4 min. čítanie

Tipy pre e-shopy: Ako zvládnuť TOP sezónu?

Kým leto skončí, každému marketérovi a majiteľovi e-shopu začína v hlave svietiť varovné svetlo. Ideme do sezóny! Posledný kvartál v roku je v e-commerce najnáročnejší. Vianoce a donekonečna skloňovaný Black Friday si preto vyžadujú poriadnu prípravu. Radi by ste do tohtoročnej sezóny išli naplno? V tom prípade nezanedbajte týchto päť dôležitých bodov.

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director, ui42
Tipy pre e-shopy: Ako zvládnuť TOP sezónu?

Chce to jasný plán

Ak máte nepriestrelný plán, máte eso v rukáve. Nehrozí tak, že vás prekvapia problémy ako napríklad nedostatok skladových zásob, problémy s dodávateľmi, nezvládnuteľný nápor na stránke alebo nestíhajúca zákaznícka podpora. Aby ste získali cenné podklady a dôležité čísla, pozrite sa na údaje z minuloročnej sezóny.

Určiť si jasný cieľ pre túto sezónu, je viac než prezrievavé. Môže to byť napríklad obrat, ktorý by ste v ideálnom scenári chceli dosiahnuť. Podľa neho budete presne vedieť, koľko objednávok očakávať a čo všetko je potrebné zabezpečiť, aby ste ich vedeli aj vybaviť. Tak napríklad:

  • skladové zásoby,
  • personál (manuálna exekúcia objednávok, administratíva a customer care),
  • prepravné spoločnosti,
  • marketing (akým spôsobom podporiť biznis),
  • rozpočet.

Posilnite svoje pozície vo vyhľadávaní

Kým jeden zo spôsobov – platené kampane, môžu v období Vianoc stáť značný balík, v prípade neplatených výsledkov v organickom vyhľadávaní to máte bez nákladov na reklamu. Preverte si teda, v akom stave je váš web. Nielen čo sa týka rýchlosti a indexácie, ale taktiež z pohľadu kľúčových slov.

Vyberte tie najrelevantnejšie a zapracujte ich podľa odporúčaní SEO, aby ste sa zobrazovali vo výsledkoch čo najvyššie. Keďže sa výsledky optimalizácie prejavia až po určitom období, tento bod si pokojne posuňte na začiatok TO-DO listu.

Nezabudnite na prínosný obsah

Aj v tomto prípade platí, že kým atraktívny obsah blogu začne z pohľadu organiky prinášať ovocie, za dva mesiace už veľa vody nenamútite. Čo však pomôže, je jeho distribúcia. Ak napíšete prínosný článok a posilníte ho na sociálnych sieťach, prípadne ho rozpošlete v rámci newslettra, nie je všetko stratené. Alternatívou je vytvoriť prémiový e-book s obsahom, ktorý vašu cieľovú skupinu zaujíma. Pomôžte im vyriešiť problém, podeľte sa o know-how alebo pridajte nápady tipy “ako na…”.

Nuž a do tretice sú tu sociálne siete. Najrýchlejšia forma, ako sa priblížiť a prihovoriť svojim potenciálnym zákazníkom. Postujte zaujímavé príspevky, zabávajte alebo raďte. Stačí si vybrať sociálnu sieť, ktorá je pre váš biznis model najvhodnejšia, pravidelne vytvárať hodnotný content a komunikovať s ľuďmi v komentároch.

Nehádžte zákazníkom na webe polená pod nohy

Platené kampane šlapú, ako majú, organika funguje a na web sa preklikávajú návštevníci aj z neplatených výsledkov vyhľadávania. No konverzie stále nikde… Aby zákazník nakúpil, v mnohých e-shopoch musí prejsť tak strastiplnú cestu, že to radšej vzdá. A odíde ku konkurencii. Napokon, koho by bavilo nefunkčné vyhľadávanie, nelogické kategórie a neustále vypĺňanie desiatok polí vo formulári v košíku?

Tieto a mnohé iné problémy vplývajú na UX – používateľskú skúsenosť (user experience). Inak povedané dojem, ktorý používateľ po skúsenosti s webstránkou nadobudne. Ak je negatívny, nenakúpi. Takže zbytočne tlačíte rozpočet do kampaní a iných nástrojov, ktorých úlohou je ľudí na web dostať. Prekážky v e-shope, ktoré vás oberajú o konverzie, pomôže odhaliť testovanie. Dokonca až 80% z nich.

Automatizujte a využite umelú inteligenciu

Nástroje umelej inteligencie vám v tejto sezóne dokážu výrazne rozviazať ruky. Stačí, ak zvolíte tie správne. Chatbot odbremení zákaznícku podporu a vďaka prepojeniu CMS a ChatGPT stíhate odštartovať aj nový trh.

