Ak máte e-shop a sledujete správanie návštevníkov na svojom webe, túto problematiku určite dobre poznáte. Zákazník nahádže tovar do košíka, prekliká sa k posledným krokom a… odíde. Nákup totiž dokončí iba 30 % zákazníkov. Viete si predstaviť tie predčasné Vianoce, ak by sa vám podarilo udržať aj zvyšných 70 %?
Prečo zákazníci nedokončia nákup?
Správanie zákazníka pri online nakupovaní ovplyvňuje množstvo faktorov. V nasledujúcich bodoch spomenieme tie najčastejšie, ktoré (našťastie) dokáže obchodník ovplyvniť:
1. Vysoké dodatočné poplatky
Vedeli ste, že za takmer polovicu nedokončených nákupov môžu poplatky spojené s dopravou?
Priznajme si, koľkých z nás už niekedy odradil poplatok za kuriéra? Ak je to dokonca jediná možnosť ako sa dostať k vytúženému tovaru, nie vždy sa nám do toho chce (najmä, ak sa preprava vyrovná cene samotného tovaru).
Eliminujte opustené košíky a doprajte zákazníkom viacero možností dopravy. Ak nemáte k dispozícii kamennú prevádzku pre osobný odber, nebojte sa zákazníkom dať množstevnú zľavu. Pri nákupe nad 30 € získate dopravu zdarma. Podobné formulky sú veľmi účinné, podporíte predaj a v konečnom dôsledku zvýšite svoje tržby.
2. Povinná registrácia
Vytvorenie účtu na webstránke ako jediná cesta k dokončeniu nákupu – to asi nie je najlepší nápad. Nie každému sa chce registrovať a zadávať osobné údaje. Ak si želáte získať informácie za účelom marketingu, existujú aj účinnejšie metódy.
Ponechajte možnosť jednorazového nákupu a k registrácii pridajte benefit, napríklad menšiu zľavu na nákup.
3. Komplikovaný platobný proces
Zložitý a zdĺhavý proces platby patrí k najčastejším dôvodom nedokončených nákupov. Minimalizujte počet povinných polí a umožnite zákazníkom uloženie vpísaných údajov pre budúce nákupy.
4. Nedostatok platobných metód
Čím viac platobných metód, tým viac nákupov. Integrujte si platobnú bránu, vďaka ktorej umožníte zákazníkom platiť ich obľúbenou metódou.
5. Responzivita webu
Obchodníci sa často zamerajú na desktop a zabúdajú zladiť zobrazenie a responzivitu na mobile a tablete. Odporúčame tiež sledovať rýchlosť stránky a potenciálne hrozby, ktoré môžu ovplyvniť výkonnosť vášho webu.
Nepodceňujte remarketing
Až 75 % percent zákazníkov, ktorí predčasne opustili nákupný košík, sa vráti do 30 dní. Nezabudnite im poslať pripomienkový e-mail ohľadom nedokončeného nákupu, títo zákazníci majú 3-krát väčší potenciál nakupovať. Ak ich navyše oceníte zľavovým kódom, zvýšite ich motiváciu nákup dokončiť.