Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Pýtajte sa, prečo zákazníci vracajú tovar a zabezpečte čo najplynulejší proces

Úspech značky stojí na rôznych elementoch. A môže sa rozpadnúť na zákazníckej skúsenosti s vrátením tovaru.

Pýtajte sa, prečo zákazníci vracajú tovar a zabezpečte čo najplynulejší proces
Zdroj: Depositphotos

Vrátenie tovaru môže výrazne ovplyvniť spokojnosť zákazníkov, vnímanie značky a dôveru k nej. Aj keď otvorený prístup k vratkám, kedy predajca nekladie otázky, môže pôsobiť flexibilne, v skutočnosti škodí sám sebe.

Obchodník potrebuje vedieť, prečo zákazníci produkty vracajú. To mu umožňuje zlepšiť kvalitu a sortiment ponúkaných produktov a riešiť vznikajúce problémy.

Okrem toho, ďalším kľúčovým faktorom sú finančné dôvody – ochrana pred podvodmi a efektívna správa zásob môže pomôcť zlepšiť marže.

Transparentná komunikácia

Aj keď pravidlá pre vrátenie objednávok sú dôležité, ešte dôležitejší je spôsob, akým sú komunikované. Napríklad, ak zákazník kúpi produkt online a zistí, že ho nemôže vrátiť v kamennom obchode, bude to pre neho negatívna skúsenosť bez ohľadu na veľkorysosť politiky. Rovnako negatívne pôsobia komplikované pokyny na zabalenie a odoslanie vráteného tovaru.

„Spôsob, akým komunikujete postup pri vrátení tovaru, má väčší vplyv na kvalitu zákazníckej skúsenosti než samotná reklamačná politika,” vyjadrila sa Kassi Socha, riaditeľka analytiky vo výskumnej a poradenskej spoločnosti Gartner.

Moderný prístup k vratkám sa zameriava na minimalizáciu počtu vrátení. Ak je zákazník spokojný už pri nákupe, je to pozitívne nielen pre neho samotného, ale aj pre finančné výsledky spoločnosti. Poskytnutie podrobných informácií o produktoch a využitie technológií, ako je virtuálna realita, môžu pomôcť znížiť počet vrátení.

Ďalšia dôležitá vec je, že zákazník už potrebuje produkt vrátiť, proces by mal byť bezproblémový. Za zváženie stojí aj rozširovanie možností vrátenia tovaru nad rámec tradičných spôsobov, ako napríklad vrátenia priamo z auta (curbside returns).

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Komunikácia okolo reklamácií a vrátenia tovaru musí byť jednoduchá a transparentná – skrývať svoje podmienky na FAQ stránkach je už prinajmenšom zvláštne. Podmienky vrátenia majú svoje miesto na stránkach kategórií, produktov, alebo počas procesu platby.

Do budúcnosti sa predpokladá, že predajcovia budú hľadať spôsoby, ako rozšíriť možnosti vrátenia tovaru a zjednodušiť komunikáciu o podmienok vrátenia. To znamená viac transparentnosti a jednoduchosti v komunikácii, čo môže prispieť k lepšej zákazníckej skúsenosti a zvýšeniu lojality zákazníkov.

Pretože tam, kde je vysoká konkurencia, je dôležité zákazníkom ponúkať nielen kvalitné produkty, ale aj jednoduchý a transparentný proces nákupu a vrátenia tovaru.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce ako skutočne inteligentný systém. S personalizovanými kampaňami pomôže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. čítanie

E-commerce ako skutočne inteligentný systém. S personalizovanými kampaňami pomôže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Ako hovorí jedna z marketingových poučiek, je potrebné zabezpečiť, aby sa ten správny výrobok dostal k správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu. To je však ideálny scenár. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a ďalšími prekážkami je to skôr zbožné prianie. Našťastie, digitálny marketing patrí […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo je zážitkové nakupovanie?
3 min. čítanie

Čo je zážitkové nakupovanie?

Poznáte pojem Immersive Shopping? Môžeme ho preložiť aj ako zážitkové nakupovanie. Ide o obchodnú stratégiu, ktorá spája digitálne inovácie so zaujímavými a hmatateľnými aspektmi tradičného retailu. Kombinuje digitálny a fyzický svet s cieľom vytvoriť nezabudnuteľné a pútavé zážitky prostredníctvom najmodernejších technológií, ako sú virtuálna realita (VR), rozšírená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+