Vráťme sa však o niekoľko krokov späť, ku konverziám. Vedeli ste, ako ich dokáže zlepšiť práve AI? Automatizované odporúčania zobrazia používateľovi ponuku produktov, o ktorú má pravdepodobne záujem. Bez toho, aby sa prihlásil a systém mal o ňom nejaké údaje. Okrem toho, tento nástroj plne automatizovane ponúkne “podobné produkty” alebo doplnkový sortiment. V detaile produktu, personalizovanom pop-up okne aj v košíku. Výsledkom je zvýšený konverzný pomer a následne aj revenue. Vo výsledku presne to, čo by chcel každý marketér a majiteľ e-shopu v TOP sezóne roka dosiahnuť.

Zdieľať článok
Robo Háger
Marketing Director, ui42

Od roku 2016 pracujem v e-commerce agentúre ui42, kde vediem oddelenie marketingu. Spolu s tímom zastrešujeme komunikačné aktivity značky ui42. o ui42:  “uičko” je úspešná e-commerce agentúra, na trhu už od roku 1997.  Vývoj webov, CX/UX služby, Performance marketing, SEO, Vývoj nových produktov sú kľúčové oblasti, ktorým sa pod jednou strechou ui42 venuje ako one-stop shop agentúra sme členom ADMA, SUXA (zároveň spoluzakladateľ) a slovensko.digital o mne: v minulosti som pracoval na viacerých hlavne marketingových pozíciách. Dlhšie som pôsobil hlavne v telco businesse a z toho hlavnú časť na oddelení marketingu v Telekome. Veľmi cenná skúsenosť z korporátneho prostredia. Ako segmentový manager som mal spolu s tímom na starosti kľúčové propozície pre zákazníkov faktúrovaných a predplatených služieb.  dnes v uičku plánujem komunikačné aktivity, rozpočty, stratégie, riadim tím šikovných ľudí, spolu píšeme články, tvoríme prípadové štúdie, (spolu-)organizujeme eventy, posielame našich spíkrov na eventy, vzdelávame, zastrešujeme naše sociálne siete, interný marketing atď. atď. atď. som ženatý, mám dve deti mám rád šport. Veľmi. Bicykel , beh, plávanie, turistika. Fanúškujem, sledujem, analyzujem, mudrujem…

Tento článok ti prináša

ui42

ui42 je slovenská digitálna agentúra, ktorá pokrýva všetky základné oblasti online biznisu. Ponúka komplexné služby od programovania webov a webových aplikácií, cez user experience a performance marketing až po umelú inteligenciu. Sú one-stop shop pre váš online biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dizajn systémy zlepšujú zákaznícku skúsenosť
4 min. čítanie

Dizajn systémy zlepšujú zákaznícku skúsenosť

Dizajn systém je sada štandardov, kódu a rôznych komponentov, akými sa pristupuje k vytváraniu a používaniu dizajnu produktu, značky alebo spoločnosti. Vďaka správne zvolenému prístupu dokáže dizajn systém výrazne zlepšiť konzistentnosť, efektivitu, ale aj vnímanie brandu a lojalitu k značke. A to najdôležitejšie – používanie dizajn systému zlepšuje zákaznícku a používateľskú skúsenosť (UX – user […]

Peter Angelov Peter Angelov
UX Consultant
Prečítať článok
Čo musí spĺňať moderný web dizajn, ktorý predáva?
6 min. čítanie

Čo musí spĺňať moderný web dizajn, ktorý predáva?

Hovorí sa, že obal predáva. V online svete je tým obalom webstránka, konkrétne jej dizajn. Pri internetovom predaji platia úplne rovnaké pravidlá ako v reálnom svete. Kde by ste nakúpili radšej – v štýlovom, krásne vyvoňanom obchode, z ktorého už na prvý pohľad srší elegancia a luxus? Alebo v ošarpanej prevádzke s rozbitým výkladom a opadávajúcou omietkou? Práve preto by ste vzhľad vášho […]

Dominik Parajka Dominik Parajka
Content Marketing Specialist at Monkeymedia
Prečítať článok
Nepodceňujte používateľskú skúsenosť v nákupnom košíku
2 min. čítanie

Nepodceňujte používateľskú skúsenosť v nákupnom košíku

Máte nadupaný web, perfektný dizajn, super produkty aj ceny, no zákazníci aj napriek tomu opúšťajú nákupné košíky bez dokončenia platby? Pravdepodobne sa zasekli pri platobnom procese a klikli na konkurenciu, ktorá im nákup zjednodušila. Prečítajte si praktické rady, ako vylepšiť nákupný proces aj na vašom e-shope.  

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+