2 min. čítanie

Ako si vodí Európa v online predajoch? Každoročná správa o e-commerce je von

Ecommerce Europe a EuroCommerce každoročne pripravujú správu o e-commerce v Európe. Rok 2022 priniesol vojnu aj infláciu – zložité situácie, ktoré ovplyvňujú aj nákupné správanie. Sledujte vývoj elektronického obchodu v 37 európskych krajinách.

Ako si vodí Európa v online predajoch? Každoročná správa o e-commerce je von

E-commerce pod drobnohľadom

Obrat e-commerce v Európe stúpol v roku 2022 z 849 miliárd EUR na 899 miliárd EUR, a to aj napriek výzvam spojeným s ekonomickým a politickým prostredím. Rast e-commerce v roku 2022 dosiahol 6 %, čo je menej ako v roku 2021 (12%), ale sektor stále rastie a všobecne sa očakáva jeho ďalší rast v roku 2023.

Vplyv ruského útoku na Ukrajinu viedol k vysokým inflačným sadzbám, čo zvýšilo ceny, a tým aj objem e-commerce predaja v niektorých krajinách.

Ako je na tom Slovensko?

Posvietili sme si na čísla z Česka a priniesli sme správu aj o vývoji slovenského e-commerce. Dáta Eurostatu na tento rok predpovedajú nárast o 5 percentuálnych bodov v prístupe na internet, no pokles o 5 % v počte obyvateľov, ktorí si za uplynulý rok objednali tovar online.

Zdroj: eurocommerce.eu

Predpovede ďalších trendov a vývoja

Technologický pokrok a nové obchodné riešenia, ako je 5G, rozšírená a virtuálna realita a digitálne peňaženky majú šancu preniknúť hlbšie do e-commerce a vyhladiť regionálne rozdiely. Očakáva sa tiež rastúci dopyt po udržateľnejšom e-commerce. Celý report poskytuje zaujímavé dáta z celej Európy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+