E-commerce pod drobnohľadom
Obrat e-commerce v Európe stúpol v roku 2022 z 849 miliárd EUR na 899 miliárd EUR, a to aj napriek výzvam spojeným s ekonomickým a politickým prostredím. Rast e-commerce v roku 2022 dosiahol 6 %, čo je menej ako v roku 2021 (12%), ale sektor stále rastie a všobecne sa očakáva jeho ďalší rast v roku 2023.
Vplyv ruského útoku na Ukrajinu viedol k vysokým inflačným sadzbám, čo zvýšilo ceny, a tým aj objem e-commerce predaja v niektorých krajinách.
Ako je na tom Slovensko?
Posvietili sme si na čísla z Česka a priniesli sme správu aj o vývoji slovenského e-commerce. Dáta Eurostatu na tento rok predpovedajú nárast o 5 percentuálnych bodov v prístupe na internet, no pokles o 5 % v počte obyvateľov, ktorí si za uplynulý rok objednali tovar online.
Predpovede ďalších trendov a vývoja
Technologický pokrok a nové obchodné riešenia, ako je 5G, rozšírená a virtuálna realita a digitálne peňaženky majú šancu preniknúť hlbšie do e-commerce a vyhladiť regionálne rozdiely. Očakáva sa tiež rastúci dopyt po udržateľnejšom e-commerce. Celý report poskytuje zaujímavé dáta z celej Európy.