3 min. čítanie

Komunikácia so zákazníkmi stále viac obsahuje aj komplexné poradenstvo

Dnes si môžete ako zákazník pri nákupe vyberať zo širokej ponuky rôznych produktov a služieb. Môžete si však taktiež určiť, akým spôsobom zaplatíte a kde a ako si daný produkt chcete prevziať. Stále viac ľudí všetko rieši priamo z pohodlia svojho domova, čomu sa musia prispôsobiť obchody a e-shopy v spolupráci s logistickými firmami.

Richard Baar Richard Baar
CEO v Daktela
Komunikácia so zákazníkmi stále viac obsahuje aj komplexné poradenstvo

Uvedený trend má výrazný vplyv aj na celý priebeh komunikácie medzi zákazníkom a daným obchodníkom. Zákazník dnes môže využiť online nákup aj pri veciach donedávna úplne nemysliteľných – vezmime si napríklad taký nákup nových okuliarov.

To potvrdzuje Petr Langer, PR & Communication manažér spoločnosti Alensa, ktorá prevádzkuje tretí najväčší e-shop na kontaktné šošovky a okuliare v Európe: „Počas pandémie koronavirusu sa Slováci naučili nakupovať online aj taký tovar, ktorý bol donedávna doménou kamenných predajní. Napríklad našu službu, kedy je možné zaobstarať si dioptrické okuliare v e-shope, s využitím funkcie virtuálneho zrkadla, využíva stále viac ľudí. Stačí mať predpis od očného špecialistu, ktorý následne prechádza kontrolou aj na našej strane. Do týždňa od objednávky potom doručíme nové okuliare až do domácnosti zákazníka. Populárna je aj služba výmeny skiel do starých okuliarov alebo okuliare eliminujúce modré svetlo z obrazoviek. Online predaj okuliarov už tvorí cca 10% všetkých požiadaviek, čo predstavuje veľké zaťaženie nášho zákazníckeho servisu. Pre segment okuliarov bolo potrebné vymyslieť úplne nový vratkový proces, ktorý u šošoviek takmer neexistuje. V tomto smere nám veľmi pomohlo využitie automatických komunikačných systémov, akým je napríklad softvér Daktela.“

Zdroj: Daktela

Komunikácia stále viac obnáša okrem štandardného objednania tovaru aj podrobnejšie a komplexnejšie poradenstvo, čo však zvyšuje nároky na jednotlivých operátorov kontaktných centier. Digitalizácia obsluhy zákazníckej starostlivosti je preto pre spoločnosti rôznych veľkostí stále dôležitejšia. Na slovenskom trhu neustále rastie potreba komplexných, a pritom ľahko použiteľných riešení kontaktných centier.

„Tomuto trendu vychádzame v ústrety s naším softvérom Daktela, ktorý firmám umožňuje kontakt so zákazníkmi všetkými komunikačnými kanálmi, ide teda o prehľadnú a transparentnú omnichannel komunikáciu, a zároveň bezproblémovú integráciu s ďalšími dôležitými aplikáciami a rôznymi ekonomickými systémami,“ hovorí Richard Baar, CEO spoločnosti Daktela.

V najbližších rokoch sa budú komunikačné systémy v kontaktných centrách rozvíjať najmä v rámci umelej inteligencie (AI). Napríklad moderné chatboty a voiceboty už zvládajú pomocou stále presnejších algoritmov a neustáleho strojového učenia odpovedať na rôzne otázky zákazníkov a vyriešia aj množstvo zložitejších problémov.

Niektoré vyspelé voiceboty dnes vedia viesť s užívateľom dokonca aj dialóg. Z dlhodobého hľadiska uspejú na trhu firmy a e-shopy, ktoré budú stále viac využívať rôzne vymoženosti AI, a to aj v komunikácii so svojimi zákazníkmi.

Zdieľať článok
Richard Baar
CEO v Daktela

Richard Baar vyštudoval informatiku v Ostrave, odbor Výpočtová technika a informačné systémy. Po úspešnom ukončení nastúpil v roku 2001 do firmy Systinet, kde sa zoznámil s Davidom Hájkom. Spoločne potom v roku 2005 založili spoločnosť Daktela. Odvtedy sú nerozlučnými spoločníkmi, ktorým sa podarilo z Daktely urobiť popredného poskytovateľa cloudového omnichannel riešenia pre zákaznícku starostlivosť a kontaktné centrá. Richard od začiatku Daktely fungoval na pozícii CTO. Po spoločnom rozhodnutí v roku 2018 o riadenej expanzii Daktely do Európy sa posunul na pozíciu CEO a v súčasnej dobe sa stará o propagáciu Daktely na európskych trhoch a strategické smerovanie spoločnosti. Mimo Daktelu sa venuje predovšetkým svojej rodine, relaxuje pri akomkoľvek športe alebo pri čítaní.

Daktela
Tento článok ti prináša

Daktela

Česká technologická spoločnosť Daktela už viac ako 16 rokov ponúka zákazníkom komplexné telekomunikačné služby, kde základom je vlastný komunikačný software Daktela, ku ktorému dodáva i hlasové a SMS služby v rámci celej Európy a mnohých ďalších krajín. Spoločnosť má pobočky v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, vo Veľkej Británii, v Dubaji, na Filipínach a po novom aj v Maďarsku. Svoj systém však dokáže dodávať globálne. V súčasnosti prekročila hranicu 850 spokojných firemných zákazníkov všetkých veľkostí.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok