3 min. čítanie

Američania trhli rekord: na nákupy v mobiloch pustili 35,9 miliardy dolárov

Online nákupy sa každý rok tešia väčšej obľube. Na nákupy cez chytré zariadenia si posvietila spoločnosť Adobe a zverejnila svoj prvý súbor poznatkov o online nakupovaní v predvianočnej sezóne. Štúdia prebiehala celý október 2023 na americkom trhu.

Američania trhli rekord: na nákupy v mobiloch pustili 35,9 miliardy dolárov

Američania pred veľkými nákupnými dňami počas Cyber Week strategicky riadia svoje dovolenkové rozpočty. Využívajú skoré ponuky a flexibilnú platobnú metódu Buy Now Pay Later (BNPL), ktorá tento rok zaznamenala silný nárast.

Online nákupy v októbri 2023 medziročne vzrástli o 46,7 % na 35,9 miliardy USD. Od januára 2023 do októbra 2023 online výdavky medziročne vzrástli o 10,6 % na 354,7 miliardy USD. Môže za to aj dôraz na intuitívnejšie mobilné nakupovanie, ktoré uľahčuje spotrebiteľom nákupy aj na menších obrazovkách.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Analytik spoločnosti Adobe Digital Insights Vivek Pandya vysvetľuje: „Naďalej zažívame náročnú ekonomickú situáciu, keď sa zvyšujúce náklady spotrebiteľov prejavujú rastom úrokových sadzieb, infláciou cien potravín, obnovením splácania študentských pôžičiek a ďalšími javmi. Napriek neistote v makroprostredí údaje spoločnosti Adobe Analytics ukázali, že spotrebitelia zostávajú pred veľkou dovolenkovou sezónou odolní a využívajú každú príležitosť na efektívnejšie riadenie svojich rozpočtov.“

Užívatelia sa obracajú na umelú inteligenciu

V októbri 2023 spotrebitelia minuli online 76,8 miliardy dolárov – medziročne o 5,9 % viac. Od začiatku roka sa toto číslo vyšplhalo na 759 miliárd USD online, čo predstavuje medziročný nárast o 4,3 %.

„V nedávnom doplnkovom prieskume sme zistili, že spotrebitelia pri nakupovaní online čoraz častejšie využívajú generatívnu umelú inteligenciu,“ hovorí Vivek Pandya. „Veria, že zlepšuje zážitok z online nakupovania a plánujú používať generatívnu AI v tejto sviatočnej sezóne na rýchle nájdenie konkrétnych položiek, identifikáciu najlepších ponúk a na získanie odporúčaní značiek a produktov.“

Marketéri a predávajúci si našli cesty ako motivovať zákazníkov k míňaniu. Využívajú skoré zľavy a flexibilné platobné metódy, ako je napríklad spomínané BNPL.

Američania radi nakupujú hneď a platia neskôr

Získané údaje naznačujú, že zákazníci budú aj v tejto sezóne využívať flexibilné platobné metódy, pretože hľadajú nové spôsoby, ako spravovať svoje dovolenkové rozpočty. V októbri sa vďaka BNPL vynaložilo na online platby 6,4 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 6 %. Od začiatku roka 2023 až do októbra dosiahli príjmy pripísané BNPL 58,5 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 14,5 %. Spoločnosť Adobe očakáva, že používanie BNPL dosiahne vrchol v novembri a na Cyber Monday.

Šetrenie pri vianočných nákupoch

Značky a maloobchodníci sa pustili do skorých sviatočných zliav v oblasti elektroniky a oblečenia. Niektoré produkty sú zľavnené až o 12 %, resp. 9 %. Výhodnejšie nákupy zvyšujú záujem zákazníkov.

V októbri 2023 boli online nákupy silné a predstavovali 18 % objednávok maloobchodníkov. V porovnaní s rovnakým obdobím za minulý rok ide však iba o jednopercentný nárast. Medzi najpredávanejšie hračky na internete patrí Lego, Barbie, Squishmallows, výtvarné sady, akčné figúrky a plyšové hračky. Medzi najpredávanejšiu elektroniku patria slúchadlá Bluetooth, inteligentné domáce a streamovacie zariadenia, detské tablety a inteligentné hodinky. Okrem toho sa veľmi dobre predávali zariadenia a hry na videohry, ako napríklad PlayStation 5, Nintendo Switch, Super Mario Bros. Wonder, Marvel’s Spider-Man 2 a Madden 24.

Spoločnosť Adobe očakáva, že v decembri sa využívanie služby vyzdvihnutia tovaru zvýši, pretože spotrebitelia tým šetria za dopravu a vyhýbajú omeškaným donáškam pri nákupoch na poslednú chvíľu.  

Index digitálnych cien spoločnosti Adobe ukazuje, že ceny online v októbri 2023 medziročne klesli o 6 %, a to nepretržite za dobu 14 mesiacov. Ak by sa zohľadnila online deflácia, rast by predstavoval 11,9 %.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali
3 min. čítanie

Slováci nechcú digitálne pozlátko. Chcú, aby online nákupy fungovali

Slováci nechcú len digitálnu zábavu. Hľadajú nástroje, ktoré im nákup zjednodušia. Zákazníci ukazujú, že ak sa o nich obchodník stará offline, pokojne za ním prejdú aj do online prostredia. A hoci metaverzum ešte nie je mainstream, väčšina spotrebiteľov ho úplne neodmieta. Čo ďalšie prezrádza najnovší prieskum Médiá a technológie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge