2 min. čítanie

Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Ak máte e-shop a sledujete správanie návštevníkov na svojom webe, túto problematiku určite dobre poznáte. Zákazník nahádže tovar do košíka, prekliká sa k posledným krokom a… odíde. Nákup totiž dokončí iba 30 % zákazníkov. Viete si predstaviť tie predčasné Vianoce, ak by sa vám podarilo udržať aj zvyšných 70 %?

Prečo zákazníci nedokončia nákup?

Správanie zákazníka pri online nakupovaní ovplyvňuje množstvo faktorov. V nasledujúcich bodoch spomenieme tie najčastejšie, ktoré (našťastie) dokáže obchodník ovplyvniť:

1. Vysoké dodatočné poplatky

Vedeli ste, že za takmer polovicu nedokončených nákupov môžu poplatky spojené s dopravou?

Priznajme si, koľkých z nás už niekedy odradil poplatok za kuriéra? Ak je to dokonca jediná možnosť ako sa dostať k vytúženému tovaru, nie vždy sa nám do toho chce (najmä, ak sa preprava vyrovná cene samotného tovaru).

Eliminujte opustené košíky a doprajte zákazníkom viacero možností dopravy. Ak nemáte k dispozícii kamennú prevádzku pre osobný odber, nebojte sa zákazníkom dať množstevnú zľavu. Pri nákupe nad 30 € získate dopravu zdarma. Podobné formulky sú veľmi účinné, podporíte predaj a v konečnom dôsledku zvýšite svoje tržby.

2. Povinná registrácia

Vytvorenie účtu na webstránke ako jediná cesta k dokončeniu nákupu – to asi nie je najlepší nápad. Nie každému sa chce registrovať a zadávať osobné údaje. Ak si želáte získať informácie za účelom marketingu, existujú aj účinnejšie metódy.

Ponechajte možnosť jednorazového nákupu a k registrácii pridajte benefit, napríklad menšiu zľavu na nákup.

3. Komplikovaný platobný proces

Zložitý a zdĺhavý proces platby patrí k najčastejším dôvodom nedokončených nákupov. Minimalizujte počet povinných polí a umožnite zákazníkom uloženie vpísaných údajov pre budúce nákupy.

4. Nedostatok platobných metód

Čím viac platobných metód, tým viac nákupov. Integrujte si platobnú bránu, vďaka ktorej umožníte zákazníkom platiť ich obľúbenou metódou.

5. Responzivita webu

Obchodníci sa často zamerajú na desktop a zabúdajú zladiť zobrazenie a responzivitu na mobile a tablete. Odporúčame tiež sledovať rýchlosť stránky a potenciálne hrozby, ktoré môžu ovplyvniť výkonnosť vášho webu.

 Nepodceňujte remarketing

Až 75 % percent zákazníkov, ktorí predčasne opustili nákupný košík, sa vráti do 30 dní. Nezabudnite im poslať pripomienkový e-mail ohľadom nedokončeného nákupu, títo zákazníci majú 3-krát väčší potenciál nakupovať. Ak ich navyše oceníte zľavovým kódom, zvýšite ich motiváciu nákup dokončiť.

Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píšem texty, zastrešujem marketing, hrám sa s grafickým dizajnom, prekladám do angličtiny a organizujem top eventy. Kreativitu naplno oslavujem pod značkou Stay Creative.

Tento článok ti prináša

Besteron

Besteron je moderná platobná brána a POS terminál, ktorý ponúka riešenia pre e-shopy aj kamenné prevádzky. S viac ako 8 rokmi skúseností a miliónmi spracovaných transakcií, Besteron ponúka spoľahlivé a efektívne platobné riešenia. Ponúka rôzne platobné metódy vrátane platby kartou a bankového prevodu. Besteron sa zaviazal poskytovať jednoduché a výhodné riešenia pre svojich zákazníkov, čo zahŕňa jednoduchú implementáciu, prispôsobené riešenia a vždy výhodné ceny. S viac ako 2500 spokojnými zákazníkmi, Besteron je dôveryhodným partnerom pre váš biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+