2 min. čítanie

Nepodceňujte používateľskú skúsenosť v nákupnom košíku

Máte nadupaný web, perfektný dizajn, super produkty aj ceny, no zákazníci aj napriek tomu opúšťajú nákupné košíky bez dokončenia platby? Pravdepodobne sa zasekli pri platobnom procese a klikli na konkurenciu, ktorá im nákup zjednodušila. Prečítajte si praktické rady, ako vylepšiť nákupný proces aj na vašom e-shope.  

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Nepodceňujte používateľskú skúsenosť v nákupnom košíku

Prezradíme vám menšie tajomstvo. Väčšina e-shopov zamaká na UX (používateľskej skúsenosti) „len“ v rámci webu a nákupný košík častokrát zaostáva. Dizajn môže byť krásny, no pokiaľ sa zákazník nevie riadne zorientovať, prípadne sa mu niečo nepozdáva alebo má neistotu ohľadom bezpečnosti, väčšinou opustí stránku bez zaplatenia a tovar skúša nájsť niekde inde. Na čo sa pri optimalizácii nákupného košíka zamerať?

Zbytočne to nekomplikujte

Skúste si odpozorovať kroky, pri ktorých sa zákazník zasekne a z webu odíde. Máte nákup podmienený registráciou? Drvivá väčšina nakupujúcich chce platbu vybaviť rýchlo a nestrácať čas vypĺňaním osobných údajov. To sa týka aj zbierania údajov z kontaktných formulárov, skúste ich čo najviac skrátiť a potrebné informácie získať dodatočne. 

Ak pri nákupe chcete zákazníkovi odporučiť dodatočný tovar, ktorý by sa mu mohol páčiť a očakávate, že si ho prihodí do košíka, myslite na prehľadnosť, vyhnite sa mätúcim krokom a prílišnému množstvu informácií. Ako vraví zlaté rokmi overené pravidlo – menej je niekedy viac.

 Ponúknite zákazníkom obľúbené platobné metódy

Všetci preferujeme určitý druh platby a pri nákupe očakávame, že nám ho e-shop poskytne. Dobierka nestačí, nielen v našich končinách patria medzi topky Apple Pay a Google Pay, pridajte k tomu klasickú platbu kartou, bankový prevod a vyhoviete väčšine zákazníkov. Doprajte svojmu e-shopu platobnú bránu, ktorá ponúka všetky spomínané platobné metódy a ktorej dizajn a UX prispeje k pozitívnej skúsenosti zákazníkov.

Dbajte na bezpečnosť

Základným prvkom pre dokončenie nákupu je dôveryhodnosť pokladne e-shopu. Eliminujte bezpečnostné riziká a uistite sa, že platobná brána spĺňa bezpečnostné štandardy ako PCI DSS.

…nezabúdajte na mobil a tablet 😉

Otestujte si nákup aj na iných obrazovkách ako len na počítači. Responzivita na mobilnom telefóne či tablete je kľúčová. Že to je jasné? Možno by ste sa čudovali, koľko začínajúcich webov tento detail podcení.

Týždenný podcast UPdate

Prezentujte svoju značku

Na záver máme ešte jedno odporúčanie – branding. Nebojte sa zobrazovať logo značky všade, vrátane procesu platby. Opäť tým prispejete k dôveryhodnosti e-shopu, zákazníkom sa o to viac dostanete do povedomia a budú náchylnejší u vás nakúpiť aj nabudúce.

Ponaháňajte svojho UX dizajnéra a venujte pozornosť nákupnému procesu. Zjednodušením a spríjemnením platby na e-shope pozitívne prispejete k zvýšeniu konverznej miery.



Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píšem texty, zastrešujem marketing, hrám sa s grafickým dizajnom, prekladám do angličtiny a organizujem top eventy. Kreativitu naplno oslavujem pod značkou Stay Creative.

Tento článok ti prináša

Besteron

Besteron je moderná platobná brána a POS terminál, ktorý ponúka riešenia pre e-shopy aj kamenné prevádzky. S viac ako 8 rokmi skúseností a miliónmi spracovaných transakcií, Besteron ponúka spoľahlivé a efektívne platobné riešenia. Ponúka rôzne platobné metódy vrátane platby kartou a bankového prevodu. Besteron sa zaviazal poskytovať jednoduché a výhodné riešenia pre svojich zákazníkov, čo zahŕňa jednoduchú implementáciu, prispôsobené riešenia a vždy výhodné ceny. S viac ako 2500 spokojnými zákazníkmi, Besteron je dôveryhodným partnerom pre váš biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Tipy pre e-shopy: Ako zvládnuť TOP sezónu?
4 min. čítanie

Tipy pre e-shopy: Ako zvládnuť TOP sezónu?

Kým leto skončí, každému marketérovi a majiteľovi e-shopu začína v hlave svietiť varovné svetlo. Ideme do sezóny! Posledný kvartál v roku je v e-commerce najnáročnejší. Vianoce a donekonečna skloňovaný Black Friday si preto vyžadujú poriadnu prípravu. Radi by ste do tohtoročnej sezóny išli naplno? V tom prípade nezanedbajte týchto päť dôležitých bodov.

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director, ui42
Prečítať článok
Dizajn systémy zlepšujú zákaznícku skúsenosť
4 min. čítanie

Dizajn systémy zlepšujú zákaznícku skúsenosť

Dizajn systém je sada štandardov, kódu a rôznych komponentov, akými sa pristupuje k vytváraniu a používaniu dizajnu produktu, značky alebo spoločnosti. Vďaka správne zvolenému prístupu dokáže dizajn systém výrazne zlepšiť konzistentnosť, efektivitu, ale aj vnímanie brandu a lojalitu k značke. A to najdôležitejšie – používanie dizajn systému zlepšuje zákaznícku a používateľskú skúsenosť (UX – user […]

Peter Angelov Peter Angelov
UX Consultant
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+