Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Tipy pre e-shopy: Ako zvládnuť TOP sezónu?

Kým leto skončí, každému marketérovi a majiteľovi e-shopu začína v hlave svietiť varovné svetlo. Ideme do sezóny! Posledný kvartál v roku je v e-commerce najnáročnejší. Vianoce a donekonečna skloňovaný Black Friday si preto vyžadujú poriadnu prípravu. Radi by ste do tohtoročnej sezóny išli naplno? V tom prípade nezanedbajte týchto päť dôležitých bodov.

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director, ui42
Tipy pre e-shopy: Ako zvládnuť TOP sezónu?

Chce to jasný plán

Ak máte nepriestrelný plán, máte eso v rukáve. Nehrozí tak, že vás prekvapia problémy ako napríklad nedostatok skladových zásob, problémy s dodávateľmi, nezvládnuteľný nápor na stránke alebo nestíhajúca zákaznícka podpora. Aby ste získali cenné podklady a dôležité čísla, pozrite sa na údaje z minuloročnej sezóny.

Určiť si jasný cieľ pre túto sezónu, je viac než prezrievavé. Môže to byť napríklad obrat, ktorý by ste v ideálnom scenári chceli dosiahnuť. Podľa neho budete presne vedieť, koľko objednávok očakávať a čo všetko je potrebné zabezpečiť, aby ste ich vedeli aj vybaviť. Tak napríklad:

  • skladové zásoby,
  • personál (manuálna exekúcia objednávok, administratíva a customer care),
  • prepravné spoločnosti,
  • marketing (akým spôsobom podporiť biznis),
  • rozpočet.

Posilnite svoje pozície vo vyhľadávaní

Kým jeden zo spôsobov – platené kampane, môžu v období Vianoc stáť značný balík, v prípade neplatených výsledkov v organickom vyhľadávaní to máte bez nákladov na reklamu. Preverte si teda, v akom stave je váš web. Nielen čo sa týka rýchlosti a indexácie, ale taktiež z pohľadu kľúčových slov.

Vyberte tie najrelevantnejšie a zapracujte ich podľa odporúčaní SEO, aby ste sa zobrazovali vo výsledkoch čo najvyššie. Keďže sa výsledky optimalizácie prejavia až po určitom období, tento bod si pokojne posuňte na začiatok TO-DO listu.

Nezabudnite na prínosný obsah

Aj v tomto prípade platí, že kým atraktívny obsah blogu začne z pohľadu organiky prinášať ovocie, za dva mesiace už veľa vody nenamútite. Čo však pomôže, je jeho distribúcia. Ak napíšete prínosný článok a posilníte ho na sociálnych sieťach, prípadne ho rozpošlete v rámci newslettra, nie je všetko stratené. Alternatívou je vytvoriť prémiový e-book s obsahom, ktorý vašu cieľovú skupinu zaujíma. Pomôžte im vyriešiť problém, podeľte sa o know-how alebo pridajte nápady tipy “ako na…”.

Nuž a do tretice sú tu sociálne siete. Najrýchlejšia forma, ako sa priblížiť a prihovoriť svojim potenciálnym zákazníkom. Postujte zaujímavé príspevky, zabávajte alebo raďte. Stačí si vybrať sociálnu sieť, ktorá je pre váš biznis model najvhodnejšia, pravidelne vytvárať hodnotný content a komunikovať s ľuďmi v komentároch.

Nehádžte zákazníkom na webe polená pod nohy

Platené kampane šlapú, ako majú, organika funguje a na web sa preklikávajú návštevníci aj z neplatených výsledkov vyhľadávania. No konverzie stále nikde… Aby zákazník nakúpil, v mnohých e-shopoch musí prejsť tak strastiplnú cestu, že to radšej vzdá. A odíde ku konkurencii. Napokon, koho by bavilo nefunkčné vyhľadávanie, nelogické kategórie a neustále vypĺňanie desiatok polí vo formulári v košíku?

Tieto a mnohé iné problémy vplývajú na UX – používateľskú skúsenosť (user experience). Inak povedané dojem, ktorý používateľ po skúsenosti s webstránkou nadobudne. Ak je negatívny, nenakúpi. Takže zbytočne tlačíte rozpočet do kampaní a iných nástrojov, ktorých úlohou je ľudí na web dostať. Prekážky v e-shope, ktoré vás oberajú o konverzie, pomôže odhaliť testovanie. Dokonca až 80% z nich.

Automatizujte a využite umelú inteligenciu

Nástroje umelej inteligencie vám v tejto sezóne dokážu výrazne rozviazať ruky. Stačí, ak zvolíte tie správne. Chatbot odbremení zákaznícku podporu a vďaka prepojeniu CMS a ChatGPT stíhate odštartovať aj nový trh.

Vráťme sa však o niekoľko krokov späť, ku konverziám. Vedeli ste, ako ich dokáže zlepšiť práve AI? Automatizované odporúčania zobrazia používateľovi ponuku produktov, o ktorú má pravdepodobne záujem. Bez toho, aby sa prihlásil a systém mal o ňom nejaké údaje. Okrem toho, tento nástroj plne automatizovane ponúkne “podobné produkty” alebo doplnkový sortiment. V detaile produktu, personalizovanom pop-up okne aj v košíku. Výsledkom je zvýšený konverzný pomer a následne aj revenue. Vo výsledku presne to, čo by chcel každý marketér a majiteľ e-shopu v TOP sezóne roka dosiahnuť.

Zdieľať článok
Robo Háger
Marketing Director, ui42

Od roku 2016 pracujem v e-commerce agentúre ui42, kde vediem oddelenie marketingu. Spolu s tímom zastrešujeme komunikačné aktivity značky ui42. o ui42:  “uičko” je úspešná e-commerce agentúra, na trhu už od roku 1997.  Vývoj webov, CX/UX služby, Performance marketing, SEO, Vývoj nových produktov sú kľúčové oblasti, ktorým sa pod jednou strechou ui42 venuje ako one-stop shop agentúra sme členom ADMA, SUXA (zároveň spoluzakladateľ) a slovensko.digital o mne: v minulosti som pracoval na viacerých hlavne marketingových pozíciách. Dlhšie som pôsobil hlavne v telco businesse a z toho hlavnú časť na oddelení marketingu v Telekome. Veľmi cenná skúsenosť z korporátneho prostredia. Ako segmentový manager som mal spolu s tímom na starosti kľúčové propozície pre zákazníkov faktúrovaných a predplatených služieb.  dnes v uičku plánujem komunikačné aktivity, rozpočty, stratégie, riadim tím šikovných ľudí, spolu píšeme články, tvoríme prípadové štúdie, (spolu-)organizujeme eventy, posielame našich spíkrov na eventy, vzdelávame, zastrešujeme naše sociálne siete, interný marketing atď. atď. atď. som ženatý, mám dve deti mám rád šport. Veľmi. Bicykel , beh, plávanie, turistika. Fanúškujem, sledujem, analyzujem, mudrujem…

Tento článok ti prináša

ui42

ui42 je slovenská digitálna agentúra, ktorá pokrýva všetky základné oblasti online biznisu. Ponúka komplexné služby od programovania webov a webových aplikácií, cez user experience a performance marketing až po umelú inteligenciu. Sú one-stop shop pre váš online biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako využiť Graphical User Interfaces v e-commerce
3 min. čítanie

Ako využiť Graphical User Interfaces v e-commerce

Dobre navrhnuté grafické používateľské rozhrania (Graphical User Interfaces, skrátene GUI), ktoré slúžia ako most medzi používateľmi a online nákupnými zážitkami, sú základným kameňom úspešných e-commerce platforiem. S premyslene navrhnutými vizuálnymi a interaktívnymi prvkami zjednodušujú orientáciu na platforme a transakcie. Silné GUI nielen zvyšuje zapojenie používateľov, ale tiež zvyšuje mieru konverzie vytvorením intuitívneho nákupného prostredia, ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Dizajn systémy zlepšujú zákaznícku skúsenosť
4 min. čítanie

Dizajn systémy zlepšujú zákaznícku skúsenosť

Dizajn systém je sada štandardov, kódu a rôznych komponentov, akými sa pristupuje k vytváraniu a používaniu dizajnu produktu, značky alebo spoločnosti. Vďaka správne zvolenému prístupu dokáže dizajn systém výrazne zlepšiť konzistentnosť, efektivitu, ale aj vnímanie brandu a lojalitu k značke. A to najdôležitejšie – používanie dizajn systému zlepšuje zákaznícku a používateľskú skúsenosť (UX – user […]

Peter Angelov Peter Angelov
UX Consultant
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+