report európskeho e-commerce, o ktorom informujeme aj my a pozreli sme sa aj na české výsledky online nakupovania.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein