4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prajeme vám príjemný letný deň. V dnešnom súhrne noviniek z ecommerce sa budeme venovať optimalizácii Google Ads kampaní a zakladateľ Ecommerce Bridge Štefan Polgári nám trochu pomudruje o digitálnom detoxe. Celý diel Mudrovačky, ako aj viac info o témach z dnešného podcastu nájdete na webe ecommercebridge.sk

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Instagram v poslednom čase stráca dych a jeho inovácie sa až nápadne podobajú na tie od konkurencie. Je všeobecne známe, že Instagram kopíruje funkcie TikToku, najnovšie má však v hľadáčiku aplikáciu BeReal a jej funkciu duálneho fotoaparátu. Instagram nedávno predstavil novú funkciu, vďaka ktorej môžu užívatelia zachytávať obsah a svoje reakcie súčasne pomocou predného aj zadného fotoaparátu telefónu. A teraz testuje ďalšiu funkciu. Tá umožní pridať k príspevkom QR kód, ktorí môžu ostatní užívatelia naskenovať a pomocou mapy vidieť, kde sa práve nachádzate. Rovnako ako aplikácia BeReal. Je to riadna zhoda náhod,  čo poviete? 

zdroj: Instagram

PPC špecialista Miroslav Zemenčík z online marketingovej agentúry High 5 studio otvoril zaujímavú tému optimalizácie Google Ads kampaní. Chcete vedieť, na ktoré metriky sa zamerať a ako pristupovať k optimalizácii? A čo je to vlastne stratégia optimalizácie Google Ads účtu? Ak neviete zadefinovať rozdiel medzi strategickou a performance optimalizáciou, určite si prečítajte článok s názvom “Strategická optimalizácia Google Ads kampaní vs. Performance optimalizácia Google Ads kampaní”.  Článok nájdete v sekcii marketing na ecommercebridge.sk

Počuli ste už o českom startupe Adam a o tom ako prepája overených maliarov so zákazníkmi? Za vopred stanovenú cenu startup zabezpečí, že maliar bude na dohodnutom mieste v dohodnutom čase. Môžete si zaobstarať vymaľovaný byt bez zbytočných prieťahov. V Českej republike a na Slovensku má Adam každý mesiac rekordný počet objednávok a v rovnaký scenár dúfa aj v zahraničí. Len v priebehu niekoľkých mesiacov ostrej prevádzky už získal niekoľko tisíc objednávok a teraz smeruje do Poľska a Maďarska.

Jedna z najväčších spoločnosti na donášku jedla na svete, Just Eat Takeaway.com spúšťa pilotnú prevádzku rozvozu potravín a jedla prostredníctvom vlastného obchodu v Berlíne. Cieľom pilotného programu je rozšíriť službu donášky potravín aj vďaka niekoľkým tisícom kuriérov, ktoré v Berlíne zamestnáva. Spoločnosť očakáva, že čas doručenia bude približne 20 minút a služba bude spočiatku dostupná v okruhu 2 kilometrov od jej berlínskej predajne. Toto oznámenie nadväzuje na celosvetový záväzok holandskej spoločnosti Just Eat Takeaway.com rozvíjať a rozširovať svoju sieť donáškových služieb. V súčasnosti spoločnosť obsluhuje približne 25 000 obchodov a na Slovensku je známa pod značkou Bistro.sk

zdroj: Justeat

Štefan Polgári prináša ďalší diel “Mudrovačky”. Tentokrát o digitálnom detoxe. Ak počas dovolenky riešite neustále vyzváňanie telefónu, pípanie notifikácií, scrollovanie sociálnych sietí, irelevantné maily, možno je čas na radikálne, ale efektívne riešenie. Pre ľudí pracujúcich v online prostredí je “odstrihnutie sa” možno ťažké, ale dôležité zároveň. Ako sa zbaviť závislosti na sociálnych sieťach, ako sa naučiť nečítať maily a prečo je fajn mať v zálohe ďalší telefón? Aj to sa dozviete v najnovšej Mudrovačke s názvom  “Na dovolenke neotvárajte email, nič dobré vás tam nečaká”.

V holandskom ecommerce ešte chvíľu zostaneme. Spoločnosť Otrium zaznamenala v minulom roku značné straty a je v mínuse 50 miliónov eur. Otrium je online módna platforma založená v roku 2016 v Holandsku a do povedomia sa dostala vďaka predaju nadbytočných zásob od špičkových značiek, ako sú G-star a Puma. Straty sú spôsobené rýchlou zahraničnou expanziou a mzdovými nákladmi, ktoré stúpli o 300 %, ale aj právami na zhodnotenie akcií. V minulom roku sa platforma vydala do zámoria, pričom jej nové distribučné centrá sa nachádzajú v Spojených štátoch, v Spojenom kráľovstve, a tiež v Portugalsku a Francúzsku.

zdroj: Otrium

Kenské startupy získali v prvej polovici roka 2022 takmer jednu miliardu dolárov. Z údajov databázy Big Deal vyplýva, že z veľkého afrického kvarteta, ktoré zahŕňa Nigériu, Egypt a Južnú Afriku, patrí Keni v tomto roku zatiaľ prvé miesto. Podľa Big Deal získala táto východoafrická krajina v prvom polroku tohto roka prostredníctvom 76 transakcií 820 miliónov USD, čo predstavuje 422% nárast získaných finančných prostriedkov v porovnaní s podobným obdobím minulého roka. Zaujímavosťou je, že takmer polovicu z tohto rizikového kapitálu získali len dve spoločnosti: Sun King, ktorá je poskytovateľom solárnej energie a Wasoko, maloobchodná a B2B ecommerce platforma. Rast Kene je pozoruhodný vzhľadom na to, že rastie v čase, keď sa financovanie rizikového kapitálu na celom svete naďalej spomaľuje. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+