4 min. čítanie

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prajeme vám príjemný letný deň. V dnešnom súhrne noviniek z ecommerce sa budeme venovať optimalizácii Google Ads kampaní a zakladateľ Ecommerce Bridge Štefan Polgári nám trochu pomudruje o digitálnom detoxe. Celý diel Mudrovačky, ako aj viac info o témach z dnešného podcastu nájdete na webe ecommercebridge.sk

Týždenný sumár Ecommerce Bridge

Prehľad noviniek

Instagram v poslednom čase stráca dych a jeho inovácie sa až nápadne podobajú na tie od konkurencie. Je všeobecne známe, že Instagram kopíruje funkcie TikToku, najnovšie má však v hľadáčiku aplikáciu BeReal a jej funkciu duálneho fotoaparátu. Instagram nedávno predstavil novú funkciu, vďaka ktorej môžu užívatelia zachytávať obsah a svoje reakcie súčasne pomocou predného aj zadného fotoaparátu telefónu. A teraz testuje ďalšiu funkciu. Tá umožní pridať k príspevkom QR kód, ktorí môžu ostatní užívatelia naskenovať a pomocou mapy vidieť, kde sa práve nachádzate. Rovnako ako aplikácia BeReal. Je to riadna zhoda náhod,  čo poviete? 

zdroj: Instagram

PPC špecialista Miroslav Zemenčík z online marketingovej agentúry High 5 studio otvoril zaujímavú tému optimalizácie Google Ads kampaní. Chcete vedieť, na ktoré metriky sa zamerať a ako pristupovať k optimalizácii? A čo je to vlastne stratégia optimalizácie Google Ads účtu? Ak neviete zadefinovať rozdiel medzi strategickou a performance optimalizáciou, určite si prečítajte článok s názvom “Strategická optimalizácia Google Ads kampaní vs. Performance optimalizácia Google Ads kampaní”.  Článok nájdete v sekcii marketing na ecommercebridge.sk

Počuli ste už o českom startupe Adam a o tom ako prepája overených maliarov so zákazníkmi? Za vopred stanovenú cenu startup zabezpečí, že maliar bude na dohodnutom mieste v dohodnutom čase. Môžete si zaobstarať vymaľovaný byt bez zbytočných prieťahov. V Českej republike a na Slovensku má Adam každý mesiac rekordný počet objednávok a v rovnaký scenár dúfa aj v zahraničí. Len v priebehu niekoľkých mesiacov ostrej prevádzky už získal niekoľko tisíc objednávok a teraz smeruje do Poľska a Maďarska.

Jedna z najväčších spoločnosti na donášku jedla na svete, Just Eat Takeaway.com spúšťa pilotnú prevádzku rozvozu potravín a jedla prostredníctvom vlastného obchodu v Berlíne. Cieľom pilotného programu je rozšíriť službu donášky potravín aj vďaka niekoľkým tisícom kuriérov, ktoré v Berlíne zamestnáva. Spoločnosť očakáva, že čas doručenia bude približne 20 minút a služba bude spočiatku dostupná v okruhu 2 kilometrov od jej berlínskej predajne. Toto oznámenie nadväzuje na celosvetový záväzok holandskej spoločnosti Just Eat Takeaway.com rozvíjať a rozširovať svoju sieť donáškových služieb. V súčasnosti spoločnosť obsluhuje približne 25 000 obchodov a na Slovensku je známa pod značkou Bistro.sk

zdroj: Justeat

Štefan Polgári prináša ďalší diel “Mudrovačky”. Tentokrát o digitálnom detoxe. Ak počas dovolenky riešite neustále vyzváňanie telefónu, pípanie notifikácií, scrollovanie sociálnych sietí, irelevantné maily, možno je čas na radikálne, ale efektívne riešenie. Pre ľudí pracujúcich v online prostredí je “odstrihnutie sa” možno ťažké, ale dôležité zároveň. Ako sa zbaviť závislosti na sociálnych sieťach, ako sa naučiť nečítať maily a prečo je fajn mať v zálohe ďalší telefón? Aj to sa dozviete v najnovšej Mudrovačke s názvom  “Na dovolenke neotvárajte email, nič dobré vás tam nečaká”.

V holandskom ecommerce ešte chvíľu zostaneme. Spoločnosť Otrium zaznamenala v minulom roku značné straty a je v mínuse 50 miliónov eur. Otrium je online módna platforma založená v roku 2016 v Holandsku a do povedomia sa dostala vďaka predaju nadbytočných zásob od špičkových značiek, ako sú G-star a Puma. Straty sú spôsobené rýchlou zahraničnou expanziou a mzdovými nákladmi, ktoré stúpli o 300 %, ale aj právami na zhodnotenie akcií. V minulom roku sa platforma vydala do zámoria, pričom jej nové distribučné centrá sa nachádzajú v Spojených štátoch, v Spojenom kráľovstve, a tiež v Portugalsku a Francúzsku.

zdroj: Otrium

Kenské startupy získali v prvej polovici roka 2022 takmer jednu miliardu dolárov. Z údajov databázy Big Deal vyplýva, že z veľkého afrického kvarteta, ktoré zahŕňa Nigériu, Egypt a Južnú Afriku, patrí Keni v tomto roku zatiaľ prvé miesto. Podľa Big Deal získala táto východoafrická krajina v prvom polroku tohto roka prostredníctvom 76 transakcií 820 miliónov USD, čo predstavuje 422% nárast získaných finančných prostriedkov v porovnaní s podobným obdobím minulého roka. Zaujímavosťou je, že takmer polovicu z tohto rizikového kapitálu získali len dve spoločnosti: Sun King, ktorá je poskytovateľom solárnej energie a Wasoko, maloobchodná a B2B ecommerce platforma. Rast Kene je pozoruhodný vzhľadom na to, že rastie v čase, keď sa financovanie rizikového kapitálu na celom svete naďalej spomaľuje. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?
4 min. čítanie

Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?

Príjmy zo streamovacích služieb prvýkrát v histórii prekonali tradičnú televíziu. Podľa eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podiel lineárnej TV na trhu predplatného v USA tvoriť už len tretinu. Spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú flexibilné služby dostupné kedykoľvek a kdekoľvek. Ako sa tým môže inšpirovať e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+