Prezradíme vám menšie tajomstvo. Väčšina e-shopov zamaká na UX (používateľskej skúsenosti) „len“ v rámci webu a nákupný košík častokrát zaostáva. Dizajn môže byť krásny, no pokiaľ sa zákazník nevie riadne zorientovať, prípadne sa mu niečo nepozdáva alebo má neistotu ohľadom bezpečnosti, väčšinou opustí stránku bez zaplatenia a tovar skúša nájsť niekde inde. Na čo sa pri optimalizácii nákupného košíka zamerať?
Zbytočne to nekomplikujte
Skúste si odpozorovať kroky, pri ktorých sa zákazník zasekne a z webu odíde. Máte nákup podmienený registráciou? Drvivá väčšina nakupujúcich chce platbu vybaviť rýchlo a nestrácať čas vypĺňaním osobných údajov. To sa týka aj zbierania údajov z kontaktných formulárov, skúste ich čo najviac skrátiť a potrebné informácie získať dodatočne.
Ak pri nákupe chcete zákazníkovi odporučiť dodatočný tovar, ktorý by sa mu mohol páčiť a očakávate, že si ho prihodí do košíka, myslite na prehľadnosť, vyhnite sa mätúcim krokom a prílišnému množstvu informácií. Ako vraví zlaté rokmi overené pravidlo – menej je niekedy viac.
Ponúknite zákazníkom obľúbené platobné metódy
Všetci preferujeme určitý druh platby a pri nákupe očakávame, že nám ho e-shop poskytne. Dobierka nestačí, nielen v našich končinách patria medzi topky Apple Pay a Google Pay, pridajte k tomu klasickú platbu kartou, bankový prevod a vyhoviete väčšine zákazníkov. Doprajte svojmu e-shopu platobnú bránu, ktorá ponúka všetky spomínané platobné metódy a ktorej dizajn a UX prispeje k pozitívnej skúsenosti zákazníkov.
Dbajte na bezpečnosť
Základným prvkom pre dokončenie nákupu je dôveryhodnosť pokladne e-shopu. Eliminujte bezpečnostné riziká a uistite sa, že platobná brána spĺňa bezpečnostné štandardy ako PCI DSS.
…nezabúdajte na mobil a tablet 😉
Otestujte si nákup aj na iných obrazovkách ako len na počítači. Responzivita na mobilnom telefóne či tablete je kľúčová. Že to je jasné? Možno by ste sa čudovali, koľko začínajúcich webov tento detail podcení.
Prezentujte svoju značku
Na záver máme ešte jedno odporúčanie – branding. Nebojte sa zobrazovať logo značky všade, vrátane procesu platby. Opäť tým prispejete k dôveryhodnosti e-shopu, zákazníkom sa o to viac dostanete do povedomia a budú náchylnejší u vás nakúpiť aj nabudúce.
Ponaháňajte svojho UX dizajnéra a venujte pozornosť nákupnému procesu. Zjednodušením a spríjemnením platby na e-shope pozitívne prispejete k zvýšeniu konverznej miery.