4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, než sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, ale všetkého veľmi škodia. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.

SOCIÁLNE SIETE

69. Popis príspevku je dôležitejší ako hashtagy. Vtesnajte do popisu vaše kľúčové slová.

70. Plocha textu na príspevku by nemala presiahnuť 20 %. 

71. Nepoužívajte veľa textu. V dnešnej dobe sa už nikomu nechce nič čítať. Komunikujte podstatu a nie hneď celé portfolio.

72. Drvivá väčšina zákazníkov sleduje online obsah na mobilných zariadeniach. Myslite na to pri webstránkach, príspevkoch, kampaniach.

73. Nepíšte o tom, aký máte nový stroj, ale o tom, čo prostredníctvom neho dosiahnete. 

74. Robte taký obsah na sieťach, aby tam ľudia mali dôvod ostať. Inak ich tam neudržíte. Dajte si otázku: Prečo by som mal lajknúť túto stránku? Čo tam nájdem?

75. Je to náročné, no musíte vyvolať emócie. Emócie sú totiž viac ako logika.

76. Publikujte PRAVIDELNE!

77. Trendy ukazujú jasne – budúcnosť online sveta je video. 

78. Nasledujúce roky budú zápasom značiek o pozornosť.

79. Nerobte príliš všeobecné kampane. Zacieľte priamo na svoju cieľovku a každú službu či produkt namierte priamo na nich. Štýlom grafiky, copywritingom, zacielením.

80. Súťaž je dobrý sluha, ale zlý pán. Nárazovo vám pomôže získať lajky, ale nie je to seriózna klientela. To, že pani dôchodkyňa z maličkej dediny vyhrala kurz programovania HTML nie je výhra ani pre vás, ani pre ňu. Robte to s rozumom a dobre zacieľte.

81. Príspevky s fotkou sú lepšie viditeľné než tie textové.

82. Príspevky s obrázkom človeka zaujmú viac ako keď je tam len interiér či predmet. Súvis hľadajte v psychológii.

83. Ak máte firemný profil na Facebooku a odpisujete na Messengeri, podpíšte sa krstným menom. Vyrieši to mnoho nedorozumení a vy máte menšie riziko nespokojného zákazníka, keď bude vnímať človeka na druhej strane než korporát.

84. Ak máte dostatočný počet sledovateľov, začnite s interakciou. Pýtajte sa ich, robte ankety, hlasovania, hádanky, doplňovačky. Zabavte ich. Algoritmy sociálnych sietí vás odmenia väčším dosahom.

WEB

85. Zmeňte si prihlasovacie meno ADMIN na niečo zložitejšie.

86. Používajte čo najsilnejšiu ochranu. Nesmierne sa zvyšuje počet útokov na webstránky. A útokov bude len pribúdať.

87. Zistite, kto má prístupy k vášmu webu. Heslá a prihlasovacie údaje majte vždy najmä vy. Je veľmi namáhavé dodatočne zisťovať kto čo má, kto nemá, vyvolávať niekomu, s kým ste sa v zlom rozišli a podobne. Len preto, že ste to nechali na iných a nejak sa na to zabudlo…

88. Web stránka je zbernica kľúčových slov. 

Týždenný podcast UPdate

89. Vnímajte trend, že mnohé weby menia svoj layout optimalizovaný pre mobilné zariadenia na úkor desktopu.

90. Vnímajte váš web ako váš zákazník. Veďte ho v jednotlivých krokoch, aby sa nikde nezamotal. Inak jednoducho odíde so zlým pocitom a vy ste prišli o reálne peniaze. 

91. Je to náročné, ale postavte váš web tak, aby návštevník urobil čo najmenej klikov. Doba je neskutočne rýchla a nikto nechce tráviť čas blúdením po podstránkach a rozklikoch. 

92. Nepoužívajte príliš veľa pluginov. Váš web je zraniteľnejší, zložitejší a náchylnejší na zrútenie. Čo nepoužívate, vymažte.

93. Zálohy webov a aktualizácia používaných pluginov sú taktiež samozrejmosťou.  

VŠEOBECNÉ TIPY NA ZÁVER

94. Zarezervujte si billboardové plochy najmä 8 mesiacov pred voľbami. 

95. Na tlač uprednostnite Illustrator, InDesign, Corel, pdf pred všetkým ostatným.

96. Obojstranná vizitka pôsobí omnoho profesionálnejšie ako jednostranná.

97. Dbajte na konzistentnosť značky. Rovnaké farby, písma, štýl komunikácie. Odmenou vám bude rozpoznateľnosť značky na trhu s konkurenciou. A to za to stojí! 

98. Nezatracujte reklamné predmety. Poslúžia vám do súťaží, ale dotvárajú celkový imidž. Také pero nikdy neomrzí. Nevyberajte však príliš nekvalitné produkty. Voľte zlatú strednú cestu.

99. Dajte si extrémne záležať na kvalitných fotografiách. Je doba fotografií a videí. Oplatí sa vám najať si profesionála a fotky potom používať na kampane, billboardy, web, kalendáre, plagáty, sociálne siete, brožúrky, letáky, do interiéru a na milión ďalších použití.

100. Ak chcete skrotiť sociálne siete a firemný marketing, robte to cez notebook alebo počítač. Cez mobil nedokážete vidieť to, čo robíte, ako celok. Mobilom len dokončujte a editujte.

>>100 praktických rád pre kratívca časť 1.<<

>>100 praktických rád pre kratívca časť 2.<<

>>100 praktických rád pre kratívca časť 3.<<

Zdieľať článok
Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad

Vedie vlastnú mini kreatívnu agentúru v Michalovciach. Vďaka tomu má priestor dávať zvereným projektom dostatok času a hlavne nápadov.

Tento článok ti prináša

Koleštík – Skvelý nápad

KOLEŠTÍK je reklamná a kreatívna agentúra so sídlom v Michalovciach. Špecializuje sa na tvorbu originálnych nápadov a kreatívnych riešení v oblasti marketingu a dizajnu. Ponúka služby ako logo redizajn, kreativitu, poradenstvo, sociálne siete, firemnú identitu, kreatívne kampane, obaly produktov, vizuálny štart firiem a copywriting.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?
4 min. čítanie

Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotiť vaše produkty zvládne bez problémov aj niektorý z vašich zamestnancov? Určite zvládne, faktom však je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosiahnu kvalitu výstupov od profesionála. Produktový fotograf využíva svoje know-how, skúsenosti a rôzne triky, aby výsledné fotografie pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň a podporili tak vaše predaje. Hovoríme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Prečítať článok
Obal ako kľúčový prvok marketingu
3 min. čítanie

Obal ako kľúčový prvok marketingu

Obal je nepostrádateľnou súčasťou každého produktu a plní mnoho funkcií. Základná je, pochopiteľne, ochrana tovaru na účely distribúcie a skladovania. Hneď potom ale nastupuje marketing. Primárnou funkciou obalu je zachovanie vlastností daného produktu tak, aby sa dostal ku koncovým zákazníkom v požadovanom a nepoškodenom stave. Predovšetkým pri potravinách, hygienických produktoch, liečivách a podobne je ochranná […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Prečítať článok
100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 3.
5 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 3.

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, kým sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, no všetkého veľa škodí. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+