2 min. čítanie

Čo sa môžeme naučiť z prieskumu o cezhraničných e-shopoch

Spotrebitelia z USA a Veľkej Británie sa v snahe získať produkty za výhodnejšie ceny uchyľujú k medzinárodným e-shopom. Nedávne údaje ukazujú, že až 52 % nakupujúcich si takto v priebehu minulého roka zakúpilo aspoň jeden výrobok.

Čo sa môžeme naučiť z prieskumu o cezhraničných e-shopoch
Zdroj: Depositphotos

To vyplýva z prieskumu spoločnosti Nosto na vzorke 2 000 ľudí z USA a UK. Hoci pre 41 % spotrebiteľov nakupujúcich v zahraničí sú hlavným lákadlom nižšie ceny, rozhodujúcu úlohu zohrávajú aj ďalšie faktory. Napríklad 23 % nakupujúcich ovplyvnilo vystavenie produktu na sociálnych sieťach, pričom toto číslo výrazne vzrástlo medzi generáciou Z (vo veku 16 – 24 rokov), kde boli zmienky v sociálnych sieťach hlavnou motiváciou.

Takmer 16 % spotrebiteľov uviedlo lepšiu kvalitu výrobkov ako dôvod pre nakupovanie v zahraničí, čo naznačuje, že cenová konkurencieschopnosť je v prostredí cezhraničného e-commerce presvedčivejším faktorom ako vnímanie kvality.

Zdroj: Nosto

Vnímajú zákazníci aj nevýhody?

Napriek príťažlivosti nižších cien a vplyvu sociálnych médií vyjadruje 92 % spotrebiteľov obavy z cezhraničných nákupov. Najčastejšou obavou, ktorá sa týka 50 % respondentov, sú potenciálne ťažkosti s vrátením tovaru v e-shope. Nasledujú obavy o kvalitu výrobkov (47 %) a obavy z falzifikátov (46 %).

Okrem toho údaje ukazujú výrazný rozdiel v dôvere medzi domácimi a medzinárodnými e-shopmi. 60 % respondentov dôveruje medzinárodným obchodom menej ako domácim, čo je spôsobené rôznymi faktormi:

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
  • Podozrivo nízke ceny: 44 % spotrebiteľov si dáva pozor na ceny, ktoré sa zdajú byť až príliš výhodné.
  • Nedostatočná transparentnosť poplatkov: 41 % sa obáva nejasných informácií o cezhraničných poplatkoch a províziách.
  • Neurčité podmienky pre vrátenie tovaru: Ďalších 41 % respondentov sa obáva nejasných zásad vrátenia tovaru a refundácie.
  • Neistota pri doručovaní: 39 % nakupujúcich si nie je istých dobou dodania do ich krajiny.

Budovanie dôvery v cezhraničnom e-commerce

Riešením primárnych obáv zákazníkov, ktoré sa týkajú vrátenia tovaru, kvality a doručenia, môže byť prezentovanie autentických recenzií a User Generated Contentu, teda obsahu, ktorí tvoria samotní používatelia (nahrávanie fotiek, stories, videí, označovanie na sociálnych sieťach a podobne).

Na vybudovanie dôvery spotrebiteľov sa medzinárodné podniky musia pri online predaji zamerať na sociálne schvaľovanie a transparentnosť. Potvrdzuje to aj spomínaný prieskum, ktorý ukázal, že 64 % spotrebiteľov bude viac dôverovať značke, ak uvidí pozitívne recenzie od iných zákazníkov v ich krajine. Navyše, 55 % spotrebiteľov uviedlo, že sa nechajú ovplyvniť fotografiami a recenziami produktov od ľudí, ktorí preukázateľne uskutočnili nákup, čo nahráva UGC.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+