2 min. čítanie

Výsledky Zalanda za Q1 ukazujú, že staviť na B2C a B2B sa vyplatilo

Spoločnosť Zalando predstavila výsledky za prvý štvrťrok 2024. Čísla oproti minulému roku narástli aj napriek súčasným globálnym výzvam.

Výsledky Zalanda za Q1 ukazujú, že staviť na B2C a B2B sa vyplatilo

Oproti predchádzajúcemu obdobiu zaznamenala nemecká spoločnosť významný nárast upraveného zisku pred úrokmi a zdanením vo výške 28,3 milióna eur. Hrubý objem predaného tovaru (GMV) stúpol o 1,3 % na 3,3 miliardy eur v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Zároveň však klesli tržby z 2,3 miliardy eur v Q1 2023 na 2,2 miliardy eur za Q1 2024. Zalando za kľúčový pilier úspechu považuje zameranie na oblasti B2C a zároveň B2B.

V rámci B2C sa Zalando sústredí na zlepšovanie lifestylovej ponuky pre koncových zákazníkov. Spoločnosť rozšírila svoj sortiment o adaptívnu obuv pre deti so zdravotným postihnutím. Okrem toho priniesol AI nákupného poradcu s možnosťou merania tela. Nový nástroj je zatiaľ dostupný len na 6 trhoch.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

V oblasti B2B Zalando využíva svoj operačný systém ZEOS. Umožňuje tak značkám využívať komplexnú logistickú sieť spoločnosti na doručenie a vrátenie tovaru bez ohľadu na to, či bol zakúpený na Zalande, vo vlastnom e-shope predajcu, alebo na inej európskej platforme. V prvom štvrťroku pribudlo ďalších päť partnerov pre viackanálové plnenie ZEOS, čím sa ich celkový počet zvýšil na 27. Vo veľkoobchodnom segmente Zalandu narástli tržby o 13 % na 215 miliónov eur.

„Zákazníci B2C prejavujú zvýšený záujem o náš kvalitný sortiment, digitálne nástroje, ponuky a inšpiratívny obsah. B2B zákazníci sa hlásia k našej jedinečnej ponuke. Oba naše vektory rastu sú silné a prispievajú k výsledkom, čo dokazuje silu našich plánov,“ uzatvára finančná riaditeľka spoločnosti Zalando, Dr. Sandra Dembeck.

Komplexné výsledky spoločnosti v porovnaní s minulým rokom nájdete v oficiálnej správe.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein