2 min. čítanie

Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Ak máte e-shop a sledujete správanie návštevníkov na svojom webe, túto problematiku určite dobre poznáte. Zákazník nahádže tovar do košíka, prekliká sa k posledným krokom a… odíde. Nákup totiž dokončí iba 30 % zákazníkov. Viete si predstaviť tie predčasné Vianoce, ak by sa vám podarilo udržať aj zvyšných 70 %?

Prečo zákazníci nedokončia nákup?

Správanie zákazníka pri online nakupovaní ovplyvňuje množstvo faktorov. V nasledujúcich bodoch spomenieme tie najčastejšie, ktoré (našťastie) dokáže obchodník ovplyvniť:

1. Vysoké dodatočné poplatky

Vedeli ste, že za takmer polovicu nedokončených nákupov môžu poplatky spojené s dopravou?

Priznajme si, koľkých z nás už niekedy odradil poplatok za kuriéra? Ak je to dokonca jediná možnosť ako sa dostať k vytúženému tovaru, nie vždy sa nám do toho chce (najmä, ak sa preprava vyrovná cene samotného tovaru).

Eliminujte opustené košíky a doprajte zákazníkom viacero možností dopravy. Ak nemáte k dispozícii kamennú prevádzku pre osobný odber, nebojte sa zákazníkom dať množstevnú zľavu. Pri nákupe nad 30 € získate dopravu zdarma. Podobné formulky sú veľmi účinné, podporíte predaj a v konečnom dôsledku zvýšite svoje tržby.

2. Povinná registrácia

Vytvorenie účtu na webstránke ako jediná cesta k dokončeniu nákupu – to asi nie je najlepší nápad. Nie každému sa chce registrovať a zadávať osobné údaje. Ak si želáte získať informácie za účelom marketingu, existujú aj účinnejšie metódy.

Ponechajte možnosť jednorazového nákupu a k registrácii pridajte benefit, napríklad menšiu zľavu na nákup.

3. Komplikovaný platobný proces

Zložitý a zdĺhavý proces platby patrí k najčastejším dôvodom nedokončených nákupov. Minimalizujte počet povinných polí a umožnite zákazníkom uloženie vpísaných údajov pre budúce nákupy.

4. Nedostatok platobných metód

Čím viac platobných metód, tým viac nákupov. Integrujte si platobnú bránu, vďaka ktorej umožníte zákazníkom platiť ich obľúbenou metódou.

5. Responzivita webu

Obchodníci sa často zamerajú na desktop a zabúdajú zladiť zobrazenie a responzivitu na mobile a tablete. Odporúčame tiež sledovať rýchlosť stránky a potenciálne hrozby, ktoré môžu ovplyvniť výkonnosť vášho webu.

 Nepodceňujte remarketing

Až 75 % percent zákazníkov, ktorí predčasne opustili nákupný košík, sa vráti do 30 dní. Nezabudnite im poslať pripomienkový e-mail ohľadom nedokončeného nákupu, títo zákazníci majú 3-krát väčší potenciál nakupovať. Ak ich navyše oceníte zľavovým kódom, zvýšite ich motiváciu nákup dokončiť.

Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Zastrešujem marketing pre platobné systémy Besteron. Vyše 8 rokov tiež pôsobím ako prekladateľ a kreatívny copywriter. Riadim sa heslom: „Nikto nečíta reklamy. Ľudia čítajú to, čo ich zaujíma, čo je občas aj reklama…“.

Besteron
Tento článok ti prináša

Besteron

S platobnou bránou Besteron už nemusíte čakať na svoje peniaze. Máte ich k dispozícii v ten istý deň, ako zaplatí zákazník a môžete ich znovu investovať do rozvoja svojho podnikania. Platobná brána Besteron je to pravé platobné riešenie pre každého obchodníka. Individuálny prístup a kvalitné služby si získali dôveru už množstva našich klientov. Neustále sa snažíme inovovať funkcie našich služieb. K vylepšeniam a novým nápadom nám prispievajú aj samotní klienti. Na základe ich podnetov dokážeme pridávať alebo personalizovať funkcie či už platobnej brány alebo POS terminálov. S klientským rozhraním máte prehľad o všetkých transakciách, k dispozícii máte prehľadné výpisy a reporty, ktorých export do účtovníctva je samozrejmosťou tak ako aj vytváranie platobných odkazov. Naša vízia na najbližšie roky je stať sa špičkou v poskytovaní komplexných platobných riešení a vytvoriť prosperujúce podnikateľské prostredie, v ktorom fungujú korektné vzťahy a vzájomná podpora jednotlivých segmentov.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
3 min. čítanie

Maďarský e-commerce postihli finančné problémy: Ako v ňom naštartovať svoj biznis nanovo?

Maďarsko je jednou z prvých krajín, ktorá láka slovenské e-shopy pri exporte. Maďarský trh bol dlhodobo známy nielen svojím pekným rastom, ale aj ziskami, ktoré ste z neho dokázali vyťažiť. Rok 2022 však dal biznisom zabrať. Ak nemáte nastavené správne naceňovanie, pravdepodobne sa s e-commercom v Maďarsku hrniete do priepasti. Ako nanovo naštartovať biznis u […]

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Prečítať článok
3 min. čítanie

Ako pracovať s infláciou v roku 2022 v e-commerce svete?

Rok 2022 priniesol mnohé zmeny. Firmy sa stretávajú s nižším dopytom, neistotou, stagnáciou či prepadmi. Aj keď je inflácia prirodzená, tento rok dosiahla svoje 22-ročné maximum. Zákazníci sa dlhšie rozhodujú a presvedčiť ich o kúpe je čoraz ťažšie. Zistite, ako ustáť vlnu inflácie a udržať svoju značku na očiach verejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+