Chce to jasný plán
Ak máte nepriestrelný plán, máte eso v rukáve. Nehrozí tak, že vás prekvapia problémy ako napríklad nedostatok skladových zásob, problémy s dodávateľmi, nezvládnuteľný nápor na stránke alebo nestíhajúca zákaznícka podpora. Aby ste získali cenné podklady a dôležité čísla, pozrite sa na údaje z minuloročnej sezóny.
Určiť si jasný cieľ pre túto sezónu, je viac než prezrievavé. Môže to byť napríklad obrat, ktorý by ste v ideálnom scenári chceli dosiahnuť. Podľa neho budete presne vedieť, koľko objednávok očakávať a čo všetko je potrebné zabezpečiť, aby ste ich vedeli aj vybaviť. Tak napríklad:
- skladové zásoby,
- personál (manuálna exekúcia objednávok, administratíva a customer care),
- prepravné spoločnosti,
- marketing (akým spôsobom podporiť biznis),
- rozpočet.
Posilnite svoje pozície vo vyhľadávaní
Kým jeden zo spôsobov – platené kampane, môžu v období Vianoc stáť značný balík, v prípade neplatených výsledkov v organickom vyhľadávaní to máte bez nákladov na reklamu. Preverte si teda, v akom stave je váš web. Nielen čo sa týka rýchlosti a indexácie, ale taktiež z pohľadu kľúčových slov.
Vyberte tie najrelevantnejšie a zapracujte ich podľa odporúčaní SEO, aby ste sa zobrazovali vo výsledkoch čo najvyššie. Keďže sa výsledky optimalizácie prejavia až po určitom období, tento bod si pokojne posuňte na začiatok TO-DO listu.
Nezabudnite na prínosný obsah
Aj v tomto prípade platí, že kým atraktívny obsah blogu začne z pohľadu organiky prinášať ovocie, za dva mesiace už veľa vody nenamútite. Čo však pomôže, je jeho distribúcia. Ak napíšete prínosný článok a posilníte ho na sociálnych sieťach, prípadne ho rozpošlete v rámci newslettra, nie je všetko stratené. Alternatívou je vytvoriť prémiový e-book s obsahom, ktorý vašu cieľovú skupinu zaujíma. Pomôžte im vyriešiť problém, podeľte sa o know-how alebo pridajte nápady tipy “ako na…”.
Nuž a do tretice sú tu sociálne siete. Najrýchlejšia forma, ako sa priblížiť a prihovoriť svojim potenciálnym zákazníkom. Postujte zaujímavé príspevky, zabávajte alebo raďte. Stačí si vybrať sociálnu sieť, ktorá je pre váš biznis model najvhodnejšia, pravidelne vytvárať hodnotný content a komunikovať s ľuďmi v komentároch.
Nehádžte zákazníkom na webe polená pod nohy
Platené kampane šlapú, ako majú, organika funguje a na web sa preklikávajú návštevníci aj z neplatených výsledkov vyhľadávania. No konverzie stále nikde… Aby zákazník nakúpil, v mnohých e-shopoch musí prejsť tak strastiplnú cestu, že to radšej vzdá. A odíde ku konkurencii. Napokon, koho by bavilo nefunkčné vyhľadávanie, nelogické kategórie a neustále vypĺňanie desiatok polí vo formulári v košíku?
Tieto a mnohé iné problémy vplývajú na UX – používateľskú skúsenosť (user experience). Inak povedané dojem, ktorý používateľ po skúsenosti s webstránkou nadobudne. Ak je negatívny, nenakúpi. Takže zbytočne tlačíte rozpočet do kampaní a iných nástrojov, ktorých úlohou je ľudí na web dostať. Prekážky v e-shope, ktoré vás oberajú o konverzie, pomôže odhaliť testovanie. Dokonca až 80% z nich.
Automatizujte a využite umelú inteligenciu
Nástroje umelej inteligencie vám v tejto sezóne dokážu výrazne rozviazať ruky. Stačí, ak zvolíte tie správne. Chatbot odbremení zákaznícku podporu a vďaka prepojeniu CMS a ChatGPT stíhate odštartovať aj nový trh.
Vráťme sa však o niekoľko krokov späť, ku konverziám. Vedeli ste, ako ich dokáže zlepšiť práve AI? Automatizované odporúčania zobrazia používateľovi ponuku produktov, o ktorú má pravdepodobne záujem. Bez toho, aby sa prihlásil a systém mal o ňom nejaké údaje. Okrem toho, tento nástroj plne automatizovane ponúkne “podobné produkty” alebo doplnkový sortiment. V detaile produktu, personalizovanom pop-up okne aj v košíku. Výsledkom je zvýšený konverzný pomer a následne aj revenue. Vo výsledku presne to, čo by chcel každý marketér a majiteľ e-shopu v TOP sezóne roka dosiahnuť.