2 min. čítanie

Ako si vodí Európa v online predajoch? Každoročná správa o e-commerce je von

Ecommerce Europe a EuroCommerce každoročne pripravujú správu o e-commerce v Európe. Rok 2022 priniesol vojnu aj infláciu – zložité situácie, ktoré ovplyvňujú aj nákupné správanie. Sledujte vývoj elektronického obchodu v 37 európskych krajinách.

Ako si vodí Európa v online predajoch? Každoročná správa o e-commerce je von

E-commerce pod drobnohľadom

Obrat e-commerce v Európe stúpol v roku 2022 z 849 miliárd EUR na 899 miliárd EUR, a to aj napriek výzvam spojeným s ekonomickým a politickým prostredím. Rast e-commerce v roku 2022 dosiahol 6 %, čo je menej ako v roku 2021 (12%), ale sektor stále rastie a všobecne sa očakáva jeho ďalší rast v roku 2023.

Vplyv ruského útoku na Ukrajinu viedol k vysokým inflačným sadzbám, čo zvýšilo ceny, a tým aj objem e-commerce predaja v niektorých krajinách.

Ako je na tom Slovensko?

Posvietili sme si na čísla z Česka a priniesli sme správu aj o vývoji slovenského e-commerce. Dáta Eurostatu na tento rok predpovedajú nárast o 5 percentuálnych bodov v prístupe na internet, no pokles o 5 % v počte obyvateľov, ktorí si za uplynulý rok objednali tovar online.

Zdroj: eurocommerce.eu

Predpovede ďalších trendov a vývoja

Technologický pokrok a nové obchodné riešenia, ako je 5G, rozšírená a virtuálna realita a digitálne peňaženky majú šancu preniknúť hlbšie do e-commerce a vyhladiť regionálne rozdiely. Očakáva sa tiež rastúci dopyt po udržateľnejšom e-commerce. Celý report poskytuje zaujímavé dáta z celej Európy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+