2 min. čítanie

Otrium skončila v obrovskej strate, napriek tomu rastie

Holandská módna platforma Otrium zaznamenala v minulom roku značné straty. Spoločnosť je v mínuse 50 miliónov eur. Rok predtým boli straty na úrovni 8,4 milióna eur. Je to spôsobené najmä expanziou spoločnosti a odmenami pre manažment. 

Otrium skončila v obrovskej strate, napriek tomu rastie

Otrium je online módna platforma, ktorú založili Milan Daniels a Max Klijnstra v roku 2015 v Holandsku. Tá sa do povedomia dostala ako predajca prebytočných skladových zásob od špičkových značiek napr. G-star alebo Puma. Skladové zásoby svetoznámych značiek predáva zákazníkom predovšetkým v západnej a strednej Európe. Ako informoval holandský Quote, módna platforma sa má nachádzať v strate 50 miliónov eur. Ešte v roku 2020 boli straty na úrovni 8,4 milióna eur. 

Zhodnotenie akcií predstavuje tretinu červených čísel

Keďže spoločnosť Otrium vzrástla z 85 na 151 zamestnancov, výrazne sa zvýšili mzdové náklady: zo 4 miliónov na 19 miliónov eur. Zároveň pribudli noví zamestnanci v oblasti manažmentu. Zakladatelia projektu Daniels a partner Klijnstra, ktorí sú od minulého roka zaradení do rebríčka Quote 500, sa obklopili deväťčlenným manažérskym tímom. Vrcholový manažment má okrem odmien nárok na SAR, tzv. zhodnotenie akcií. Tieto bonusy predstavujú tretinu červených čísel. Mladí šéfovia sa však neobávajú. Podľa dostupných údajov sa v súvahe nachádza hotovosť vo výške 94 miliónov eur.

V priebehu dvoch rokov získala Otrium na svoj rast 144 miliónov eur.

V priebehu dvoch rokov získala Otrium na svoj rast 144 miliónov eur. A tieto prostriedky investuje naozaj dynamicky. Otvorila hneď niekoľko distribučných centier a okrem Európy expanduje aj v zámorí. Paradoxne svoj najväčší rast spoločnosť zaznamenala počas pandémie, kedy otvorila distribučné centrá v USA a Spojenom kráľovstve. 

Niektorí zamestnanci nikdy neprídu do headofficu pretože žiaden nie je. Neexistuje žiadna okázalá centrála v Amsterdame. Okrem Holandska pracujú zamestnanci v Spojenom kráľovstve, Portugalsku, Nemecku, Francúzsku a USA.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články