
Oproti predchádzajúcemu obdobiu zaznamenala nemecká spoločnosť významný nárast upraveného zisku pred úrokmi a zdanením vo výške 28,3 milióna eur. Hrubý objem predaného tovaru (GMV) stúpol o 1,3 % na 3,3 miliardy eur v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Zároveň však klesli tržby z 2,3 miliardy eur v Q1 2023 na 2,2 miliardy eur za Q1 2024. Zalando za kľúčový pilier úspechu považuje zameranie na oblasti B2C a zároveň B2B.
V rámci B2C sa Zalando sústredí na zlepšovanie lifestylovej ponuky pre koncových zákazníkov. Spoločnosť rozšírila svoj sortiment o adaptívnu obuv pre deti so zdravotným postihnutím. Okrem toho priniesol AI nákupného poradcu s možnosťou merania tela. Nový nástroj je zatiaľ dostupný len na 6 trhoch.
V oblasti B2B Zalando využíva svoj operačný systém ZEOS. Umožňuje tak značkám využívať komplexnú logistickú sieť spoločnosti na doručenie a vrátenie tovaru bez ohľadu na to, či bol zakúpený na Zalande, vo vlastnom e-shope predajcu, alebo na inej európskej platforme. V prvom štvrťroku pribudlo ďalších päť partnerov pre viackanálové plnenie ZEOS, čím sa ich celkový počet zvýšil na 27. Vo veľkoobchodnom segmente Zalandu narástli tržby o 13 % na 215 miliónov eur.
„Zákazníci B2C prejavujú zvýšený záujem o náš kvalitný sortiment, digitálne nástroje, ponuky a inšpiratívny obsah. B2B zákazníci sa hlásia k našej jedinečnej ponuke. Oba naše vektory rastu sú silné a prispievajú k výsledkom, čo dokazuje silu našich plánov,“ uzatvára finančná riaditeľka spoločnosti Zalando, Dr. Sandra Dembeck.
Komplexné výsledky spoločnosti v porovnaní s minulým rokom nájdete v oficiálnej správe.