3 min. čítanie

Američania trhli rekord: na nákupy v mobiloch pustili 35,9 miliardy dolárov

Online nákupy sa každý rok tešia väčšej obľube. Na nákupy cez chytré zariadenia si posvietila spoločnosť Adobe a zverejnila svoj prvý súbor poznatkov o online nakupovaní v predvianočnej sezóne. Štúdia prebiehala celý október 2023 na americkom trhu.

Američania trhli rekord: na nákupy v mobiloch pustili 35,9 miliardy dolárov

Američania pred veľkými nákupnými dňami počas Cyber Week strategicky riadia svoje dovolenkové rozpočty. Využívajú skoré ponuky a flexibilnú platobnú metódu Buy Now Pay Later (BNPL), ktorá tento rok zaznamenala silný nárast.

Online nákupy v októbri 2023 medziročne vzrástli o 46,7 % na 35,9 miliardy USD. Od januára 2023 do októbra 2023 online výdavky medziročne vzrástli o 10,6 % na 354,7 miliardy USD. Môže za to aj dôraz na intuitívnejšie mobilné nakupovanie, ktoré uľahčuje spotrebiteľom nákupy aj na menších obrazovkách.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Analytik spoločnosti Adobe Digital Insights Vivek Pandya vysvetľuje: “Naďalej zažívame náročnú ekonomickú situáciu, keď sa zvyšujúce náklady spotrebiteľov prejavujú rastom úrokových sadzieb, infláciou cien potravín, obnovením splácania študentských pôžičiek a ďalšími javmi. Napriek neistote v makroprostredí údaje spoločnosti Adobe Analytics ukázali, že spotrebitelia zostávajú pred veľkou dovolenkovou sezónou odolní a využívajú každú príležitosť na efektívnejšie riadenie svojich rozpočtov.”

Užívatelia sa obracajú na umelú inteligenciu

V októbri 2023 spotrebitelia minuli online 76,8 miliardy dolárov – medziročne o 5,9 % viac. Od začiatku roka sa toto číslo vyšplhalo na 759 miliárd USD online, čo predstavuje medziročný nárast o 4,3 %.

“V nedávnom doplnkovom prieskume sme zistili, že spotrebitelia pri nakupovaní online čoraz častejšie využívajú generatívnu umelú inteligenciu,” hovorí Vivek Pandya. “Veria, že zlepšuje zážitok z online nakupovania a plánujú používať generatívnu AI v tejto sviatočnej sezóne na rýchle nájdenie konkrétnych položiek, identifikáciu najlepších ponúk a na získanie odporúčaní značiek a produktov.”

Marketéri a predávajúci si našli cesty ako motivovať zákazníkov k míňaniu. Využívajú skoré zľavy a flexibilné platobné metódy, ako je napríklad spomínané BNPL.

Američania radi nakupujú hneď a platia neskôr

Získané údaje naznačujú, že zákazníci budú aj v tejto sezóne využívať flexibilné platobné metódy, pretože hľadajú nové spôsoby, ako spravovať svoje dovolenkové rozpočty. V októbri sa vďaka BNPL vynaložilo na online platby 6,4 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 6 %. Od začiatku roka 2023 až do októbra dosiahli príjmy pripísané BNPL 58,5 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 14,5 %. Spoločnosť Adobe očakáva, že používanie BNPL dosiahne vrchol v novembri a na Cyber Monday.

Šetrenie pri vianočných nákupoch

Značky a maloobchodníci sa pustili do skorých sviatočných zliav v oblasti elektroniky a oblečenia. Niektoré produkty sú zľavnené až o 12 %, resp. 9 %. Výhodnejšie nákupy zvyšujú záujem zákazníkov.

V októbri 2023 boli online nákupy silné a predstavovali 18 % objednávok maloobchodníkov. V porovnaní s rovnakým obdobím za minulý rok ide však iba o jednopercentný nárast. Medzi najpredávanejšie hračky na internete patrí Lego, Barbie, Squishmallows, výtvarné sady, akčné figúrky a plyšové hračky. Medzi najpredávanejšiu elektroniku patria slúchadlá Bluetooth, inteligentné domáce a streamovacie zariadenia, detské tablety a inteligentné hodinky. Okrem toho sa veľmi dobre predávali zariadenia a hry na videohry, ako napríklad PlayStation 5, Nintendo Switch, Super Mario Bros. Wonder, Marvel’s Spider-Man 2 a Madden 24.

Spoločnosť Adobe očakáva, že v decembri sa využívanie služby vyzdvihnutia tovaru zvýši, pretože spotrebitelia tým šetria za dopravu a vyhýbajú omeškaným donáškam pri nákupoch na poslednú chvíľu.  

Index digitálnych cien spoločnosti Adobe ukazuje, že ceny online v októbri 2023 medziročne klesli o 6 %, a to nepretržite za dobu 14 mesiacov. Ak by sa zohľadnila online deflácia, rast by predstavoval 11,9 %.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+