Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Výsledky Zalanda za Q1 ukazujú, že staviť na B2C a B2B sa vyplatilo

Spoločnosť Zalando predstavila výsledky za prvý štvrťrok 2024. Čísla oproti minulému roku narástli aj napriek súčasným globálnym výzvam.

Výsledky Zalanda za Q1 ukazujú, že staviť na B2C a B2B sa vyplatilo

Oproti predchádzajúcemu obdobiu zaznamenala nemecká spoločnosť významný nárast upraveného zisku pred úrokmi a zdanením vo výške 28,3 milióna eur. Hrubý objem predaného tovaru (GMV) stúpol o 1,3 % na 3,3 miliardy eur v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Zároveň však klesli tržby z 2,3 miliardy eur v Q1 2023 na 2,2 miliardy eur za Q1 2024. Zalando za kľúčový pilier úspechu považuje zameranie na oblasti B2C a zároveň B2B.

V rámci B2C sa Zalando sústredí na zlepšovanie lifestylovej ponuky pre koncových zákazníkov. Spoločnosť rozšírila svoj sortiment o adaptívnu obuv pre deti so zdravotným postihnutím. Okrem toho priniesol AI nákupného poradcu s možnosťou merania tela. Nový nástroj je zatiaľ dostupný len na 6 trhoch.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

V oblasti B2B Zalando využíva svoj operačný systém ZEOS. Umožňuje tak značkám využívať komplexnú logistickú sieť spoločnosti na doručenie a vrátenie tovaru bez ohľadu na to, či bol zakúpený na Zalande, vo vlastnom e-shope predajcu, alebo na inej európskej platforme. V prvom štvrťroku pribudlo ďalších päť partnerov pre viackanálové plnenie ZEOS, čím sa ich celkový počet zvýšil na 27. Vo veľkoobchodnom segmente Zalandu narástli tržby o 13 % na 215 miliónov eur.

„Zákazníci B2C prejavujú zvýšený záujem o náš kvalitný sortiment, digitálne nástroje, ponuky a inšpiratívny obsah. B2B zákazníci sa hlásia k našej jedinečnej ponuke. Oba naše vektory rastu sú silné a prispievajú k výsledkom, čo dokazuje silu našich plánov,“ uzatvára finančná riaditeľka spoločnosti Zalando, Dr. Sandra Dembeck.

Komplexné výsledky spoločnosti v porovnaní s minulým rokom nájdete v oficiálnej správe.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+