
Najvýznamnejšou zmenou je spôsob, akým Google pristupuje ku kategorizácii hazardných hier. Nové pravidlá prinášajú detailnejšie a jasnejšie definície jednotlivých kategórií, čo by malo zjednodušiť proces schvaľovania reklám a znížiť počet nejasností pri ich zaraďovaní. Inzerenti tak budú mať lepšiu predstavu o tom, ako svoje kampane nastaviť, aby vyhovovali štandardom Google.
Druhým významným aspektom je zavedenie špecifických požiadaviek pre jednotlivé krajiny. Google reaguje na rozdielne regulačné prostredia vo svete a prispôsobuje svoje pravidlá lokálnym podmienkam.
Pre agentúry či e-commerce firmy, ktoré pôsobia na viacerých trhoch, to znamená potrebu väčšej pozornosti pri nastavovaní kampaní podľa geografického zacielenia.
Google umožňuje inzerentom preštudovať si predbežnú verziu aktualizovaných pravidiel už teraz. Je to príležitosť na včasnú prípravu a prispôsobenie reklamných stratégií. Treba však počítať s tým, že finálna verzia pravidiel sa môže od predbežnej líšiť – Google avizuje, že prípadné dodatočné zmeny oznámi prostredníctvom svojich štandardných komunikačných kanálov.
Vplyv na e-commerce
Prevádzkovatelia e-shopov, ktorí spolupracujú s partnermi z oblasti hazardných hier alebo ponúkajú súvisiace produkty, budú musieť venovať zvýšenú pozornosť tomu, ako ich reklamy zapadajú do nových kategórií. Jasnejšie definované pravidlá síce môžu spočiatku znamenať väčšiu administratívnu záťaž, no v dlhodobom horizonte by mali priniesť stabilnejšie a predvídateľnejšie prostredie pre reklamnú komunikáciu.
Marketingové agentúry a interné marketingové tímy budú potrebovať pochopiť nové pravidlá a aplikovať ich do svojich stratégií. Kľúčové bude najmä správne nastavenie geografického cielenia s ohľadom na špecifické požiadavky jednotlivých krajín.
Ako sa pripraviť na zmeny
S blížiacim sa termínom účinnosti v apríli 2025 je dôležité začať s prípravami čo najskôr. Odporúčame začať s dôkladnou analýzou súčasných reklamných kampaní a ich porovnaním s novými požiadavkami.
Proaktívny prístup k predbežnej verzii pravidiel môže poskytnúť značnú výhodu. Umožní vám identifikovať potenciálne problémové oblasti vo vašich kampaniach a pripraviť potrebné úpravy s dostatočným predstihom. Zároveň budete mať čas na testovanie nových prístupov a optimalizáciu vašich reklamných stratégií.
Hoci zmeny v pravidlách môžu na prvý pohľad pôsobiť ako ďalšie regulačné obmedzenie, prinášajú aj potenciálne príležitosti. Jasnejšie definované kategórie a pravidlá môžu viesť k efektívnejšiemu cieleniu reklám a lepšiemu výkonu kampaní. Firmy, ktoré sa dokážu rýchlo prispôsobiť novým podmienkam, môžu získať konkurenčnú výhodu.
Google približuje problematiku hazardu ako jedného zo „zakázaných“ segmentov v staršom videu: