2 min. čítanie

Čo sa môžeme naučiť z prieskumu o cezhraničných e-shopoch

Spotrebitelia z USA a Veľkej Británie sa v snahe získať produkty za výhodnejšie ceny uchyľujú k medzinárodným e-shopom. Nedávne údaje ukazujú, že až 52 % nakupujúcich si takto v priebehu minulého roka zakúpilo aspoň jeden výrobok.

Čo sa môžeme naučiť z prieskumu o cezhraničných e-shopoch
Zdroj: Depositphotos

To vyplýva z prieskumu spoločnosti Nosto na vzorke 2 000 ľudí z USA a UK. Hoci pre 41 % spotrebiteľov nakupujúcich v zahraničí sú hlavným lákadlom nižšie ceny, rozhodujúcu úlohu zohrávajú aj ďalšie faktory. Napríklad 23 % nakupujúcich ovplyvnilo vystavenie produktu na sociálnych sieťach, pričom toto číslo výrazne vzrástlo medzi generáciou Z (vo veku 16 – 24 rokov), kde boli zmienky v sociálnych sieťach hlavnou motiváciou.

Takmer 16 % spotrebiteľov uviedlo lepšiu kvalitu výrobkov ako dôvod pre nakupovanie v zahraničí, čo naznačuje, že cenová konkurencieschopnosť je v prostredí cezhraničného e-commerce presvedčivejším faktorom ako vnímanie kvality.

Zdroj: Nosto

Vnímajú zákazníci aj nevýhody?

Napriek príťažlivosti nižších cien a vplyvu sociálnych médií vyjadruje 92 % spotrebiteľov obavy z cezhraničných nákupov. Najčastejšou obavou, ktorá sa týka 50 % respondentov, sú potenciálne ťažkosti s vrátením tovaru v e-shope. Nasledujú obavy o kvalitu výrobkov (47 %) a obavy z falzifikátov (46 %).

Okrem toho údaje ukazujú výrazný rozdiel v dôvere medzi domácimi a medzinárodnými e-shopmi. 60 % respondentov dôveruje medzinárodným obchodom menej ako domácim, čo je spôsobené rôznymi faktormi:

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
  • Podozrivo nízke ceny: 44 % spotrebiteľov si dáva pozor na ceny, ktoré sa zdajú byť až príliš výhodné.
  • Nedostatočná transparentnosť poplatkov: 41 % sa obáva nejasných informácií o cezhraničných poplatkoch a províziách.
  • Neurčité podmienky pre vrátenie tovaru: Ďalších 41 % respondentov sa obáva nejasných zásad vrátenia tovaru a refundácie.
  • Neistota pri doručovaní: 39 % nakupujúcich si nie je istých dobou dodania do ich krajiny.

Budovanie dôvery v cezhraničnom e-commerce

Riešením primárnych obáv zákazníkov, ktoré sa týkajú vrátenia tovaru, kvality a doručenia, môže byť prezentovanie autentických recenzií a User Generated Contentu, teda obsahu, ktorí tvoria samotní používatelia (nahrávanie fotiek, stories, videí, označovanie na sociálnych sieťach a podobne).

Na vybudovanie dôvery spotrebiteľov sa medzinárodné podniky musia pri online predaji zamerať na sociálne schvaľovanie a transparentnosť. Potvrdzuje to aj spomínaný prieskum, ktorý ukázal, že 64 % spotrebiteľov bude viac dôverovať značke, ak uvidí pozitívne recenzie od iných zákazníkov v ich krajine. Navyše, 55 % spotrebiteľov uviedlo, že sa nechajú ovplyvniť fotografiami a recenziami produktov od ľudí, ktorí preukázateľne uskutočnili nákup, čo nahráva UGC.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov
2 min. čítanie

Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov

Bristký Amazon oznámil, že k 11. novembru 2024 prídu do platnosti nové pravidlá pre vrátenie tovaru. Tento krok je súčasťou snahy Amazonu o zjednodušenie procesu vrátenia tovaru a zvýšenie spokojnosti zákazníkov na platforme v Spojenom kráľovstve, čím sa vytvára spoľahlivejšia a jednotná skúsenosť s vrátením tovaru. Zmeny však priamo ovplyvnia medzinárodných predajcov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+