4 min. čítanie

Zalando zavádza fulfillment pre predajcov tretích strán. Služba sa nazýva ZEOS

Po úspešnej pilotnej prevádzke svojej viackanálovej služby spracovania objednávok spoločnosť Zalando spúšťa ZEOS - operačný systém elektronického obchodu Zalando. ZEOS umožňuje značkám využívať komplexnú logistickú sieť Zalando na doručenie a vrátenie tovaru bez ohľadu na to, kde bol zakúpený - či už na Zalande, vo vlastnom internetovom obchode predajcu alebo dokonca na inej európskej platforme. Služba je dostupná nielen pre existujúcich partnerov Zalando, ale pre všetkých hráčov v oblasti módy a životného štýlu.

Zalando zavádza fulfillment pre predajcov tretích strán. Služba sa nazýva ZEOS

Čo je ZEOS Fulfillment?

Spoločnosť Zalando spustila pilotný projekt viackanálového spracovania objednávok s vybranými partnermi, ktorý bude teraz spustený pod špeciálnou značkou ZEOS Fulfillment. Toto riešenie umožňuje značkám a maloobchodníkom realizovať viackanálový predaj prostredníctvom jedného centrálneho zásobovania, jednej integrácie dopravcov a jedného používateľského rozhrania. S novým názvom Zalando zároveň rozširuje dosah viackanálového riešenia a sprístupňuje ho nielen existujúcim partnerom, ale všetkým hráčom v oblasti módy a životného štýlu, bez ohľadu na to, či svoj tovar predávajú prostredníctvom Zalanda alebo nie. Využitím infraštruktúry, technológie a odborných znalostí spoločnosti Zalando je cieľom vytvoriť zo systému ZEOS operačný systém elektronického obchodu pre módny a lifestylový priemysel v Európe, ktorý bude poskytovať špičkové riešenia pre značky a maloobchodníkov.

Koncept je jednoduchý, ale transformatívny: ZEOS sa stará o zložité logistické procesy a umožňuje značkám sústrediť sa na ich hlavnú činnosť, módu a životný štýl. Partneri musia svoj tovar len odoslať do siete 12 skladov Zalanda a ZEOS sa postará o zvyšok. Vďaka jednotnej integrácii majú prístup k viac ako 40 dopravcom, ktorí ponúkajú viac ako 160 lokalizovaných možností doručenia a vrátenia tovaru na 23 európskych trhoch. Bez ohľadu na to, či sa nákup uskutoční na Zalande, vo vlastnom internetovom obchode značky alebo aj na iných európskych nákupných platformách, ZEOS Fulfillment zaručuje efektívne spracovanie a rýchle odoslanie objednaného tovaru.

“Európsky trh ponúka pre módne a lifestylové značky a maloobchodníkov obrovskú príležitosť na rast. Zároveň je však veľmi náročné sa na ňom orientovať vzhľadom na rastúce očakávania spotrebiteľov a rastúci význam platforiem viacerých značiek, čo zvyšuje fragmentáciu a zložitosť ich obchodnej cesty,” hovorí Jan Bartels, senior viceprezident B2B v spoločnosti Zalando. “Prostredníctvom systému ZEOS sa hlásime k vízii využiť plný potenciál Európy a poskytnúť hráčom v oblasti módy a životného štýlu nástroje na riadenie ich viackanálového predaja v rámci jednej jednotnej platformy,” pokračuje Bartels.

Týždenný podcast UPdate

Spoločnosť Zalando začala cestu sprístupňovania svojich služieb spracovania objednávok, prepravy a vrátenia tovaru prostredníctvom Zalando Logistics Solutions a sprístupnila ich partnerom, ktorí predávajú prostredníctvom tejto platformy. Logistics Solutions v súčasnosti využíva viac ako 1 000 partnerov, pričom v súčasnosti je obsluhovaných 23 európskych trhov.

Pred spustením systému ZEOS bolo multikanálové riešenie na spracovanie objednávok v posledných mesiacoch intenzívne testované s vybranými partnerskými značkami a postupne sa rozšírilo na ďalšie trhy a predajné kanály vrátane popredných európskych platforiem elektronického obchodu. Do systému sa už zapojilo približne 30 značiek a predajcov vrátane značky Pepe Jeans, značky AWWG, a poľskej značky Kazar.

“Pravdou je, že ponuka ZEOS je revolučná. Keď sme sa dozvedeli o novom viackanálovom riešení na spracovanie objednávok, bolo jasné, že chceme byť jeho súčasťou a expandovať na nové trhy. V najbližších rokoch máme veľké ambície a teší nás, že plán značky ZEOS im zodpovedá,” hovorí Radomir Kiepas, partner pre rozvoj B2B v spoločnosti Kazar.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

“Vstup na európsky online trh ako módna značka alebo predajca predstavuje labyrint výziev, najmä pokiaľ ide o splnenie rozdielnych očakávaní spotrebiteľov v Českej republike, ale napríklad aj v Holandsku. Vyvážiť viacero predajných kanálov a zároveň splniť rôzne požiadavky platforiem, ako je napríklad zobrazenie produktov a dodacie lehoty, je náročná úloha. Navigácia vo vzťahoch s miestnymi dopravcami pridáva ďalšiu úroveň zložitosti, nehovoriac o značných investíciách do logistiky. Spoločnosť ZEOS poskytuje českým značkám nástroje, ktoré potrebujú na rýchlu expanziu po celej Európe, a my im umožňujeme osloviť milióny zákazníkov prostredníctvom trhovísk a vlastných webových stránok. Sme nadšení, že môžeme našim partnerom pomôcť maximalizovať predaj a ziskovosť,” hovorí Daniel Rogiński, výkonný riaditeľ spoločnosti Zalando pre Českú republiku a strednú a východnú Európu.

Spoločnosť ZEOS je súčasťou spoločnosti Zalando SE a je samostatne fungujúcim subjektom, ktorý sa plne zameriava na to, aby značky a maloobchodníci boli úspešní vo svojich stratégiách elektronického obchodu. Pre spoločnosť ZEOS pracuje približne 350 ľudí v Berlíne a Štokholme. Zalando Logistics Solutions, t. j. služby spracovania, prepravy a vrátenia tovaru pre partnerov predávajúcich prostredníctvom Zalando, sú stále k dispozícii a zostávajú nezmenené. Viac informácií nájdete na stránke zeos.eu

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+