Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Význam CRM v marketingu

Systémy na riadenie vzťahov so spotrebiteľmi (z anglického Customer Relationship Management, skrátene CRM) sú navrhnuté tak, aby pomáhali spoločnostiam efektívne riadiť ich interakcie so súčasnými aj potenciálnymi klientmi. Hlavným cieľom je zlepšiť vzťahy so zákazníkmi, čo následne vedie k zvýšeniu príjmov, udržaniu zákazníkov a rastu spoločnosti.

Význam CRM v marketingu
Zdroj: Depositphotos

Centralizácia údajov o klientoch pre lepšie porozumenie zákazníkom

Jedným z hlavných cieľov systému CRM je centralizovať údaje o klientoch. Integráciou údajov z rôznych zdrojov, ako sú e-maily, interakcie na sociálnych sieťach, telefonické rozhovory a osobné interakcie, ponúkajú systémy CRM komplexné pochopenie klienta. Táto jednotná databáza umožňuje podnikom:

  • sledovať interakcie s klientmi v priebehu času,
  • spoznať ich preferencie,
  • prispôsobiť podľa toho zasielanie správ.

Táto úroveň prispôsobenia môže výrazne zlepšiť skúsenosti zákazníkov, podporiť pocit uznania a porozumenia.

Účel CRM – zlepšenie marketingových a predajných stratégií

Okrem upevňovania vzťahov sú CRM riešenia nevyhnutné na optimalizáciu marketingových a predajných aktivít. Keď majú predajné tímy prístup ku komplexným profilom zákazníkov a historickým údajom, môžu efektívnejšie identifikovať nových potenciálnych zákazníkov a stanoviť priority ich oslovenia na základe miery konverzie.

Marketingové oddelenia môžu tieto údaje využiť na vytváranie kampaní, ktoré sú prispôsobené konkrétnym demografickým skupinám a majú väčší ohlas u cieľového publika. Napríklad pomocou analýzy predchádzajúceho nákupného správania zákazníkov môžu organizácie vytvárať personalizované ponuky alebo odporúčania, ktoré zodpovedajú ich preferenciám.

Automatizácia procesov a využitie analytiky pomocou CRM

Ďalšou podstatnou vlastnosťou systémov CRM je ich schopnosť automatizovať rôzne postupy. Mnohé platformy CRM obsahujú nástroje, ktoré automatizujú opakujúce sa úlohy. Môže to byť napríklad zadávanie údajov, reportovanie či následné pripomenutia.

Takáto automatizácia  okrem úspory času znižuje pravdepodobnosť ľudského pochybenia.

Následne sa zamestnanci môžu sústrediť na strategickejšie povinnosti, ktoré priamo súvisia s cieľmi spoločnosti, ako napríklad kultivovanie nových vzťahov alebo navrhovanie inovatívnych stratégií predaja.

Okrem toho systémy CRM poskytujú cenné analytické funkcie, ktoré organizáciám umožňujú získať prehľad o trendoch v odvetví a správaní spotrebiteľov. Vyhodnotením týchto údajov môžu podniky prijímať dobre informované rozhodnutia týkajúce sa iniciatív na zapojenie spotrebiteľov, marketingových taktík a vývoja produktov.

Systém CRM spravuje kontakty so zákazníkmi, buduje dôveru prostredníctvom personalizovaného zapojenia, centralizuje údaje, zlepšuje predaj a marketing, automatizuje úlohy a poskytuje poznatky pre informované rozhodnutia. Využitím týchto schopností môžu organizácie vytvoriť prístup zameraný na zákazníka, ktorý prekoná očakávania aj na súčasnom konkurenčnom trhu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
1 referencia je viac ako 100 dobrých reklám
4 min. čítanie

1 referencia je viac ako 100 dobrých reklám

Predaj produktov a služieb je v modernom svete čoraz náročnejší. Prostredie preplnené rôznorodou konkurenciou čaká na každú vašu chybu. Navyše už snáď neexistuje nič, čo by sa nedalo pomerne jednoducho okopírovať. Do marketingu môžete sypať milióny, pokiaľ však nebudú zákazníci spokojní, nikdy biznis nebude rásť. Aj preto je na referencie kladený čoraz väčší dôraz.

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+